Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam MTZ 820 94r z turem. Tur śmigał jak szalony, nawet szybko podnosił na małym przepływie oleju . Miałem skrzywiony ząb w łyżce i postanowiłem go naprosować. Przy prostowaniu przeciązyłem najprawdopodobniej tura. Teraz tur na zwolnionym przepływie oleju wogle nie podnisi do góry, a na duzym przepływie jak coś ciężkiego to albo wogle albo bardzo pomału, mało tego jak podniose tura nawet pustego to zawsze opada ze 40cm odrazu a póżniej powoli aż do końca opóści. Sama łyżka się dobrze podnosi i tylni podnośnik tuz także ( sprawdzałem na pługu). Sprawdzałem siłowniki tura są na 100% dobre, więc odpadają. pompe wujmowałem i tez nic tam nie było widać. rozdzielacz zmieniałem ,ale od innego belarusa i dalej to samo było. Poradźcie coś, może wy macie jakieś doświadczenia, bo ja już nie mam pomysłów.

Opublikowano

Kolego Miałem kiedyś coś podobnego. Z lewej strony rozdzielacza jest zaworek przeciążeniowy i trzeba go było poruszyć bo się zaciął, na ten zaworek nakręcony jest kapturek na klucz 22 prawdopodobnie , bo drugi zaworek jest przy rozdzielaczu podnośnika. pod siedzeniem.

 

Jak zrobisz to napisz co było, niewiadomo co się stanie przy tym sprzęcie.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czy naprawdę nie ma fachowców w dziedzinie hydrauliki Mtz-a. piszcie bo usterka nie została usunięta. Każdy pomysł rozważę , więc proszę o pomoc. Sprawdziłem zawór przeciążeniowy u dołu rozdzielacza, nie zacina się. Zaślepiłem rurkę od pompy do regulatora i i rurkę od rozdzielacza do regulatora- bez efektu. Na regulatorze jest mała dziwigienka- drut o średnicy 5 mm i długości 5 cm z prawej strony przełącza się do przodu i tyłu. Jak ją przełączam jest mała reakcja. Jaką ona spełnia rolę? Mam zamontowany w układzie hydraulicznym zegar ciśnienia na obiegu przy dźwigni przy kierownicy, przed usterką ciśnienie na małych obrotach rosło w ciągu 2 s do 150 bar teraz ok. 10 s. Jakie ciśnienie powinno być w układzie?

Opublikowano

w rozdzielaczu jest jeszcze zawór który też sie zacina ,jest z lewej strony od dołu jest przykręcony na dwie śruby chyba na klucz 14 ,odkręć pokrywkę

żeby go wyciągnąć musisz wkręcić śrubę w gwint który się tam znajduję tak z 1cm i powoli wyciągnąć powinien być kapturek , sprężyna i grzybek

przemyj wszystko i sprawdź czy się nie klinuję , złóż wszystko nalej olej , i oby to tylko było to

pozdrawiam!

Opublikowano

a pompę wymieniałeś czy tylko sprawdzałeś , bo jak u mnie poszła było coś takiego że jak naciskałem dzwignię to nawet cięgna nie drgneły,

po paru przygazowaniach zaczynała działać nie raz i dzień było dobrze , ruska pompa ma w środku takie dociski które utrzymują ciśnienie u mnie był to

przyczyną po wymianie wszystko działa dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v