Skocz do zawartości
Mikando

renault 120.54

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mikando    0

Witam,

 

planuje kupić ciągnik Renault 110(120).54 do gospodarstwa rolnego 40 ha ziemniaki/pszenica/rzepak. Głównie do ciężkich prac polowych. Rozstrzał cenowy tych ciągników jest ogromny, można znaleźć je w cenie od 35 tys do 60 tys. Zastanawiam się od jakiej ceny można szukać ciągnika, który będzie w dobrym stanie. Budżet to max 50 tys. Co sądzicie na przykład o tym ciągniku:

http://otomoto.pl/oferta/renault-120-54-tz-klimatyzacja-ID6ywIqh.html#ad3e1b70dd

Trzeba dokupić jeszcze odważniki i ciągadło. Zastanawiam się czy myśleć o przekroczeniu budżetu, czy może ta cena jest bardzo przesadzona i można kupić renówkę w dobrym stanie za 45 tyś ?

Edytowano przez Mikando

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

powiem Ci tak. kupiłem 2 Reno. 145.14 dałem 30 tys. i około 10 włożyłem. kupiłem 103.14 z turem dałem 40 i włożyłem 15, remont silnika itd. wiec moim zdaniem lepiej kupić coś tańszego i dołożyć później w remontach i masz pewność że to już twoje. a tak wydasz 50tys coś się zwali i będziesz musiał dołożyć i budżet przekroczony. pamiętaj ze to ciągnik używany i nie wiadomo kto i jak o niego dbał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OveerDRIVE    5

Wizualnie, to ładny ten Renault, ale 47 tys. to chyba trochę za dużo. Ja za swój 110.14 dałem 29 tys + 5 tys. włożone w przygotowanie ciągnika do pracy i remonty, które wyszły w trakcie. Od jakiej ceny szukać ? ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Musisz się rozglądać a przede wszystkim zobaczyć w realu traktor i sam ocenić czy wart jest tych pieniędzy. Też uważam, że lepiej kupić tańszy w dobrym stanie i go przygotować po swojemu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    609

szału nie ma, pół ciągnika prawdopodobnie odmalowane, do tego skrzynia tractronic, jeśli nie masz kumatego elektromechanika w pobliżu to się nie pchaj w taki komfort


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikando    0

Tak się sypią te skrzynie ? To z jaką skrzynią najlepiej szukać ?

 

Będę jeździł oglądać ciągniki najszybciej za miesiąc po wykopaniu ziemniaków.

Na razie rozglądam się orientacyjnie czego szukać. Co myślicie o tym ciągniku:

 

http://www.olx.pl/oferta/ciagnik-renault-110-54-sprowadzony-ladny-stan-jak-106-54-120-54-ares-CID757-IDhFi7J.html#26818c5066

 

Cena rozsądna i zostaje jakieś 10k zł na ewentualne naprawy.

 

Edytowano przez Mikando

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Ja trzy lata temu szukałem czegoś : z serii .54: 103, 106, 110, 120 i 133. Oglądałem od takich po 38tys do 53tys zł. Nastawiałem się głównie na 110.54 i tylko tego modelu sprawdzałem 14szt. Dopiero ten za 53tys nadawał się do zakupu. Użytkuję trzy lata, jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem tylko sprzęgło (miał jeszcze oryginalne) i uszczelniacz w piaście przedniej. Ale... odpowiadając na pytanie, czy za 45 da się coś dobrego kupić.. byłem zdecydowany brać wcześniej jedną sztukę za 44tys zł, ale była wstępnie zarezerwowana więc musiałem szukać dalej.

 

Na podstawie oględzin mogę stwierdzić, że stan techniczny najczęściej idzie w parze z ceną. Zależy jakie masz podejście, jak możesz sobie pozwolić na dłubanie i remont, to bierz coś tańszego w zakupie. W ogólnym rozrachunku wyjdzie taniej. Ja nie mam czasu ani umiejętności, żeby sobie remontować, więc wolałem kupić coś lepszego na start.

 

 

 

Przy okazji - warto dać więcej i kupić coś z kabina TZ (amortyzowaną).

Edytowano przez Maryush

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    2

Moim zdaniem nie ma co się bać skrzyni tractonic ,tylko trzeba szukać odpowiedniego ,zadbanego egzemplarza .Posiadam renię 120,54 z rewersem elektro, i trzema połbiegami .Pracuję u mnie już sporo czasu i nie ma z nią żadnych problemów .A praca takim sprzętem to po prostu czysta przyjemność . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

Witam Ja też szukam renówki 120.54 lub 110.54 i tu mam taką upatrzoną 110.54 zarejestrowana w Polsce 1992 r ,ma klimę EHR rewers elektro-mechaniczny oraz te 3 pólbiegi , gość wymienił pompe hydrauliczną bo miał słabe wspomaganie ,potem wymienił olej a na końcu orbitol bo to było przyczyna słabego wspomagania . sprzeda ją za 40 tyś  tylko powiedział mi ze trza wyregulować te połbiegi bo mu trochę zrywa  a na starej pompie tego nie miał , powiedział mi też ze te z rewersem półmechanicznym są lepsze bo nie uszkadza się tak skrzynia  jak w tych mechanicznych jak jest coś ciężej bo najwyżej spali przekaźnik lub bezpiecznik. I tu mam pytanie do  Aprilars 125  abyś mi doradził czy kupować taka renóke  mechaniczną czy taką jak ty masz główny problem to odległoś do gościa (400km) ,dobija koszt transportu bo u nas na podkarpaciu nie ma takich ciągników tylko są w centralnej Polsce lub północno -wschodniej. no i musze zaczepy dokupić bo żadnego nie ma . Obserwuje też jednego handlarza który ściaga te ciągniki z Francji , w tym tygodniu sprzedał 3 szt były wystawione na OLX  super utrzymane i wyposażone  jedna była taka sama jak u kolegi wyżej i nawet do niego dzwoniłem i powiedział mi ze na 16 będzie renówka  110.54 ładna z kompletem osłon i w dobej cenie  dlatego czekam na nia ale Miedzy czasie proszę kolegów  o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    2

Siemka :) Z tymi sprzętami to jest tak,że niektórzy użytkownicy chwalą sobie renie mechaniczne bo bez zbędnej elektroniki itp.Bo nie ukrywajmy takie renówki są dosyć  prostym  sprzętem  .Jeżeli chodzi o model z skrzynią tractoshift (taką jak ja posiadam ) to też nie są awaryjne .Ten gościu ma trochę racji ,bo najwyżej Ci się cewka spali )tak jak np u mnie było i renia nie chciała jechać do tyłu ) ale wyeliminowanie tej awarji zajęło mi 5 min .W użytkowaniu tego sprzętu to niebo a ziemia tylko też trzeba o niego trochę więcej dbać z resztą jak o każdy .A jeżeli chodzi o temat z tą pompą chydrauliczno to trochę dziwne co on mówi ale może i ma rację bo te modele ze względu na wiek mogą delikatnie  szarpać .Najlepiej wsiądź i się przejedź  tym ciągnikiem .Posprawdzaj wszystkie wszystkie półbiegi na każdym biegu ,sprawdź jak zmienia rewers czy nie będzie żadnych zgrzytów i czy wszystko się przełącza (tylko pamiętaj niech ciągnik trochę popracuję i niech olej dobrze się rozgrzeję ) jeżeli nie będzie Cię wyrywało z fotela i nie zawalisz głową w szybę tylko w miarę płynnie będzie to się odbywało to jest wszystko okey .Sprawdź też czy na desce rozdzielczej nie zapalą się kontrolki ostrzegawcze bo to może być znak ,że jest coś nie okey .Najlepiej pobaw się tą maszyną i słuchaj skrzyni abyś nie trafił na dojechany model.Posprawdzaj kable od skrzyni czy są orginalne .Jeżeli będzie wszystko dobrze to bierz po ten sprzęt mimo małej elktroniki jest wart polecenia po ta skrzynia na prawdę robi mega robotę i bardzo przyjemnie się pracuję chociaż na wersję mechaniczne też nie ma co narzekać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

Witam dziękuję  ci kolego za odpowiedz dziś byłem u mego kolegi który ma reno 155.54 z taka samą skrzynią jak twoja i bardzo chwali sobie ten ciągnik miał tylko trochę problemu z  hydrozaworami bo się zacinały a które to odpowiadają za przesuwki i inne rzeczy ,tak mi mówił  wyjaśnił mi prace EHR -u i bardzo mi się to podobało , w reno EHR jest prostrzy niż w fendzie , nadnienie ze mam też Fenda 612 LSA też super maszyka tylko EHR nie chodzi ,  brak zasilania  ale mogę pracować bez niego wiec nie szukam elektronika aby to naprawić , sprzedałem tydzień temu Ususa U-902 którego miałem 28 lat ale teraz jak zaczołem nim pracować w polu to jednak brakowało mi tego napedu i dlatego postanowiłem go sprzedać i zamierzam teraz kupić renie z silnikiem MWM i o takich parametrach jak twa lub mego kolegi . Decyzję już podiołem i będę szukał renie 110.54 do 155.54 ale wszystkie uwagi związane z urzymaniem i użytkowaniem mile widziane , pozdrawiam i czekam na posty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikando    0

Oglądałem renault 120.54 silnik chodzi idealnie, nie dymi, szybko wchodzi na obroty. Ogólnie wszystko sprawne i w dobrym stanie, kabina TZ na amortyzatorach. Pozostaje jeden problem, posiada skrzynię Tractoshift i przy ruszaniu ze sprzęgła mocno szarpie nawet przy bardzo wolnym puszczaniu sprzęgła. Właściciel twierdzi że trzeba dodawać trochę więcej gazu przy ruszaniu i jest dobrze. Podobno wymienił tarczki na półbiegach, rzeczywiście półbiegi wchodzą dobrze. Nie wiem co może być powodem szarpania i jakie koszty może to generować. Dodam że ciągnik sprzedaje rolnik a nie handlarz, ma go od 6 lat i ostatnio kupił nówkę o większej mocy z jakiejś dotacji a Renia stoi i się marnuje. Brać go, czy bać się tej skrzyni  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    269

wierzysz w te 8824h? moja 92 r 8895h licznik sprawny :D  a przy okazji czy przeguby półosi przodu są smarowane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    609

przebijam, rok 86 i 5.5tys godzin  :lol:

ciekawe dlaczego większość ma na zegarze między 6 a 8tys. gdyby było 15-20 to tak chętnie ludzie by nie kupowali, a jak jeszcze zobaczy nowy lakier i nowe gumy produkcji bliski wschód to już szał  :lol:

 

przeguby kulowe są samosmarowalne, co najwyżej łożysko na siłowniku


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

Witam , wit 24 za ile kupiłeś reno 120,54 i w jakiej części kraju i czy była na OLX ,ja też dzwoniłem w kilka miejsc  i jeden gość mi powiedział ze elektronik spalił mu sterownik jazdy i dlatego sprzedaje traktor za 33 tyś , jest na OLX bo używany sterownik kosztuje 3 tyś i nikt nie daje gwarancji  a za towar  trzeba  zapłacić  a nowy to około 6 tyś , ale myślę ze trochę te ceny są przesadzone a drugi mi powiedział ze wymienił pompe oleju olej oraz orbitol bo wspomaganie było   słabe , wspomaganiu pomogło ale ciągnik zaczął  szarpać przy ruszaniu i już 2 tyś z szedł z ceny , i tak sobie myślę ze jeśli będę kupował 120,54 to mechaniczna z EHR  , a co myślicie o reno 106. 54 też 6 cylindrowa wszystko mechaniczne i wyczytałem ze skrzynie maja 40 km bo tak znalazłem w danych technicznych tych traktorów  a od 120.54 tylko 15 koni mniej . co wy na to , jedna wada to to ze nie mają ramy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    609

rama to nie taki problem, skrzynie 40 były do raichu, przy tym zapewne będziesz miał pneumatykę, do tego krótszy ryj, więc większa zwrotność


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

Wit 24 ja mam tylko 16 ha mój wół roboczy to fendt 612 LSA  a drugi był 912 który sprzedałem a teraz na miejsce ursusa szukam zgrabnej reni do 45 tys mam niedaleko od mnie (180 km ) reno 106. 54 z konsola do tura  i druga bez konsoli  też 106 , mi jest potrzebny ciągnik do oprysku prasy i rozsiewacza nawozów i dlatego szukam krótkiej renówki . Myslałem o drugim fendzie 311  ale za ta kase nie kupie  a renówke kupie 6 lat młodsza a silnik jest taki sam jak w mym fendzie i ta sama prędkość skrzyni bo fendt jedzie 40 km/godz i ma pnełmatyke renówka to mój ciągnik rezerwowy  w razie w jak by wół zawiódł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumiarz1    0

witaj jutro jadę   oglądać dwa ciągniki koledzy doradzcie na co szczególnie zwracać przy zakupie uwagę i mam pytanie czy jadąc na zającu  po wytraceniu prędkości  np. zjazd z drogi po wyciśnięciu sprzęgła mogę przejść na zółwia tak widziałem na ytube jak oglądałem filmy z ciągnikem reno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

W 110.54 Żółw-Zając można zmieniać w biegu, na sprzęgle - często przełączam tak zjeżdżając na pole. Jedynie do zmiany zakresu (I-II) trzeba się zatrzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
    • Przez farmervip
      Koledzy, potrzebna szybka porada, dziś podczas jazdy ciągnik nagle się zatrzymał i zgasł  po odpaleniu okazało się że sprzęgło nie działa a rewers po przełożeniu na jazde do przodu dusi silnik, do tyłu jest ok jedzie na wszystkich biegach lecz bez sprzęgła,wygląda to tak jak by się coś zakleszczyło, podejrzewam że problem może być z prądem lub cewkami tylko jak to sprawdzic? lub może coś innego :wacko:
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Jestem na etapie wymiany tarczy sprzęgłowej w renówce 8514. W związku z wytarciem przez starą tarczę rowków na docisku i kole wieńca, odkręciłem tarczę na docisku bez problemów, ale z tarczą koła wieńca mam problem. Czy jest może jakiś sposób na odkręcenie tych śrub? Próbowałem tradycyjnie, ale klucze się wyginają. Może śruby odkręcają się w lewą stron? Może znacie jakiś sposób na zdjęcie tego koła?Będę wdzięczny za pomoc, bo nie chciałbym coś popsuć robiąc coś na siłę.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.