NOWA GAMA MASZYN ELEKTRYCZNYCH E-WORKER OD MERLO
O
d wielu lat Grupa Merlo prowadzi różnego rodzaju projekty, które przyczyniają się do rozwoju branży transportu bliskiego. Projekty te są oparte na nowej niezwykle prostej koncepcji, a jednocześnie rewolucyjnej – koncepcji GENRACJI 0 (zero).
6 października w Reggia di Venaria miała miejsce oficjalna premiera pierwszego egzemplarza całej gamy przyszłych produktów: eWorker – pierwszy teleskopowy, w pełni elektryczny Merlo. Mowa tu o całkiem nowej koncepcji inżynieryjnej, która odmieni sposób przemieszczania osób i mienia.
eWorker jest owocem wieloletnich badań mających na celu stworzenie alternatywy dla maszyn wyposażonych w silniki spalinowe. Po pierwszym na świecie hybrydowym podnośniku teleskopowym, stworzonym przez firmę Merlo na początku XXI wieku, który umożliwił marce zdobycie doświadczenia w nowej branży, dla Grupy Merlo nadszedł czas na kolejny krok w przyszłość. Nie mówimy tu jednak o dotarciu do celu, ponieważ nowa generacja, nosząca miano „Generacji 0”, będzie się stale rozrastać, tworząc rodzinę produktów green, coraz wydajniejszych i bardziej rozwiniętych pod względem technologicznym, podkreślających dążenie Grupy do bycia „innowacyjnymi zgodnie z tradycją”.
JAK POWSTAŁA „GENERACJA 0”
Stworzenie nowej „GENERACJI 0” opiera się na czterech wspólnych dla wszystkich produktów Merlo filarach:
1. Wydajność – pod względem udźwigu, szybkości przenoszenia i ruchu ramienia
2. Komfort – będący wynikiem prac nad optymalną pozycją operatora
3. Bezpieczeństwo – w celu czynnej i biernej ochrony operatora
4. Efektywność – ze szczególnym uwzględnieniem redukcji czasu pracy i ograniczenia kosztów działalności.
Do wspomnianych czterech filarów firma Merlo dodała trzy nowe, zwiększając dodatkowo komfort kierującego, ograniczając wpływ na środowisko, a co za tym idzie, wprowadzając koncepcję GENERACJI 0:
• ZERO emisji
• ZERO hałasu
• ZERO użycia paliw kopalnych.
Te trzy nowe zasady pozwalają ograniczyć wpływ maszyny na środowisko, w którym prowadzone są prace, i, w jeszcze większym stopniu, na zdrowie osób pracujących z użyciem naszych produktów. Grupa Merlo postanowiła wkroczyć na nową i nieodkrytą jeszcze drogę, tworząc maszyny, które nie tylko przyczyniają się do ograniczenia poziomu hałasu i emisji do środowiska, ale dodatkowo zapewniają doskonałą wydajność przy niewielkich wymiarach, co pozwala na uzyskanie nieosiągniętej dotąd w przypadku podnośników teleskopowych zwrotności.
ZALETY
Grupa Merlo opracowała nowego eWorker, aby móc dotrzymać swoim klientom kroku w ich codziennych pracach, zaspokajając następujące potrzeby operacyjne:
• doskonały napęd sprawdzający się przy pracach w terenie, a jednocześnie umożliwiający prowadzenie działań w zamkniętych pomieszczeniach i na obszarach, w których wymaga się ograniczenia wpływu na środowisko,
• możliwość poruszania się po drogach publicznych, a w razie potrzeby, również holowania przyczepy,
• ulepszone standardy zwrotności i szybkości pracy podnośników teleskopowych,
• wielofunkcyjność maszyny dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań i wyposażenia,
• poprawione warunki użytkowania dla kierującego, jak również dla osób pracujących w pobliżu maszyny,
• ograniczenie kosztów eksploatacji, a przede wszystkim skrócenia czasu amortyzacji.
Aby osiągnąć powyższe cele, inżynierowie firmy Merlo zaprojektowali podnośniki teleskopowe nowej generacji 0, rozpoczynając prace od pustej kartki papieru i głównego założenia – postawienia w 100% na elektryczność.
Nie ma tu zatem mowy o elektryfikacji konwencjonalnego podnośnika teleskopowego. Mamy do czynienia z innowacyjnym produktem służącym do transportu bliskiego, który łączy zalety i najważniejsze parametry podnośników teleskopowych i wózków widłowych.
eWorker powstał właśnie w ten sposób: poprzez przeprojektowane wszystkich elementów, od ramienia po ramę, od osi po układ hydrauliczny, a wszystko po to, aby stworzyć rozwiązanie mogące zmaksymalizować autonomię i wydajność, jednocześnie ograniczając do minimum godzinowe koszty pracy.
NOWOŚCI TECHNICZNE
eWorker powstał z myślą o stworzeniu maszyny:
• w pełni elektrycznej, z możliwością niezależnej pracy przez cały dzień roboczy,
• kompaktowej, o wymiarach zbliżonych do tych typowych dla wózka przemysłowego,
• wyposażonej w ramię teleskopowe, aby wyznaczyć nowe standardy pracy w sektorze wózków,
• z 4 kołami izodiametrycznymi, z napędem, o wymiarach pozwalających na pracę nie tylko w zamkniętych pomieszczeniach, ale również w terenie w projektach branży budowlanej i rolniczej.
Dwa rozwiązania, z napędem na dwa lub cztery koła, oferują wyjątkowe zalety i zostały opracowane, aby zwiększyć wydajność pracy. Modele 2WD zostały opracowane w celu zwiększenia autonomii maszyny, przy maksymalnych gabarytach w fazie kierowania: zaledwie 2850 mm, dzięki kątowi skrętu sięgającemu 85°. Tymczasem modele 4WD zapewniają maksymalną wydajność pod względem przełożenia, aby zapewnić optymalną przyczepność na każdej nawierzchni, nawet podczas jazdy w terenie.
Gama składa się z dwóch modeli i będzie dostępny w trzech wersjach.
E-Worker 25.5-60 – 2 koła napędowe
E-Worker 25.5-90 – 4 koła napędowe
W projekcie przeanalizowano ponownie wszystkie komponenty i ich umiejscowienie:
- przede wszystkim schemat przełożenia, który przewiduje dwa przednie silniki elektryczne, po jednym na każde koło, w modelach 2WD, i dołożenie trzeciego tylnego silnika elektrycznego, umieszczonego pionowo i połączonego kołnierzowo z tylną osią, w modelach 4WD. Takie rozwiązane, opatentowane przez firmę Merlo, przynosi niezliczone korzyści:
1/ zalety związane z układem: dzięki umiejscowieniu akumulatora w centralnej części pojazdu możliwe było obniżenie środka ciężkości i poprawa stabilności pojazdu.
2/ zalety związane ze zwrotnością wynikające z dużego kąta skrętu tylnych kół napędowych
3/ zalety wynikające z elektronicznego sterowania napędem, który zapewnia prawidłową prędkość wszystkich czterech kół bez poślizgu, automatyczne włączanie blokady elektronicznego mechanizmu różnicowego oraz hamowanie regeneracyjne. Wszystkie powyższe zalety przekładają się na zmniejszenie zużycia energii i wzrost przyczepności w terenie.
- czwarty silnik elektryczny połączony z pompą hydrauliczną Load Sensing umożliwiający dowolny ruch ramienia teleskopowego. Również w tym przypadku, w celu optymalizacji wydajności energetycznej, dedykowana elektroniczna jednostka sterująca zarządza obrotami silnika elektrycznego i przepływem oleju w rozdzielaczu hydraulicznym. Ponadto, aby ograniczyć zużycie akumulatora, opuszczanie ramienia teleskopowego odbywa się w sposób grawitacyjny za pomocą zaworu sterowanego przez wspomnianą jednostkę sterującą.
WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE DLA KAŻDEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
eWorker został stworzony do użytku w różnych środowiskach roboczych i pozwala na wykorzystanie szerokiej gamy akcesoriów, takich jak:
- widły, widły pływające i z przesuwem bocznym,
- różnego rodzaju szufle,
- osprzęt do ładunków zawieszonych, taki jak haki podnośnikowe, wysięgniki z hakiem lub wciągarką,
- sprzęt do innych zastosowań specjalnych, taki jak łyżki mieszające i zamiatarki
- kolejnym ważnym zastosowaniem jest wysięgnikowa platforma robocza z samobieżnym ruchem na wysokości. Takie rozwiązanie pozwoli operatorom na kierowanie bezpośrednio z kosza, dzięki czemu możliwe będzie drastyczne skrócenie czasu konserwacji na wysokości.
Wszystkie modele podlegają personalizacji, zależnie od potrzeb klientów. Obydwa modele będą dostępne z kabiną otwartą i zamkniętą, z różnego rodzaju wyposażeniem opcjonalnym, jak ogrzewanie lub niezależna amortyzacja wysięgnika teleskopowego B.S.S., i mogą być dopuszczone do ruchu drogowego w wersji jako maszyna robocza lub ciągnik.
Do zastosowań w specjalnych środowiskach pracy (np. chłodniach) dostępne jest wyposażenie w formie podgrzewanej przedniej szyby i podgrzewanego fotela kierowcy.
Nowość weszła już do seryjnej produkcji – planowane pierwsze dostawy do Klientów to przełom roku 2021 / 2022.
Tworząc eWorker, firma Merlo zmieniła sposób myślenia o pracy z użyciem sprzętu podnośnikowego w przemyśle i rolnictwie. Pozwoli to wszystkim użytkownikom na zwiększenie produkcyjności, osiągnięcie znaczących oszczędności i poczucie przyjemności z jazdy.
Źródło: informacja prasowa Merlo

0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia