Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

 

Mama problem w moim MTZ-cie 82. Mianowicie mam ogromne luzy na kolumnie kierowniczej (ciągnik bez orbitrolu). Kupiłem nowe końcówki drążków i dalej jest to samo... Gdy kręce kierownicą, drążek się obraca- w kolumnie też a koła ani drgną. Luz jest spory i bardzo przeszkadza w kierowaniu po asfalcie więc jeśli ktoś wie co za diabeł tam siedzi, to proszę o jakiekolwiek rady :) pozdrawiam! :)

Opublikowano

Witam

 

Miałem to samo w swoim MTZ 82, nie kupuj nowej kolumny, tylko od razu przerób na orbitrol, w razie co to mam taki orbitrol na sprzedaż, jak coś to dzwoń 607124640. Pozdrawiam

Opublikowano

To co na zwrotnicach masz luzy ?? Ja doszedłem że luzuje się nakrętka co trzyma wąs ten co wychodzi z kolumny (na dole) i do niego są przyłączone drążki. Dokręcałem i znów luz odkręciła się bo nie ma zabezpieczenia myślę by zrobić w niej (nakrętce) gwint i wkręcić śrubę do zabezpieczania. Aaaa na górze tej kolumny jest śruba z nakrętką wkręca się ją do oporu i luzuje o 1/8 (regulacja luzu wałka)

Opublikowano

Tak, u mnie też się ta nakrętka luzowała:) Wąs i drążki są jak nowe więc to nie jest ich wina. Mógłbyś mi powiedzieć, co dokładnie mam zrobić z tą śrubą z kontrą? :) Trochę boję się to ruszać :) U mnie wystaje dwa centymetry :) Tak ma być...?

Opublikowano

tak ma wystawać (tyle regulacji przewidzieli :)^_^ ) luzujesz kontrę-nakrętkę i wkręcasz śrubę do oporu i ją poluzowujesz o 1/8 obrotu i kontrujesz. Tą śrubą dociskasz wałek co trzyma ten wąs i będzie mniej latał (szczególnie jak dawno był ruszany). A czemu wąsa zmieniałeś ?

Opublikowano

Kurde skąs znam ten problem, jedziesz 9 po drodze, traktror sie sam toczy bo luz w kierownicy na półtora skrętu... totalny ruski niewypał układu. Ja sobie z tym dałem rade... bez rozbierania. Poprostu podkręciłem zaworek ciśnienia. Powiem tak: brak luzu ale kierownica tak czuła ze lekko skrecisz i w bok.

Opublikowano

Aco poradzicie na to : Gdy jade szybciej po drodze to kola zaczynaja latac we wszystkie strony .Gdy ciągnik stoi zgaszony to można trochce kierownicą pokręcić :) Drążki się nie ruszaja, są taj jak powinny być a ta śruba która trzyma ten ,,wąs" od drążków jest teraz przyzpawana bo też bardzo się luzowała .Czy wystarczy dokręcić tą śrube ?

Opublikowano

To chyba raczej nie wystarczy... Na tym wąsie są frezy, gdy śruba jest poluzowana jest luz ale nie aż taki... zobacz czy drążek- ten ostatni przy kolumnie(wbudowany w nia) jak ruszasz kierownicą pracuje. Pewnie kolumna się kończy :) Macie racje- brak orbitrolu boli... :)

Opublikowano

Ahhh to jest bubel totalny. Ja sobie poradziłem tym zaworkiem, juz nie mam tego problemu ale znow mam ze skrzynia tzn wodziki beda cos nie tak bo mam na polowych i nie umie wrzucic na szosowe. Co do kierownicy to myslalem wsadzic caly zestaw ze stara i chyba tak zrobie...

Opublikowano

Kumpel miał to samo co Ty w 82 TS. A ja luzy już usunąłem :) Tak jak pisał Sebe- wkręciłem tą śrubę i poluzowałem. Jest baaajka :) Z tego miejsca chciałbym Ci serdecznie podziękować za pomoc :) Na prawdę, ogromnie ułatwiłeś mi prace :)

Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam!

 

Szymek :)

 

 

A o co chodzi z tym zaworkiem? :) To jest ten pod przewodem oleju przy kolumnie...?

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem tu nowy, ale najlepszym sposobem jest założenie orbitrola i siłownika od bizona, skręt jest z.....sty, kręci się lekko i nie ma żadnych luzów, a tak wygląda zamontowany siłownik

post-13424-1235570400_thumb.jpg

Opublikowano

A pomyślałeś o tym że kabina nie jest przymocowana na sztywno do ramy ciągnika i rusza się przód/tył i w lewo i prawo? I będzie beret jak się wieloklin w orbitrolu wyrobi i trzeba bedzie nowy.

Opublikowano

Tak szczegulnie na boki, Przerabiałem to jednemu pacjentowi co sobie tak samo założył i montowałem orbitrol pod kierownice, to wiem co mówie. Ende.

Opublikowano
Witam wszystkich, jestem tu nowy, ale najlepszym sposobem jest założenie orbitrola i siłownika od bizona, skręt jest z.....sty, kręci się lekko i nie ma żadnych luzów, a tak wygląda zamontowany siłownik

Witam a mógłbyś kolego napisać czy wymieniałeś wąsy od nawego typu mtz i dlaczego na zdjęciu jest przegięty drążek. (orginalne nowego typu są proste). Poza tym zrób zdjęcie lub napisz jak zamocować siłownik na moście bo ze zdjęcia słabo widać. A siłownik i orbitrol pochodzą od bizona?

Opublikowano

Ok dzięki

Ze zdjęcia widać że musisz lepiej ułożyć wąż do siłownika, bo jest przetarty od wąsa.

Mam pytanie czy wyeliminowaś tą starą kolumnę 9(armate) przed chłodnicą czy służy tylko jako zbiornik oleju do wspomagania?

Opublikowano

Ok, to załącz kolego zdjęcie mocowania siłownika i ewentualnie wąsa.

Mnie też czeka przeróbka wspomagania. Drążek, orbitrol, wąsy już kupione, został siłownik i jego mocowanie. Roboty dużo, ale jakie będą efekty.

Opublikowano

Mocowanie siłownika, a wąsy pozostały te same co były przy tym starym typie wspomagania, a drążek jest tak wygięty bo by haczył o napęd przedniego mostu fotki nie zamieszczę bo się skończył limit

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v