Skocz do zawartości

Przestroga dla "tych z turem"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
chyba jednak dalej nie czaisz o co chodzi, to nie jest tak że dociążasz tylko tył ta przeciwaga faktycznie zmiejsza nacisk przedniej osi, to tak jak na ławce na końcach ktoś siedzi, gdy ktoś wstanie a na jednym końcu ktoś siedzi to ławka się podniesie w jednym końcu

Zmniejsza obciazenie przedniej osi tylko do chwili zrównoważenia przeciwwagi przez tura, potem wzrasta. Inne zadanie przeciwwagi to stabilizacja i zapewnienie kierowalności

Opublikowano

są zabezpieczenia aby ładowacz nie opadł można zamówić zawory kulowe przy siłownikach i po przekręceniu ładowacz nie opadnie, poza tym mam przy joystiku elektrycznym taką funkcje że przed wyjazdem do transportu przekręca sie o 90 stopni i wtedy nie działa. Podczas transportu omyłkowo sie go nie poruszy. Ładowacz czołowy dobra rzecz polecam.

Opublikowano
no ale zgadza sie ze przeciwwaga to opcja na rozłożenie proporcjonalne obciążenia na 2 osie to jest na pewno prawda... a faktycznie za szybko napisałem ze nie nie może "odciążyć", mi lepiej pasuje "rozłożyć masę.... "

Kłania sie najprostsze zadanie z mechaniki technicznej - obliczanie reakcji na belce z dwiema podporami i dwie siły przyłożone na jej końcach (przeciwwaga i tur), tak obrazowo ;)

 

Zorzyk ma racje, choć to raczej skrajny przypadek i musiało by być jakieś ekstremalne obciążenie w chwytaku :)

Opublikowano

Mogą być i cztery siły, zależy jak zinterpretować te dwie na końcach belki, bo mogą to być wypadkowe nacisków z jednej strony na tylną oś + przeciwwaga i z drugiej nacisk na przednią oś + tur, także mój błąd bo nieuściśliłem a to właśnie miałem na myśli ;)

Opublikowano
Moim zdaniem cztery , dwie następne na podporach(nacisk przednich i tylnych kół)

ahaa widze ze ta fizyka nie jest jednoznaczna w tym temacie i ze kazdy zna jakies inne prawa i liczył inne zadania ;) niech sie wypowie specjalista Ferdek ile jest tych podpór... tak to jest, przytakiwac to kazdy umie...

Opublikowano

Oj Panowie kłania się fizyka a szczególnie kinematyka, sił działających na zestaw ciągnik z turem, bo osobno przecież nie ma sensu tego brać po uwagę, w więc siły działające na ciągnik z turem to przede wszystkim siła grawitacji, która przekłada się na nacisk na osie a proporcje z jakimi jest ten nacisk to już inny temat, gdy ciągnik jest w ruchu działają siły bezwładności przy ruszaniu przy chamowaniu w trakcie podnoszenia opuszczania itd itd, ale najważniejsza siła oddziałująca na ciągnik z turem to siła grawitacji (oczywiście zakładamy że ktoś rozsądnie tzn powoli porusza sie zestawem i nie driftuje ;) )

pytacie o dzwignie a więc dzwignia jest jedna, bo przecież ciągnik nie zgina się w połowie, a są dwa punkty oparcia, jeden punkt oparcia to przednia oś a drugi punkt oparcia to tylna oś

 

 

w przypadku gdy masa przed przednią osią jest wieksza od masy za przednią osią tzn tylne koła odrywają się mamy dzwignie z jednym punktem oparcia, a więc cała masa ciągnika i tura z zawartością jest na tylnej osi,

 

przeciwwaga to jest jakby dzwignia z punktem oparcia na tylnej osi i można sobie wyobrazić że z przedniej osi zdejmujemy obciążenie takie jakbyśmy mieli dzwignie z punktem oparcia na tylnej osi, a przednia os to ta sama dzwignia ale z punktem oparcia na przedniej osi

plus do tego masa ciągnika rozłożona w odpowiednich wartościach na przednią i tylną oś

Opublikowano

Do Fredka

Zawile napisałeś i nie odpowiada dokładnie rzeczywistości. To że założysz przeciwwagę nie oznacza identycznego spadku obciążenia przedniej osi. Siły występują w różnych punktach tego układu, ani tur, ani przeciwwaga nie są mocowane w jednym punkcie. Nie powinno się tego liczyć jako belke, a kratownicę z dwoma punktami podparcia. Cały czas mam na myśli układ statyczny.

Opublikowano
Nie powinno się tego liczyć jako belke, a kratownicę z dwoma punktami podparcia.

Zależy od położenia tura i przeciwwagi względem osi ciągnika, ja chciałem to możliwie prosto zobrazować ;)

Opublikowano

Napisałem zawile, ale chodziło mi dokładnie o to że masa przeciwwagi wysunięta za tylnąoś tyle ile jest wsunięta łużka tura odciąza tyle przednią oś ile odciąża ładunek w łyżce tura tylną oś ciągnika a więc jeśli założymy w przeciwwage tyle ile w łyżkę tura to niemamy zjawiska że na przedniej osi stoi masa całego ciągnik a zture i z ładunkiem a więc zamiast 6ciu ton na przednie osi mamy tyle ile powinno byc a więc normalną masę ciągnika z turem a przeciwwaga równoważna masą i odległoscią od osi dla ładunku w łyżce sprawia że mamy na przedniej osi faktyczną mase ciągnika z turem i ladunku a nie wspina sie cały ciągnik na przednią oś, oczywiście jeśli mamy przeciwwage ciezejszą od masy dzwiganych przedmiotów i oddaloną znacznie z tyłu to mamy odciążoną przednią oś bardziej

Opublikowano
Napisałem zawile, ale chodziło mi dokładnie o to że masa przeciwwagi wysunięta za tylnąoś tyle ile jest wsunięta łużka tura odciąza tyle przednią oś ile odciąża ładunek w łyżce tura tylną oś ciągnika a więc jeśli założymy w przeciwwage tyle ile w łyżkę tura to niemamy zjawiska że na przedniej osi stoi masa całego ciągnik a zture i z ładunkiem a więc zamiast 6ciu ton na przednie osi mamy tyle ile powinno byc a więc normalną masę ciągnika z turem a przeciwwaga równoważna masą i odległoscią od osi dla ładunku w łyżce sprawia że mamy na przedniej osi faktyczną mase ciągnika z turem i ladunku a nie wspina sie cały ciągnik na przednią oś, oczywiście jeśli mamy przeciwwage ciezejszą od masy dzwiganych przedmiotów i oddaloną znacznie z tyłu to mamy odciążoną przednią oś bardziej

Jeszcze zawilej, ja ze swej strony chce zwrócić uwagę gdzie jest mocowany tur i jak to wpływa na rozkład sił

Opublikowano
Do kogo pijesz?

na pewno nie do Ciebie, od początku wszyscy sie zgadzali ze przeciwwaga odciąza przód... a ja postawiłem antyteze i mimo ze była niesłuszna to wywołała dyskusje o co przeciez tu chyba tak na prawde chodzi, i moim zdaniem wniosek jest taki ze nie jest to tak łatwo i jednoznacznie wyjasnic...

ale popieram teze Ferdka "ku*wa krótko i na temat:

-lepiej z przeciwwagą jak bez;)" Pozdro! ;)

Opublikowano

czytajac wasz temat doszlem do wniosku ze przy pracy z turem nalezy uzywac przedniego napedu tylko na miekkich nawieszchniach tak a np przy ladowaniu obornika z plyty nalezy go wylaczyc tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MałyRolas
      Mam problem z szybkim zakresem biegów w fadrome. A konkretnie to z jego brakiem. Chodzi o te biegi przy fotelu nie te przy kierownicy. Kojarzy ktoś co może być tego przyczyną? I czy da się coś zrobić bez wyjmowania skrzyni?
    • Przez panmino
      Hej, czy myślicie że da radę pracować łyżką na takiej ramce na przednim tuzie? Chciałbym tym robić jakieś roboty ziemne, korytowanie przesuwanie skarpy itp,  dla których trochę szkoda ładowacza bo delikatny mam. Ma ktoś doświadczenie z pracy z taką ramką?
      Ramka: adapter euro ramka przejściówka TUZ  z siłownikiem.
       

    • Przez Rider
      Jak w temacie, co sądzicie o ładowaczach Agromasz z Mrągowa, planuje zakup nowego ładowacza do MF3070 i za Agromasz (1600kg udźwigu, joystick)dealer ceni 14000, pierwotnie miał być Hydramet, ale on wyjdzie około 17000. Tak więc co by było lepszym wyborem
    • Przez IZIOWLMAN
      Czy w ramce MX wystarczy odciąć tylko uszy i będzie jak EURO ramka czy trzeba przerabiać coś więcej? (tur mailleux 120)
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v