Skocz do zawartości

renault 120.54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ja też będę wymieniał olej wraz z filtrami  i z powyższych informacji ze musze spuścić olej a potem wymienić filtry te na zasilania jak i te na wyjściu z z pompy u mnie 2 szt , ale ja mam dla kolegów pytanie dotyczące obrotomierza raz chodzi raz nie ,jest on elektroniczny i czy koledzy mogą podpowiedzieć z kąt  ma zasilanie czy z jakiegoś czujnika czy może z alternatora

Opublikowano

Panowie na jakiej zasadzie działa świeca zarowa w naszych Reniach .Czy po nagrzaniu ona się jakoś rozlancza ,czy cały czas grzeje i kiedy kontrolka się zapala lub gaśnie bi nie mam podlonczonej i teraz próbuje kombinować z tym .Może wy coś więcej wiecie na ten temat ? :)

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o świecę płomieniową to ogólnie w Renault montowano dwa rodzaje:

1. CAV (154GS) z gwintem 7/8-14 UNF (7701028842)

2. Bosch z gwintem 7/8-14 UNF (7700036322 i 7700002865)

 

Podłącza się dwa przewody:

1. elektryczny, czyli zasilanie +12V (przewód bierze się ze stacyjki ze styku nr: 19). Napięcie pojawia się w dwóch pozycjach kluczyka: 2) grzanie i 3 start (zapłon).

2. paliwowy, przewód bierze się z plastikowego pojemnika na paliwo, w którym gromadzi się ono z nadmiarów wtryskiwaczy.

 

Zasada działania:

Podanie napięcia +12V na świecę płomieniową lub jeszcze inaczej mówiąc po przekręceniu kluczyka w pozycję grzanie, prąd rzędu 18A przepływając przez drut zwinięty na kształt spirali rozgrzewa go do czerwoności, jednocześnie pod wpływem ciepła bimetal otwiera wewnątrz świecy zawór, przez który przepływa ON. Paliwo w środowisku powietrza (tlenu) w kolektorze dolotowym trafiając na rozgrzaną spiralę ulega samozapłonowi i w postaci płomienia zostaje zassane do komory spalania (cylindra) przez co także i weń podczas wtrysku paliwa następuje łatwiejszy rozruch silnika.

 

Grzanie świecy trwa 15 sekund. Po tym czasie przekręca się kluczyk w pozycję start (zapłon) i następuje rozruch silnika.

Zamkniecie zaworu paliwowego w świecy następuje samoczynnie po ostygnięciu bimetalu.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Napięcie na świecy pojawia się w dwóch pozycjach kluczyka: 2. grzanie (przekręcenie w skrajne prawo), gdy gasną kontrolki i 3. start, zapłon (przekręcenie w prawo z jednoczesnym wciśnięciem kluczyka), następuje kręcenie rozrusznikiem.

Pozycja 1 kontakt, jazda, praca (pozycja po puszczeniu kluczyka), czyli świecenie wszystkich kontrolek oraz 0 wyłączony rozłącza prąd na świecy.

 

Posumowując, gdy silnik pracuje pozycja 1 napięcie na świecę nie jest podawne.

Opublikowano

Dzięki kolego za podpowiedzi .Dzisiaj przejrzałem stacyjkę i okazało się ,że jest nie dobra .Ale rozwiązałem ten problem innym sposobem .Wstawiłem oddzielny włącznik od świecy (taki jak od wycieraczek ).Nawet wygląda jak by był fabrycznie zamontowany :) Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

No dobra,

kupiłem Renault 110.54 i jest w nim ACET, który nie działa ( jeszcze nie sprawdzałem czy ma w ogóle zasilanie, bo ciągnik będę miał w środę na podwórku). Zakładając, że padł całkowicie mam pytanie. Czy da się zamontować zwykły obrotościomierz, jakiś używany ? 

 

Bym był bardzo wdzięczny za prosty opis sterowania EHR, bo nie wiem co jest od czego.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

witam , ciągnik już prawie gotowy tylko został mi  jeden problem , brak świateł stop proszę o podpowiedz gdzie szukać jakiegoś czujnika który załącza  stop lub ewentualnie który bezpiecznik odpowiada za stop i w którym rzędzie

Opublikowano

No bo u mnie jest tak: grzeje sobie tą świecę jakiś czas, rozrusznik ledwo kręci, grzeję drugi raz, to samo, grzeje trzeci raz, pali po pół obrotu. 

Podsumowując: nie mogę wyczuć ile czasu mam grzać tą świece 

Opublikowano (edytowane)

W instrukcji obsługi jest napisane, że świecę płomieniową należy grzać przez 15 sekund (dla zimnego silnika).

 

Poniższy rysunek przedstawia pozycje kluczyka w stacyjce:

post-81345-0-09758500-1480163226.jpg

 

Opis poszczególnych pozycji:

0 STOP  (brak prądu, wszystkie kontrolki wyłączone)

1 JAZDA (świecenie kontrolek)

2 GRZANIE (podgrzewanie świecy, kontrolki gasną)

3 START (zapłon, rozruch, także podgrzewanie świecy)

Edytowane przez AlaCapone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v