Skocz do zawartości
MatiTM

Ustawienie Akpil czh 400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Akpil
MatiTM    0

Witam!

Mam Od niedawna ursusa 912 i dziwnie zachowuje się podczas orki bo jak skręcę szerokość orki na minimum to ściąga ciągnik w orankę a jak na max to wtedy nie z tym że ma trochę ciężko czy to normalne? Szerokość pierwszej skiby również na minimum a i tak wydaje się że pierwsza skiba jakby większa była bądź ostatnia za daleko odkłada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    39

Mam podobny plug 350czh i u mnie myślę że problemem jest luz na wieszaku przez co prawy się jakby wydluzyl myślę że warto to skontrolować.
U mnie jest na tym frezie z przodu wieszaka.
Niestety nie wiem czy na pewno w tym leży problem bo tym ciągnikiem dawno nie oralem (1224) co do pierwszej skiby u mnie jest na maks przesuniety w prawo a i to wydaje się przymalo:/
Oram Nh i tam jak zwezylem aby brał mniej to też wywalal w zaorane tyle że ten pług przy tym ciagniku to zabawka...
Aktualnie mam rozstawionego na maxa i 5 skiba bierze za śladem ciągnik spokojnie sobie leci a kierownicy używam tylko przy miedzy oraz na uwrociach ora dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

K woli wyjaśnienia.

Akpil CZH 400 ma dwie regulacje: pierwszej skiby za pomocą korbki oraz regulację punktu ciągu dokonywaną wykorbieniem (obie regulacje niemal identyczne, jak w starych UG). Jeśli chodzi o zmianę szerokości to autorowi zapewne chodziło o zmianę pierwszej skiby.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Belka nie ma wykorbienia jest prosta pług wygląda jak podany w linku z tym że jest czteroskibowy i wg mnie przesuwanie belki powoduje zmianę szerokości roboczej choć możliwe że się mylę.

 

[galleryimg=365485]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

To jakiś stary Akpil CZH 400. Nawet w Niemczech spotykam nowego Akpila z regulacją linii ciągu w postaci wykorbienia.

Tak naprawdę ten pług nie ma regulacji szerokości roboczej pługa w ścisłym tego słowa znaczeniu. To o czym piszesz (przesunięcie belki zaczepowej) faktycznie jest regulacją pierwszej skiby i niczym więcej.

 

Warto na przyszłość pisać jaki model i rocznik.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Rok podobno 2009 ale pewności nie mam bo tabliczka jest urwana. Regulacja pierwszej skiby to rzecz wiadoma belka przesuwa się w prawo bądź lewo u mnie mam na maxa w prawo tak że pierwsza skiba bierze jak najmniej a i tak wydaje się że bierze dużo a druga dźwignia której zbytnio nie widać na obrazku przestawia belkę przód tył. Na tych zdjęciach widać lepiej 

 

http://www.maszynyfabryczne.pl/maszyny-rolnicze/plugi-rolnicze/plug-zrywalny-2-5-skib-akpil-350-czh_p_244.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Nie ma czegoś takiego, jak piszesz: "wydaje mi się że bierze dużo" - albo bierze, albo nie. Ile zabiera pierwsza skiba? Zmierz dokładnie miarą odległość od bruzdy z poprzedniego przejazdu do płozy pierwszego korpusu. Odległość ta powinna wynosić 40 - 42 cm.

 

Szerokość pierwszej skiby = szerokość robocza lemiesza. Jeśli wynik bedzie wyższy niż 42 cm znaczy to nie mniej, nie więcej tyle, że trzeba zmniejszyć rozstaw kół, zarówno osi tylnej, jak i przedniej. Z tym, że odległość od wewnętrznej strony opon przednich powinna być większa o kilka centymetrów niż ta sama odległość przy osi tylnej.

 

Druga śruba jest od regulacji linii ciągu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Regulacja lini ciągu to metoda prób i błędów tak? Czy jest na to jakiś konkretny sposób? Ogólnie ciągnik kupiłem od sąsiada, ciągną nim pług produkcji KOŁASZEWSKI z Bytowa parametry takie jak w moim akpilu Lemiesze przy śrubach mają 45cm z tym że mój pług jest krótszy od pługa sąsiada ale zabierają tyle samo i u niego takie objawy nie występowały. Nie spychało pług szedł lekko spokojnie dawał rade orać 4 polową. Poprosiłem sąsiada by pomógł mi ustawić pług i mówił że o wiele ciężej idzie no strasznie spycha. Zamienimy się pługami i zobaczymy w czym problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Na temat ustawienia linii ciągu zostało już powiedziane niemalże wszystko co potrzebne w temacie regulacje pługa (tu i na innych stronach): http://www.agrofoto.pl/forum/topic/64848-regulacje-p%C5%82uga/page-34

Życzę udanej zabawy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Przeczytałem Twoje posty i widzę że masz ogromną wiedzę na temat ustawienia pługa. Szkoda że nie mieszkasz w pobliżu. Odnośnie rozstawu kół to wiesz może jaki powinien być w Ursusie 912 do mojego Akpila? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1210    0

1. po kilku metrach orki paczysz pług przestawiony max w prawo na belce poziomej pierwszy lemiesz zabiera całą zimie do orki czy zostaje za końcem lemiesza zostaje ziemia nie ruszona ( zostaje zwężamy ciągnik)

2. oglądamy czy pług jak jest w ziemi czy ramo jest poziomo (równolegle do podłoża), jeśli nie to wieszak w ciągniku ma po prawej stronie korbkę którą wyregulujemy poziom pługa (prawdopodobnie trzeba będzie ten wieszak skręcić/ skrócić

3. skręć pług na łańcuchach zaoraj kilka metrów zobacz czy ci ciągnik ściąga w jedną czy w drugą stronę

  jeśli ściąga w stronę zaoraną to tą śrubą która jest ukośnie/poziomo zamontowana w pługu kręć tak aby po lewej stronie mocowanie pługa z ciągnikiem cofało się do tyłu. (zobacz na mocownie pługa do ramion ciągnika. po prawej stronie mocowanie belki poziomej (ta która jest mocowana do ramion ciągnika)  jest ciasno wpasowane w pług, natomiast po prawej stronie jest luz którym regulujesz aby ciągnik nie ściągało

Po tej operacji rozkręć łańcuchy ramion ciągnika z powrotem.

4. za pomocą korby przy kole ustaw głębokość orki

5. Zobacz czy głębokość pierwszej i ostatniej skiby jest taka sama jak ostatniej. Jeśli pierwsza skiba jest mniejsza od ostatniej to prawdopodobnie trzeba skręcić cięgno na ciągniku aby wyrównać lub jak w pkt 1 zwiększyć za pomocą korbki szerokość pierwszej skiby

6. uwaga w ciągniku bez napędu cięgło powinno być bardziej pionowe (wtedy bardziej są dociążone tylne koła)

Co do różnicy wykorbienia w pługu grudziądz i akpil

 w grudziądzu ta belka pozioma co zapina się do ramion ciągnika z lewej jednej strony zaczep przy ramieniu jest przymocowany na środku. natomiast z prawej strony nie jest na środku. W związku z czym reguluje się jednocześnie aby ciągnik nie ciągało na boki oraz poziomowanie pługa.

W akpilu zaczepy ramion są na środku belki w związku z czym śrubą ukośną/poziomą reguluje się aby prosto się orało a wieszakami poziomuje się pług

Edytowano przez 1210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przeczytałem Twoje posty i widzę że masz ogromną wiedzę na temat ustawienia pługa. Szkoda że nie mieszkasz w pobliżu. Odnośnie rozstawu kół to wiesz może jaki powinien być w Ursusie 912 do mojego Akpila? 

 

O ile pamiętam to szerokość od wewnętrznych krawędzi opon tylnej osi powinna zawierać się pomiędzy: 110-133cm dla Akpila CZH 400.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

U mnie rozstaw na tylnej osi jest 105 a przedniej 140 opony z tyłu 16,9 R34. Dziś kombinowałem z ustawieniem i wg mnie nie jest najgorzej choć jak odczepiłem odciągi ramion to wieżyczka pługa nie była w osi z ciągnikiem a patrząc od tyłu mocno przesunięta w lewo jutro spróbuje zrobić jakieś zdjęcia.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przy tym rozstawie kół tylnej osi niemożliwe jest, aby pierwsza skiba nie dorzucała. Chyba, że faktycznie pług uciekł w niezaorane (w lewo). Powinieneś w takim razie dokonać regulacji linii ciągu tak, aby pług poszedł w zaorane i prowadził się prostolinijnie, nie uciekając na boki.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Widocznie robię coś źle. Odciągi zapiąłem tak by pług był bliżej środka, wymuszając prostolinijność a tą śrubę od linii ciągu mam skręconą tak że tył pługa poszedł na max w lewo. Odpięcie odciągów powoduje że spycha w niezaorane pług także lewe ramie prawie opiera się o koło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Ewidentnie coś jest nie tak.

Zrób kilka zdjęć:

1. pługa (od tyłu) podczas orki, jak ucieka w lewo. (zdjęcie robione zza pługa)

2. ostatniej płozy po podniesieniu pługa ponad ziemię. (zdjęcie robione z lewej strony płozy z boku)

3. regulacji linii ciągu od góry z opisem w którą stronę kręcisz.

4. tył ciągnika i wieżyczki pługa z widocznymi tylnymi kołami. (zdjęcie robione zza wieżyczki, ale w osi ciągnika nie pługa)

5. prawe tylne koło ciągnika z widocznym stykiem z ziemią i widocznym pierwszym korpusem. (zdjęcie robione od lewej tylnej opony troszkę z góry)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Po wielkich mękach myślę że problem rozwiązany. Przy podczepianiu pługa zauważyłem że w lewym ramieniu ta kula jest jakby ruchoma a przy prawym nie. Zdemontowałem te dwa sworznie wyciągnąłem prawą kule (przegub) oczyściłem i złożyłem. Teraz wychodzi tak jak lewa i jest wszystko ok. Najprościej pisząc lewe ramie było dłuższe od prawego stąd to ściąganie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Niestety tylko mi się wydawało że jest dobrze. Ustawienie tego pługa wydaje się niemożliwe. Myślałem że wina leży po stronie ciągnika ale jednak nie bo dziś sąsiad podhaczył do nowego zetora i dokładnie to samo tyle że nie spychało przodu ale to wiadomo przedni napęd robi swoje. Nie ma opcji by pług szedł w osi z ciągnikiem. Wieżyczka patrząc od tyłu jest przesunięta w lewo i dodatkowo pierwsza skiba nie odkłada do poprzedniego przejazdu pole wygląda jak fala na morzu...

 post-199401-0-02050800-1476995276.txt

post-199401-0-78804900-1476995285_thumb.jpg

post-199401-0-72227900-1476995321_thumb.jpg

post-199401-0-61537600-1476995330_thumb.jpg

post-199401-0-54017500-1476995348_thumb.jpg

post-199401-0-78764400-1476995358_thumb.jpg

post-199401-0-45778800-1476995373_thumb.jpg

post-199401-0-58112400-1476995381_thumb.jpg

post-199401-0-14099800-1476995390_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dziękuję za zdjęcia.

Po ich lekturze mogę powiedzieć, że największą odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponoszą płozy a dokładniej zbyt mała ich powierzchnia szczególnie na ostatnim korpusie. Płoza ta powinna mieć dodatkową nakładkę powiększającą powierzchnię oparcia. Trzeba ją dokupić lub dorobić. Bez tego nie ustawisz prawidłowo linii ciągu, czyli nie ustawisz pługa, aby szedł w linii prostej i nie prowadził ciągnika.

 

Po drugie: Masz powyginane lemiesze (czuby) poza trzecim, szczególnie pierwszy. Trzeba je wyprostować a następnie ustawić podkładkami. Jak podniesiesz pług do góry i spojrzysz od tyłu pługa wszystkie lemiesze mają się ze sobą pokryć (mają być w linii prostej). Sprawdź także przy okazji, czy nie są skrzywione w bok.

 

Po trzecie: Pług jest niedostatecznie wypoziomowany (poziomowanie poprzeczne) prawy bok pługa (patrząc od tyłu) jest wyżej niż lewy. Chyba, że to tylko magia obrazu.

 

*Tak na marginesie opony na tylnej osi są za szerokie dla tego pługa i niepotrzebnie ugniatają ziemię.

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    39

U mnie jest ta sama historia ten sam pług i ciągnik.
U mnie myślę że to wina prawego wieszaka bo jest wyklekotany i ma duże luzy a lewy nie.
Przy takim ustawieniu jak ty masz podpinam do T6 i jeździ się bez trzymanki.
Ps mnie też prowadzalo jak były za długie lemiesze jak obcielem po 5 cm wszystko wróciło do normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Płozy wszystkie są nowe na ostatniej jest piętka nie widać jej ale jest. Zresztą nowy pług też tak ma.

post-199401-0-58471500-1477030043_thumb.jpg

Lemiesze owszem są trochę powyginane lecz jak były nowe nie było jakiejś porażającej różnicy. Jak powiększyć te płozy?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Na ostatnim korpusie musisz mieć coś takiego (patrz zdjęcie poniżej) lub podobnego i skończą się Twoje problemy.

post-81345-0-01416600-1477032687.jpg

Tak wygląda to w moim pługu PÖTTINGER Servo 35 nova. Jest ona szersza, dłuższa i jest w stanie przeciwdziałać sile działającej na odkładnicę wynikającą z oporu ziemi na niej. Pozwala na prawidłową regulację linii ciągu.

 

(dodam zdjęcie pługa do galerii, może pojawi się wieczorem)


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiTM    0

Według wskazówek przyspawałem do ostatniej płozy dodatkowy płaskownik lecz nie udało mi się tego przetestować bo okazało się zbyt mokro. Zastanawia mnie jeszcze jedno czy miejsce koła kopiującego w pługu ma znaczenie? Bo jak kupiłem pług to było ono z przodu, a ze nauczony byłem orać z kołem z tyłu to od razu je przekręciłem do tyłu.

post-199401-0-46518600-1477069783_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez panRys87
      Witam. Proszę was o pomoc w identyfikacji pługa. Potrzebuję kupić płozy i odkladnice ale nie wiem jakich szukać. Na odkladnicach jest wybite Krone U9 oraz U9L a naklejki są Niemeyer. Na wiezyczce także są jakieś pozostałości po naklejce na której mogło być Vogel Max. Naklejki były tam od dawna bo odcień farby jest inny pod nimi. Podaję zdjęcia jak to wygląda. 







    • Przez akv
      Jaki pług kupić z używanych obrotowy z regulacja szerokości za rozsądną cenę. Na 30h.
    • Przez Lukas85
      Koledzy mam problem z obrotem pługa 4 skibowego Huard 470. Chodzi o taki pług jak na filmiku poniżej (filmik nie jest mój):

      Pług posiada dodatkowy siłownik ktory blokuje go przy obróceniu. Problem polega na tym ze podczas obracania pługa juz przy zakonczeniu obrotu przez moment bardzo mocno szarpnie ciagnikiem. Plug posiada siłownik główny chyba z kostką bo obrót następuje przyciskajac dzwignie hydrauliki zawsze w ta sama strone. Z siłownika wychodza dwa dodatkowe przewody które wchodzą do siłownika zabezpieczenia. W praktyce wyglada to tak że podczas obrotu jak nacisne dzwignie hydrauliki chowany jest silownik blokady, plug sie obraca nastepnie silownik zabezpieczajacy zamyka zamek obrotu. Wlasnie pod koniec czuc bardzo mocne szarpniecie ciagnikiem czego nie zauwazylem na filmiku. Poczatkowo plug bardzo szybko sie obracał wiec na jednym z przewodow hydraulicznych z zasilania dałem kryce z otworem 1.5mm. Pług obraca sie wolniej i płynnie ale na koncu czuc dalej uderzenie.
      Moze ktos wie co to moze byc? 
    • Przez eddi87
      Witam, Panowie jaka jest różnica miedzy odkładnicami 10/23 a 10/24 do pługa polskiego? Czy można je montować zamiennie czy muszę kupić konkretną? Sam nie wiem jaką posiadam i jaką mam zamówić. Mój pług na zdjęciu. Wiem tylko że jest śrubowa i na glinie u mnie kiepsko sobie radzi wiec chcę zmienic na kulturalną. 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.