Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem DF DX 3.70, w traktorze nie było zamontowanego wskaźnika temperatury więc z bratem zamontowaliśmy czujnik na 2 cylindrze od strony kabiny i jest podpięty do elektronicznego wskaźnika.Podczas podorywki  pod górę na rędzinie temperatura wzrosła do 120 stopni i troszkę się wtedy przestraszyłem czy aby go nie przegrzeje, Wcześniej  nie miałem styczności z silnikami chłodzonymi powietrzem i nie wiem jaka ma być optymalna temperatura (podejrzewam że 90) a jaka maksymalna by nie narobić sobie problemów?

Opublikowano

Wymień mu filtr powietrza, jeśli jest przytkany temperatura rośnie bardzo szybko. Przerabiałem to w DX 85.

Opublikowano

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Opublikowano

w kombajnie mam silnik chłodzony powietrzem i czujnik jest na ostatniej głowicy wkręcany a wskaźnik jest bez  stopni tylko zielone i czerwone pole  nigdy sie nie zagrzał na czerwony a na wolnych obrotach się schładza

Opublikowano

Cały silnik wymyłem myjką ciśnieniową przed żniwami a potem tylko przedmuchiwałem żeberka w cylindrach więc nie powinno to być winowajcą,jutro powyjmuje filtry i je przedmucham, zobaczymy jak bardo są zapylone.

Opublikowano

Kolego, tu trzeba kontrolować temperaturę oleju i będzie dobrze. Jak olej ma około 90* to jest ok. Wiadomo, że cylindry będą bardziej gorące ale to nic złego. Mam silnik chłodzony powietrzem w traktorze i olej w czasie ciężkiej pracy dochodzi do 90*. Jaka jest temperatura silnika nie wiem, ale na pewno sporo wyższa.

Opublikowano

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Na Twoim miejscu sprawdziłbym wentylator i drogę chłodzenia. Mam 2 Deutze (DX 110 i DX 6.30) i nigdy nie nabierały temperatury bez dużego obciążenia.

Opublikowano

Ja może odkopię trochę temat. Mam Deutza DX6.10 z 1986 roku i trochę obaw co do temperatury silnika właśnie. Mam wskaźnik gdzie 3/4 lub nawet 4/5 skali jest zielone i od góry białe. W innych ciągnikach nie było problemu bo zazwyczaj zielony/biały/czerwony więc zimny, prawidłowa temperatura i zbyt wysoka przykładowo oczywiście a jak odczytywać ten wskaźnik ? Gdy pracuje na wolnych obrotach lub w lekkiej pracy to utrzymuje się w połowie zielonego/połowie całości ale np. w cięższej pracy podchodzi do 3/4 jak trafi się kawałek cięższej ziemi to i potrafi podejść pod granicę z białym, jedni mówili że już jak wychyla się pod górę zielonego to się przegrzewa, inni że dopiero na białym i póki na zielonym to jest ok więc sam nie wiem. Silnik w sezonie dokładnie wymyłem i przedmuchuję, z wentylatora też nie słychać łożyska lub jakiejś nieprawidłowej pracy/ dosyć mocno wieje więc z tym jest raczej wszystko ok. Drugie pytanie to jaką pracę lubią te silniki, lepiej trochę wyższy bieg i powiedzmy spokojnie 1400-1600 obrotów czy może jednak lubią wyższe obroty podczas pracy powiedzmy 1900-2000 ? Ostatnie pytanie to gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika ? Kilka dni temu mi chyba padł (wskazówka jest na dole i tylko energicznie skacze i opada do 1/4-1/2 skali) podejrzewam czujnik chociaż jeśli mięliście podobnie to może jednak wskaźnik lub coś innego, co powiecie ?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v