Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

śmigło zostaje, wizkoze demontujemy i na jej miejsce wchodzi zestaw opisany w poprzednim poście pewnie można zrobić to chałupniczo, ale nie próbowałem

Witam.Wizkoze można podregulować i będzie się włączać wczesniej. Zrobiłem to w swojej forterce ,ale jeszcze nie wypróbowałem.Wymieniłem też termostat na 77 stopni.Jak wyjdę w pole to się przekonam jak to chodzi.

Opublikowano

Byłem wczoraj na wystawie w Zarzeczewie i rozmawiałem z o nowych proximach ,nie mają wiskozy tylko wentylator przykręcony jest do plastikowej tulei i obraca się zgodnie z obrotami silnika, a nie jak we wcześniejszych zgodnie z temperaturą.Wyrzucenie wiskozy i założenie tej tulei kosztuje 100 zł.

Opublikowano

czy ktoś z was miał taki przypadek podczas wymiany płynu chłodniczego weszło jedynie 10l? w książce piszę że mieści się około 20l i też około tylko zleciało z niego , ciągnik rozgrzewałem do 80 stopni i nic tak jak by krążenia nie było . Ciągnik to proxima 8441 

Opublikowano

już kiedyś wymieniałem ale było normalnie weszło tyle  ile potrzeba było a teraz taka sytuacja . Nie mam pojęcia czy jest odpowietrznik musiał bym dach do górny podnosić , spróbuje poluzować któryś przewód :)

Opublikowano (edytowane)

nie wiem jak w Proximach,ale w mniejszej serii Zetorów w termostacie był malutki otwór odpowietrzający , który jak się zabił to efekt po wymianie płynu był jak u Ciebie .

W w forterrach są odpowietrzniki układu chłodzenia tylko  na intercoolerze  ale ile razy zalewałem pusty układ nie było problemów z zapowietrzeniem nawet bez ruszania tych odpowietrzników.

Jeśli jest tak ,że spuściłeś 20 a wchodzi tylko 10 to nie ryzykuj grzania silnika do tak wysokiej temperatury bo gdzieś w środku są elementy do których ciecz nie dochodzi !

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

serwisant mi poradził żeby ciągnik przez około 10 min pochodził i go zgasić i ciecz powinna pójść ale to nic nie skutkuje , a gdzie ten odpowietrznik jest ? w książce nic nie mogę znaleźć  próbowałem poluzować przewody ale równiez zbytnio nie pomogło doszło jeszcze 5l ale to jest jeszcze mało to niego mieści się 20.5l a mi tylko weszło 15. Próbować nim pracować czy szukać innego rozwiązania ? 

Opublikowano (edytowane)

nie wiem jaki Masz intercooler - starszego typu w rodzaju chłodniczki  z przepływającym płynem czy powietrzny ?

Jak ten pierwszy to na górze tejże chłodniczki -dwie śrubki.

6,5 litra to stosunkowo dużo brakuje wszystko  zależy  od tego gdzie ten bąbel powietrza się zrobił . W instrukcji nie ma wskazówek ?

U mnie jest tak ( odpowietrzniki czerwonym kółkiem) :post-7673-0-58958100-1450889767_thumb.jpg

Edytowane przez DarekD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v