Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Mam problem z moim zetorem 7211. Zakupilem i zamontowalem na nim tur wolmet 2b nowy. Po podlaczeniu węży z wyjsc tylnych hydraulicznych okazuje sie ze nie chce pracowac. Aczkolwiek jesli przechyli sie dzwignie wywrotu przyczepy do przodu, to tur pracuje. Jak dzwignie sie zwolni to nie chce pracowac.

Czy ktos wie w czym moze byc problem?

Opublikowano

To nie jest jakąś dodatkowa pompa tylko w zetorach jest pompa albo taka przed chłodnica albo w tylnim moście.

Da się od dołu pod pompę ale to nic nie zmieni. Nadal będziesz musiał przesuwać dźwignię. Chyba, że masz z przodu przy chłodnicy dodatkową pompę hydrauliczną.

Opublikowano

Wiem ze w c330 mozna podlaczuc rozdzielac od tura bezdposrednio pod pompe i nie ma potrzeby ciagnac dzwigni wywrotu po to aby móc korzystac z dobrodziejstwa ladowacza. Dlatego dziwi mnie to, czeski zetor nie przewidzial takowej sytuacj i ze trzeba troche na okolo kombinowac

Opublikowano

Kolego w 30-tce to masz wszystko na wierzchu bez potrzeby odkręcania całej reszty która w Zetorze odpowiada za komfort pracy.

7211 zaczęto produkować w 1984 roku  i  na tamte lata (szczególnie na polskim rynku )  to było COŚ  a ładowacze czołowe wtedy  nie były tak rozpowszechnione jak dziś - bardziej chyba Cyklopy .

Dźwignię możesz blokować pokrętłami na konsoli albo dać gumowaną sprężynę do mocowania bagażu i bez potrzeby przerabiania reszty hydrauliki

Opublikowano

Dzięki serdeczne wszystkim za rozwianie niejasności... Właśnie o to mi chodziło.
Mam jeszcze pytanie- czy jeśli mam miękki przód i założonego tura- czy powinienem zablokować przednia amortyzacje? Czy wiecie jak to zrobić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

trzeba się wciac trojnikiem w hydraulike między pompą a r ozdzielaczem i po sprawie

Taa i cały olej pójdzie tam gdzie ma lżej, czyli w oryginalny rozdzielacz, a ładowacz nawet nie drgnie. 

Opublikowano

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć gdzie mógłby wpiąć tura aby nie blokować wyjść z tyłu i czy wtedy będzie tur chodził lepiej ? I przy okazji jak można zrobić jeszcze dodatkowe gniazda hydrauliki co najmniej jedną parę.

Opublikowano

musisz zrobic obejscie z pompy hydraulicznej zasilic musisz rozdzielacz ktory bezdzie sterował turem i z rozdzielacza wyjsciem musisz podłaczyc rozdzielacz z tyłu gniazda 

gdzies na wezu do tylnich gniazd mysle ze jest złaczony z dwoch rozkrecisz go dorobisz weze zeby starczyły Ci do rozdzielacza od tura i wrocisz wezem od rozdzielacza do tego rozdzielonego weza

powrot gdzie w prawej stronie powinien byc jakis korek zebys zrobił powrot do skrzyni

Opublikowano

Owszem, zakładając że ma zewnętrzną pompę przy silniku. Prawdopodobnie tak nie jest i nic takiego nie zrobi. Jak pompa jest z tyłu w korpusie to na zewnątrz nie ma żadnego przewodu gdzie mógł by się wpiąć.

Do czego potrzebujesz dodatkowych gniazd? Musisz dokupić dodatkowy rozdzielacz bo tak jak jest nic nie dodasz. Ewentualnie jak ma być któraś sekcja mało używana można kombinować i rozdzielić oryginalne wyjście. Po prostu musiałbyś sobie przełączyć wtedy jak będziesz potrzebował skorzystać z dodatkowej sekcji hydrauliki.

Wtedy zasilanie tura wpinasz od spodu bezpośrednio z pompy. Na pewno będzie korzystniej dla ciągnika bo oryginalny rozdzielacz ominiesz. Powrót z tyłu lub wpiać się od dołu w przewód powrotny do skrzyni.

 

Opublikowano

zgadza  sie  równoległy , tyle tylko ze  olej w  hydraulice , ma  to  do  siebie  że  płynie  tam  gdzie ma  lżej .

Jeśli zechcesz  zasterować  tym  dodatkowym  rozdzielaczem  - to olej bedzie miał  lżej popłynąć  przez  fabryczny rozdzielacz  na przelew .

Jesli natomiast  zechcesz  skorzystać  z  fabrycznej  hydrauliki -  to  olej bedzie  wolał popłynąć przez  ten  dodatkowy  rozdzielacz na  przelew .

I  nic  nie  bedzie  działać . żeby rozdzielacze  działały niezależnie  od  siebie , muszą  być  połączone  szeregowo .

Lub jeden  z  równoległych obwodów  musi  być  zamykany  - gdy chcemy używać  drugiego .

Na  mój  rozum  i  z moich  doswiadczeń  tak  to wygląda 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franekmarciocha
      Kupiłem niedawno ładowarkę Schaffer 548
      Ladowarka na zimnym oleju jeździ normalnie. Załaduje dwa rozrzutniki obornika i zwalnia. Silnik musze kręcić na obrotach aby jechała. Jazda też nie jest równa tylko raz wolniej raz szybciej jedzie a obroty na silniku bez zmian. Od czego polecacie zacząć? Oleju I filtrów jeszcze nie zmieniałem. Kwestia jaki olej i jakie fitry?jakie ilości tam wchodzą bo nie mogę znaleźć w internecie. Chodzi mi o dobre marki. Proszę o porady i z góry dziękuję 
    • Przez kuba13x
      Witam w swoim zetorze mam dwa wyjścia hydrauliczne z czego do jednego podpięte jest zasilanie do tura a do zestawu uprawowo siewnego potrzebuje dwa wyjścia a więc czy ten rozdzielacz ze zdjęcia poprzez zmianę pozycji dźwigni odetnie zasilanie od tura i poda ciśnienie na drugie złącze w tym rozdzielaczu i tak na zmiane?

    • Przez mf390
      Witam, czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć jak podpiąć hydraulika do ładowacza 3 sekcyjnego do Zetora 8540?
    • Przez kuba13x
      Witam potrzebuje 4 wyjść hydraulicznych w zetorze do zestawu uprawowo siewnego jedno wyjście do hydropaku i dwa do znaczników hydraulicznych a do czwartego podpięty byłby ładowacz czołowy. Tak jak na zdjęciu zetor ma 2 wyjścia zasilające (1 i 2) i trzeci to wolny spływ (0). Z tego co się orientuje rozdzielacz musiałby być podpięty pod wyjście 1 i 2 a sterowanie tymi 4 wyjściami odbywałoby się za pomocą oryginalnej dźwigni przy pomocy jakiegoś guzika który na zmiane po naciśnięciu przełączałby ciśnienie na pierwszą lub drugą pare wyjsc hydraulicznych. Chyba że się mylę i działa to inaczej? Pytanie czy ten rozdzielacz dodatkowej sekcji ze zdjęcia jest warty kupna i jak wygląda jego działanie czy tak samo jak napisałem czy jednak nie, jak z żywotnością i awariami tej cewki sterującej i czy ten rozdzielacz musi mieć powrót oleju do skrzyni


    • Przez grmichalak
      Witam panowie potrzebuje schematu rozdzielacza do Zetora 7340 najlepiej całego katalogu do Zetora 7340 z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v