Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju silnikowego MWM


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Interesuje mnie jakie posiadacie ciśnienie smarowania silnika. Oczywiście ciśnienie mierzone nie tak że ktoś coś usłyszał albo znajomy znajomego mówił że takie ma być. 
U mnie występuje wysokie ciśnienie smarowania silnika i po rozmowie z kilkoma użytkownikami ciągników Renault spotkałem się właśnie też z tym że u nich jest też tak wysokie ciśnienie. Na zimnym silniku potrafi na maksymalnych obrotach dobijać nawet do 9atm. Większość osób twierdzi że jednak powinno być dużo mniejsze dlatego postanowiłem się dowiedzieć jak jest w waszych Renówkach o ile ktoś z was mierzył. 

Opublikowano

ja przed remontem mierzyłem pękniety pierścień było około 2 na małych obrotach i rosło jak zwiększałem obroty. po remoncie jest 4 na małych obrotach i rośnie wraz w ilością gazu. chociaż nie mierzyłem ile ma ma wysokich obrotach.
a ciągnik 103.14 silnik td 226.4

Opublikowano

wiesz to zależy bo w renówkach występuje smarowanie punktowe przez wałek rozrządu i popychacze mają  dwa rowki i jedną dziurke które podawane przez laskę popychaczy na klawiaturę  wiesz może ktoś pokręcił zawór bo maluzy na popychaczach tam jest dostępny luzo,o,oo5 


chodzi tu o silnik  td226b

Opublikowano

Jak dobrze poszukasz to w którymś temacie ktoś pisał o ciśnieniu w renówce 110.54 6 cylindrów ma na wolnych na zimnym 9 bar i ktoś pisał ze to normalne bo silniki też mwm stosowane w jakiś pompach mają takie ciśnienie na poziomie 9 bar i jest wszystko ok

Opublikowano (edytowane)

W żadnym wypadku 9 atm.

Może uszkodzić filtr oleju, wypłucze panewki, olej się szybciej zużywa i nie jest filtrowany przy tym ciśnieniu.

6 atm. to maksymalne ciśnienie w tak typowym silniku spalinowym.

Odkręć filtr oleju i w podstawie jest zawór przeciążeniowy pompy.

Wykręć i oceń go, wyreguluj na prawidłowe ciśnienie przy zimnym oleju.

Co było powodem sprawdzenia ciśnienia?

Od dawna go masz?

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Ja już mierzyłem a później zamontowałem zegar na stałe. I o to czym mogę się podzielić.
Zimny silnik obroty jałowe czyli ok. 650 ciśnienie 5-5.5 ile na wysokich nie powiem bo w połowie gazu zamyka mi zegar.

Na rozgrzanym jest ok. 2 na jałowych a na max jest 5-5.5

Olej mobil delvac 10/40.
Na turdusie 15/40 to nie było sensu w ogóle odrazu nastąpiła wymiana.

Opublikowano

Ja o przyczynach sprawdzania ciśnienia nie będę pisał bo to bardziej już z ciekawości było sprawdzane okazało się ze na zimnym mam na jałowych 4.6 a na max 8.5 na rozgrzanym oleju było 4 i 7.2 zacząłem bawić się wymiana sprężynka i udało mi się uzyska zimny 4 i 7 rozgrzany 3.3 i 6. Teraz dużo posiadaczy Renówek twierdzi że ciśnienie to wyższe jest prawidłowe dla tych ciągników bo u nich też tak jest dlatego postanowiłem dowiedzieć się jak jest też u posiadaczy tych ciągników na AF.

Opublikowano

Ja tylko mówiłem co czytałem o tych 9 barach ciśnienia a po 2 jeśli większość tak mówi że mają wyższe ciśnienie to raczej jest ok jakbyś sam miał taki przypadek to mógłbyś się głowic co jest nie tak

Opublikowano (edytowane)

W żadnym wypadku 9 atm.

Może uszkodzić filtr oleju, wypłucze panewki, olej się szybciej zużywa i nie jest filtrowany przy tym ciśnieniu.

6 atm. to maksymalne ciśnienie w tak typowym silniku spalinowym.

Odkręć filtr oleju i w podstawie jest zawór przeciążeniowy pompy.

Wykręć i oceń go, wyreguluj na prawidłowe ciśnienie przy zimnym oleju.

Co było powodem sprawdzenia ciśnienia?

Od dawna go masz?

 

Każdy szanujący się producent filtra ma ciśnienie rozerwania na poziomie min 15 bar a wytrzyma pewnie więcej.

Dlaczego nie jest filtrowany ?? I szybciej się zużywa ??

Mój MWM na zimnym dochodzi do 9 stosuje filtry Filtron i nic nie rozrywa 

Wypłukanie panewek to opowieści mechaników PRL trochę prawdy by w tym było gdyby takie ciśnienie utrzymywało sie cały czas a nie w stanie przejsciowym zimnego oleju

Od pomiaru ciśnienia zrobiłem 500mth w ciezkiech warunkach obciążenia z wymianami oleju co 250 h i jakoś ciśnienie nic się nie zmienia na gorsze ( mam na stałe zegar )

Ktoś wspomniał o smarowaniu klawiatury w silniku 6 była to wada ostatniego cyl że nie dochodził olej ja mam silnik 4 ale sprawdzałem i zawory wręcz kąpią sie w oleju więc to nie  wina zaklepanych otworków 

mam jeszcze pewna koncepcję że powodem na zimnym silniku jest zużyty koszyczek zaworu jednak wydaje sie ona mało prawdo podobna wyjaśnić by mogła podmiana ale jest trudno dostępny i występowało kilka typów zaleznie od podstawy filtra obecności turbo lub chłodnicy oleju

Być może ten silnik projektowali mechanicy a nie piz**waci biórokraci o czystych rączkach żeby takie sie rozleciał po 5 latach jak jest dzisiejszy gównolit który kupujemy 

Zresztą to juz któryś z kolei silnik MWM z takim samym problemem przypadek ?? Nie róbmy z zachodu PRL

Wyższe ciśnienie to wyższe spalanie bo wiecej energii idzie na pompę ale według moich mechaników dla panewki ciśnienie na ciepłym 6 atm to piękna sprawa , a na zimnym rozsądny człowiek rozgrzewa maszynę przed pełnym obciążenie w sezonie jesiennym 

Dla porównania na jakim cis pracuje wielki radziecki silnik z lat 40 zegar widać w 2.40 min on na pewno nie był robiony przez ekonomistów 

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Dlatego najlepiej jak by posiadacze Renówek mieli ochotę w wolnym czasie sprawdzić ciśnienie oleju i podzielić się na forum jakie mają było by dużo lepiej ocenić na jakim ciśnieniu tak na prawdę pracują silniki MWM i pewnie nie jednemu z użytkowników w przyszłości przydał by się ten temat. 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś z posiadaczy Renówek wymieniał zawór ciśnienia oleju i zakładał nowy z Fendt-a? 
Oryginał do renówek wygląda tak http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html do Fendta wygląda tak http://agromer.pl/ogolna-zawor-cisnienia-oleju-f120203310180-q20,c2,p1307,pl.html Niby różnicy w tych zaworach nie ma tylko cena ale wolę się upewnić przed kupnem czy pasuje jednak z fendta bo to przecież silniki chyba takie same są. Jak by ktoś miał jakieś informacje na ten temat to z góry dziękuje za odpowiedz. 

Edytowane przez Renault85-15TX
Opublikowano

Ten co podałeś od renówki jest do podstawy oleju gdzie filtr jest pionowo ( zaślepka na srubokręt ). Nie wiem jaką masz podstawę 

Opublikowano (edytowane)

Czyli kupujesz ?? To sie okaże czy moje przypuszczenia są trafne :)  kilku moich mechaników oglądało nie dawno  koszyczek bo go wyjołem i mówi że to nie mozliwe...

Edytowane przez Gość
Opublikowano

To czekam na info z operacji jeśli będzie pozytywna to drugi zawór jedzie do mnie

Opublikowano

Posta pisze dla potomnych jak by kiedyś potrzebowali jak naprawdę jest z tym ciśnieniem oleju silnikowego.

Po wielu próbach, poszukiwaniach i różnego rodzaju kombinacjach, a nawet wymianą zaworu na nowy i dobieraniem kilku rodzajów filtrów jak i olei mogę stwierdzić na dzień dzisiejszy że silniki MWM pracują na ciśnieniu: 
* silnik zimny, obroty jałowe 5.5 oraz obroty max 9 
* silnik rozgrzany, obroty jałowe 5 oraz obroty max 8.5
* silnik rozgrzany pod obciążeniem w dłuższej pracy, obroty jałowe 3.5 - 4 oraz obroty max 7 - 7.5 
Tak jak wspomniałem post pisany dla osób które kiedyś będą miały problem i zagadkę jakie naprawdę powinno być ciśnienie w tych ciągnikach.

Opublikowano

Czy ktoś z posiadaczy Renówek wymieniał zawór ciśnienia oleju i zakładał nowy z Fendt-a? 

Oryginał do renówek wygląda tak http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html do Fendta wygląda tak http://agromer.pl/ogolna-zawor-cisnienia-oleju-f120203310180-q20,c2,p1307,pl.html Niby różnicy w tych zaworach nie ma tylko cena ale wolę się upewnić przed kupnem czy pasuje jednak z fendta bo to przecież silniki chyba takie same są. Jak by ktoś miał jakieś informacje na ten temat to z góry dziękuje za odpowiedz. 

 

Czytałem ten temat, ale jakoś tego nie wyłapałem. Ten zawór  http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html jest od wersji TD 228-6 jeżeli od fendta jest taki sam to też będzie do TD 6 cylindrowego modelu.

 

Ty do D 226-4 potrzebujesz 0123017600 dla nr silnika  do 926 24 24934  i 6005001404 dla nr silnika powyżej 926 24 24935.

Podobnie jest dla 6 cylindrowego bez turbiny.

D 226-6 0123017600 dla nr silnika  do 926 26 05854  i 6005001404 dla nr silnika powyżej 926 26 05855.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v