Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć,

 

Mam teraz w swoim JD akumulator 154Ah; 1150/1200A EN i do tego dosyć mały alternator 95A. Wszystko jest od nowości. Traktor ogólnie zimą ciężko zapala. W ciągniku zamontowana jest oryginalna klima.

 

Jaki macie akumulator w swoich JD i jak jest u nich z rozruchem zima/lato?

Pozdrawiam

Opublikowano

Ok, dziwi mnie jedna rzecz - zarówno na stronie dealera jak i w necie są informacje że akumulator to 110Ah - dla wszystkich modeli 56,57,58-20.

 

 

tak czy inaczej według mnie alternator jest średniej wydajności, biorąc pod uwagę pracę zimą i 95A to ma ciężko, w traktorze zwykle świecą się światła, radio i pracuje wentylator od ogrzewania +inne odbiorniki - pozostaje jakieś 50-60A.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

I tyle wystarczy z zapasem. To jaki masz wstawiony akumulator nie ma różnicy dla alternatora. Możesz mieć 100 Ah i będzie to miało taki sam wpływ na alternator jak obecnie. On ma uzupełnić to co zużyjesz z aku przy rozruchu i zasilić odbiorniki. Czy masz aku 100 Ah czy 200 Ah prądu na rozruch pójdzie podobnie

Opublikowano

Kolego mylisz się - im bardziej akumulator niedoładowany tym niższe napięcie, a jeśli niższe napięcie to rekompensata w poborze prądu. Pamiętaj zawsze jak rozładowywuje Ci się jakakolwiek bateria - to spada napięcie, a przepływ prądu rośnie (oczywiście przy takim samym odbiorniku).

 

P=U*I

 

Tego nie zmienisz.

 

 

 

Także pytam dalej osoby które posiadają JD nawet od innych modeli z silnikiem 4500cm3 - jakie macie akumulatory i jak Wam zapala traktor, zimą latem?

Opublikowano (edytowane)

Starałem się w prosty sposób beż zbędnej komplikacji opisać co i jak ;) Po za tym niższe napięcie i głębsze rozładowanie będziesz miał w aku o mniejszej pojemności....

Za bardzo kombinujesz i Sobie utrudniasz. Dlaczego duży aku ma być bardziej niedoładowany niż mały aku? Do zera raczej nikt na co dzień rozładowuje akumulatora, a jeśli już to są skrajne sytuacje i wtedy i tak lepiej podpiąć pod prostownik jeśli jest taka możliwość. Zresztą nawet jeśli to też się naładuje tylko trochę dłużej to będzie trwało.

Banalnie prosty przykład: masz 2 beczki - 100 l i 200 l wody. Z każdej ulane jest 20 l więc do pełna brakuje tyle samo zarówno w małej jak i w dużej. Dla alternatora tak samo bez różnicy czy ma doładować mały czy duży aku skoro w obu brakuje tyle samo do pełnej pojemności.

 

Co do odpalania to z czym dokładniej problem? Kręci długo i nie pali czy zrobi parę obrotów i pada?

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

Praw fizyki nie przeskoczysz i jest tak jak napisałem. Co do akumulatora - faktycznie jak są możliwości najlepiej mieć jak największy i z jak największym EN, ale jak jest go czym naładować- a jak nie to można go tylko uszkodzić i będzie gorszy od tego słabszego.

 

 

 

Co do kręcenia - bardzo mulasto teraz kręci, wcześniej tak kręcił tylko gdy na zewnątrz było poniżej 5stopni.

 

 

Czy tu nie ma nikogo kto ma ciągnik JD? i mógłby coś napisać jak jest? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bork
      Witam . Panowie wymieniał ktoś może we własnym zakresie cewkę pompy wtryskowej  paliwa czy trzeba pompę oddać do specjalistycznego warsztatu (pompa stanadyne RE 518167)
    • Przez Adam6920
      Witam,
      mam problem z ciągnikiem 6920S (skrzynia autopower) 2004r. Po zatrzymaniu ciągnika i przełączeniu rewersu na P, zaczyna piszczeć alarm i wyświetla się błąd: UIC 305015.11 (Blokada postojowa nie włącza się). Podczas wolnego toczenia się ciągnika, po wrzuceniu P, ciągnik tak jakby reagował na zatrzymanie i czuć takie zatrzymanie. Miał ktoś taki przypadek?
    • Przez PITER13
      Mam problem z John Deerem 6920 - ciągnik jednego dnia bez problemu pracował w gruberze, drugiego dnia podczas pracy wkręcał się tylko do 1900 obr/min a trzeciego dnia już nie chciał wogole odpalić. Akumulator i rozrusznik kręciły bez problemu, sprawdzony sterownik silnika jest ok. Pytanie czy ktoś zetknął się kiedyś z takim problemem? Gdzie szukać problemu - może pompa paliwa, wtryski albo jakiś czujnik obrotów?
    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie przestal dzialac predkosciomierz elektryczny i wskazowkowy. Obroty i motogodziny dzialaja. Co moze byc przyczyna ?
      Temat przeniesiony do odpowiedniego działu
    • Przez mlyn
      Witam, mam problem z john deere 6820 powerquad 42/h, a mianowicie rozłącza jazdę w trakcie poruszania się. 
      Po przełączeniu rewersu na Neutral i znów w tryb jazdy, jazda powraca, nie ma reguły czy zimny czy ciepły dzieje się to samo. Czym może być to spowodowane? Miał ktoś podobnie? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v