„Przezwyciężyć suszę” tegoroczna odsłona kampanii ,,Grunt to bezpieczeństwo” Bayera
T
ematem wiodącym tegorocznej edycji programu edukacyjnego „Grunt to bezpieczeństwo”, prowadzonego przez firmę Bayer od 10 lat, jest walka z suszą. To odpowiedź na palący problem, dotykający zarówno rolnictwa, jak i – w szerszym kontekście – całego życia gospodarczo-społecznego w Polsce.
- Tegoroczna odsłona kampanii kontynuuje temat rolnictwa zrównoważonego, tym razem koncentrując się na radzeniu sobie z ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi – powiedziała na konferencji prasowej 13 maja br. dr Michał Krysiak, Agriculture Sustainability Manager, Bayer - Zmiany klimatu mają realny wpływ na rolnictwo poprzez wywoływanie długotrwałych susz, coraz gwałtowniejszych burz czy przesunięcie cyklu opadowego w roku. Rolnik nie może odwrócić zmian klimatu, jednak wiedząc o ich odziaływaniu, może przeciwdziałać skutkom, np. zapobiegając erozji wietrznej i wodnej gleby oraz dobierając do uprawy odmiany odporne na suszę. Tym samym może podnieść stabilność plonów i swoich dochodów.
Kampania objęła m.in. wykłady dla rolników, przygotowano również specjalną broszurę edukacyjną.
W ramach programu „Grunt to bezpieczeństwo“ firma Bayer co roku realizuje różnorodne działania edukacyjne z zakresu prawidłowych, odpowiedzialnych praktyk rolnych. Tematami wiodącymi były dotychczas m.in. dobór środków ochrony osobistej, stosowanie oryginalnych produktów, jakość plonów i zachowanie dopuszczalnych poziomów pozostałości, bioróżnorodność.
Źródło: materiały prasowe Bayer

0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia