Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli nie ma tam cisnienia oleju to znaczy ze ucieka przez uszczelnienie przystawki a moze tez tarcze są zuzyte. Odkręć przewód dostarczający cisnienie oleju do przystawki i zakręć na koncu manometr.

Opublikowano

Jeśli oleju nie daje to napęd jest włączony. Jeśli chcesz by dało olej musisz wyłączyć napęd. Wtedy zostanie podany prąd, który otworzy elektrozawór. Przez przewód powinien popłynąć olej i rozłączyć napęd. Szukaj tam leju na wyłączonym napędzie. Wtedy powinien płynąć. Jeśli podczas orki siadł ci napęd. To przyczyna może być mechaniczna. Tam nie ma tarczek jest sprzęgło kłowe. Mogło ono uledz uszkodzeniu, może sprężyna. Ale zacznij od sprawdzenia takich frezowanych łączników poszczególnych części wału biegnącego od przystawki do przedniej osi. To są takie zabezpieczenia chyba 3 są. Rozbierz cały wał i sprawdź to.

Opublikowano

Dzieki ale jest tak ze on czasami zadziala ale po chwili go wylacza


czyli jak teraz odrecilem ten przewod to naped powinien dzialac bo tam nie ma oleju a nie dziala 

 


a jak sprawdzic ta przystawke czy ona dziala

 

Opublikowano

wal rozebrany, tryby zjechane praktycznie do zera od strony przyłacza do przedniej osi. koszt walu 1400 zl kupiony tylko teraz taka sprawa przystawka czy na wlaczonym czy wylaczonym i tak sie kreci jest to widoczne ruszajac do przodu i do tylu i teraz pytanie czy tak ma byc czy cos jest zle i czemu ten wal tak ukrecilo ?

Opublikowano

Wał mogło ukręcić z powodu luzów na zawieszeniu przedniej osi. Chodzi o ten sworzeń na którym oś się wychyla. Mogło go ukręcić z powodu różnicy w obwodach opon. Czyli przednie opony zbyt łyse, zbyt mało powietrza lub nie właściwy rozmiar. Ukręcenie mogło być też spowodowane nie odłączaniem przedniego napędu.

To, że przystawka się kręci to jeszcze nie wiele znaczy. Po zdjęciu wału ten wystający koniec jest niczym nie obciążony. Wystarczy nie wielkie tarcie między podzespołami wewnątrz nawet na rozłączonym sprzęgle, aby przenieść nie wielką siłę potrzebną do obracania nie obciążonego wystającego końca. Skoro masz ten wał poskładaj wszystko i sprawdź czy napęd się rozłącza. Jeśli nie rozłącza wtedy trzeba szukać przyczyny. Napęd jest rozłączony w chwili, gdy na elektrozaworze jest prąd i do przystawki podawany jest olej.

Opublikowano

dzieki za odpowiedz. Po założeniu walu wszystko jest ok ale przed tym wymienilem olej hydrauliczny wszystkie filtry a no i jeszcze ten czujnik pod pedałem hamulca został wymieniony bo raz dawał prad a raz nie i to moglo byc przyczyna ukrecenia wału. Luzy na przedniej osi juz sprawdzałem i niby nie ma. No ale ważne że wszystko jest juz ok/

Opublikowano
Dnia 22.08.2016 o 18:32, michalt36 napisał:

Nie daje mi oleju na przystawke do przedniego napedu. Elektro zawory zamieniane prad jest a naped sie nie zalacza 

 

Potrzebuje opinii na temat ciągnika MF 4245 

Przymierzam się do kupna tego modelu i mam takie pytanie czy   warto. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v