Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

te zetory począwszy od 1995 roku to juz nie to samo co kiedys, nie ma co sie oszukiwac, mam forterre, moi kumple na studiach tez maja i powiem jedno, nigdy wiecej zetora. Moze i jest tani ale wole dac 20% wiecej i miec sprawdzony ciagnik.

Jesli chodzi o proxime power, skrzynia ok, silnik ok, ale zeby EHR nie bylo w takim standardzie? do ladowacza moze i ok, ale czy ktos patrzyl na widocznosc w tym ciagniku? wsiada sie a z przodu widac tylko maske, aby krokodylem wjechac w przyzme nalezy w lewo i prawo sie rozgladac aby wysokosc ustawic

Opublikowano

Eeee! Niezła cena jak na takie wyposażenie. No ale trochę mi żal, że nie ma EHR przydało by się. No ale co na to poradzić. Jak NH nie ma w serii TL**A to po co Zetor ma montować. :) :)

Opublikowano

Nie mogę was słuchać... Nie wiem co jest z forterrami ale są w okolicy 2. Jedna z nich dobrze chodzi za to druga ciągle się psuje. Jednak nie zauważyłem niczego takiego w przypadku proximy. Sa w okolicy 4 w tym jedna moja. Ma już 700 mth i zero usterek. Pozostałe proximy to samo. żadnych napraw chyba że liczyć wadę przedniej opony... Nie zgodzę się z tym że zetory są wadliwe bo nie są chyba że żyjemy na innym świecie. Wegłóg mnie tylko forterra okazała się felerną serią...

Opublikowano

kolego co ty tu wyjezdzasz z tym tekstem?? przeciez teraz nikt nie pisal o awaryjnosci zetora :/

 

a tak po za tym to chyba jest to najtanszy ciagnik z takim rewersem. nowy Landini Powerfarm 85 kosztuje 135 tys ale co z tego jak ma rewers mechaniczny. ale jezeli ten rewers w landini dziala tak lekko jak to opisywali w dodatku do Top Agrar to bym sie zastanowil bo jednak Landini a Zetor to zupelnie inna technologia.

Opublikowano

Ok koniec offtopu panowie, to nie miejsce na spor o awaryjnosci forterry, proximy lun innych ale temat poswiecony nowej Proximie Power. Wiec jesli ktos ma tu jakies nowe info to niech sie podzieli. A tak poza tym to kolego @Henius91 czy ten landini opisywany przez Ciebie ma potrójny Powershift? Wiec chyba ten ladnini nawet nie ma startu z Powerką :) (wedle cena/wyposazenie)

Opublikowano

a wiec skrzynie ma 24+12 z mechanicznym rewersem a wyposazenie standardowe to klimatyzacja, siedzie pneumatyczne, opony - 11.2R24-16,9R30 (troche waskie ale zetor tez nie ma szerszych) i obciazniki na przodzie o masie 250 kg. moze i duzo nie odstaje od powerki ale jednak to landini. ale ja chyba jednak bym sie zdecydowal na zetorka.

Opublikowano

Wczoraj zamówiłem sobie Proximę Power 85, 138000 brutto z max kpl obciążników, siedzeniem Grammera Maximo, regulowaną kierownicą i zewnętrznym sterowaniem hydrauliką :)

Opublikowano
Wczoraj zamówiłem sobie Proximę Power 85, 138000 brutto z max kpl obciążników, siedzeniem Grammera Maximo, regulowaną kierownicą i zewnętrznym sterowaniem hydrauliką :)

Kiedy masz termin realizacji?

Opublikowano

Sorki nie chce byc niemiły ale kilma w nowym ciagniku to podstawa i ja bym wolał dopłacic niz jeździc 10 lat w upale i kurzy oraz ciagnik sprzatac co chwila w srodku.

 

Ale moim zdaniem Proxima Power to nie jest zły wybór zawsze masz elekrtohydrauliczny rewers i 3 półbiegi a to juz jest cos szkoda ze EHR nie mozna wziasc w opcji. :P

Opublikowano

Pewnie że klima przydatna, ale nie starczyłoby mi kasy; planowałem zwykłą Proximę, ofertę wziąłem na Plusa a w końcu zamówiłem Power, więc i tak niezły postęp :P Ciągnik jest na PROW i nie można przekroczyć więcej jak 10% ceny z oferty. Z resztą za droga klima jak na mój gust, bardziej by się przydała w kombajnie niż w ciągniku.

Półbiegi tak naprawdę są 2 tak jak w Forterra, gdzieś wyczytałem że skrzynia pochodzi z Fortterry ale pewności nie mam, w necie można wszystko napisać.

Opublikowano

Jest to skrzynia z elementami przekładni forterry np. dwustopniowy wzmacniacz (3 półbiegi) czyli właśnie powershift, Odblokowano tu też 4 bieg wsteczny. Całkowicie nowym elementem jest tu elektrohydrauliczny rewers (power shuttle).

 

W sprawie skrzyni która jest w forterra odsyłam do VUTR czyli Instytutu Rozwoju ciągników w Brnie: http://www.vutr.cz/b_pub.html

Opublikowano

Właśnie z tymi 3 półbiegami to zależy jak to rozumieć, wiem że wszędzie piszą "three stage powershift", mając na myśli że są 3 zakresy prędkości na każdym biegu to ok, ale czy można mówić o 3 półbiegach? Ja to widzę tak: na każdym biegu można załączyć 1 żółwia lub 2 żółwie(półbiegi) zupełnie jak w Forterze (nie licząc 4 wstecznego). Popatrzmy na Proximę plus czy Pronara 5135 gdzie jest 1 półbieg, w Proximie Power mamy wg mnie o 1 więcej, więc 1+1=2

 

@Zetor53400: Dzięki, jak dealer nie czarował i nikt prędzej nie zamówił to pewnie będę pierwszym :P

 

Znalazłem o tej skrzyni rzekomo z Forterry, ale nie jestem pewien co do wiarygodności tego tekstu, moc też jakąś inną podają:

 

"Known as the Proxima Power versions, the three models ? the 85 (99hp), 95 (105hp) and 105 (109hp), also differ in that the two-stage 16x16 powershift included in the Proxima Plus versions has been replaced by the well-known Triplo-Power three-stage powershift (24fx24r) from the larger Forterra models."

 

Tekst pochodzi ze strony: http://www.farmersguardian.com/story.asp?storycode=23223

 

Właściwie to w tym tekście chodzi chyba o sam power shift a nie o całą skrzynię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v