News
Nismo

Temperatura w silniku Deutz chłodzonym powietrzem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Deutz
Nismo    7

Witam, jestem posiadaczem DF DX 3.70, w traktorze nie było zamontowanego wskaźnika temperatury więc z bratem zamontowaliśmy czujnik na 2 cylindrze od strony kabiny i jest podpięty do elektronicznego wskaźnika.Podczas podorywki  pod górę na rędzinie temperatura wzrosła do 120 stopni i troszkę się wtedy przestraszyłem czy aby go nie przegrzeje, Wcześniej  nie miałem styczności z silnikami chłodzonymi powietrzem i nie wiem jaka ma być optymalna temperatura (podejrzewam że 90) a jaka maksymalna by nie narobić sobie problemów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nismo    7

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

w kombajnie mam silnik chłodzony powietrzem i czujnik jest na ostatniej głowicy wkręcany a wskaźnik jest bez  stopni tylko zielone i czerwone pole  nigdy sie nie zagrzał na czerwony a na wolnych obrotach się schładza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

Cały silnik wymyłem myjką ciśnieniową przed żniwami a potem tylko przedmuchiwałem żeberka w cylindrach więc nie powinno to być winowajcą,jutro powyjmuje filtry i je przedmucham, zobaczymy jak bardo są zapylone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    192

Kolego, tu trzeba kontrolować temperaturę oleju i będzie dobrze. Jak olej ma około 90* to jest ok. Wiadomo, że cylindry będą bardziej gorące ale to nic złego. Mam silnik chłodzony powietrzem w traktorze i olej w czasie ciężkiej pracy dochodzi do 90*. Jaka jest temperatura silnika nie wiem, ale na pewno sporo wyższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecopiotr    105

zauważyłem że traktor gdy stał w miejscu na jałowym biegu to temperatura rosła w mgnieniu oka a jak tylko ruszyłem to spadała stopniowo, jak na razie był to pierwszy taki przypadek bo tak normalnie toma od 70 do 90 stopni, filtry przeglądałem ale tak na oko to były nie takie złe ale przymierzam sie do ich wymiany.

To na którym cylindrze najlepiej zamontować czujnik?teraz jest na 2 od str. kabiny

Na Twoim miejscu sprawdziłbym wentylator i drogę chłodzenia. Mam 2 Deutze (DX 110 i DX 6.30) i nigdy nie nabierały temperatury bez dużego obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Ja może odkopię trochę temat. Mam Deutza DX6.10 z 1986 roku i trochę obaw co do temperatury silnika właśnie. Mam wskaźnik gdzie 3/4 lub nawet 4/5 skali jest zielone i od góry białe. W innych ciągnikach nie było problemu bo zazwyczaj zielony/biały/czerwony więc zimny, prawidłowa temperatura i zbyt wysoka przykładowo oczywiście a jak odczytywać ten wskaźnik ? Gdy pracuje na wolnych obrotach lub w lekkiej pracy to utrzymuje się w połowie zielonego/połowie całości ale np. w cięższej pracy podchodzi do 3/4 jak trafi się kawałek cięższej ziemi to i potrafi podejść pod granicę z białym, jedni mówili że już jak wychyla się pod górę zielonego to się przegrzewa, inni że dopiero na białym i póki na zielonym to jest ok więc sam nie wiem. Silnik w sezonie dokładnie wymyłem i przedmuchuję, z wentylatora też nie słychać łożyska lub jakiejś nieprawidłowej pracy/ dosyć mocno wieje więc z tym jest raczej wszystko ok. Drugie pytanie to jaką pracę lubią te silniki, lepiej trochę wyższy bieg i powiedzmy spokojnie 1400-1600 obrotów czy może jednak lubią wyższe obroty podczas pracy powiedzmy 1900-2000 ? Ostatnie pytanie to gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika ? Kilka dni temu mi chyba padł (wskazówka jest na dole i tylko energicznie skacze i opada do 1/4-1/2 skali) podejrzewam czujnik chociaż jeśli mięliście podobnie to może jednak wskaźnik lub coś innego, co powiecie ?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak jest wyczyszczony i dalej się przegrzewa to może jest zbita chłodnica oleju albo jest przestawiony na większą moc i tez tak będzie co do temp to ma być w zielonym a czujnik temp idzie z oleju


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Saper95
      Witam.
       Mam problem z deutz fahrem. A więc podczas zmiany biegów(nie zależnie z którego na który) po wciśnięciu sprzęgła zanim zmienię bieg ciągnik bardzo szybko zwalnia.  Czego może to być. przyczyna? Z góry dziękuję. Dodam jeszcze że teraz wyskoczył mi błąd 14 i kluczyk
    • Przez mateusz7745
      Witam po zimie próbowałem odpalić Deutz fahra agrotrona 4.90 i tutaj powstal problem ciągnik nie może odpalić, psikalem starterem zaczął zalapywac i zapalił klekoczac mocno zaraz zgasł . Dodam że rozkręcałem pompkę paliwowa ta napędzana paskiem i zmieniłem zawór zwrotny na nowy, ciągnik odpowietrzalem i nic to nie daje nie może bez plaka załapać nawet nie zadymi 
    • Przez rafi1234
      Witam, 
       potrzebuję pomocy,  w moim ciągniku, same leopard 85, poprzedni właściciel urwał bagnet od poziomu oleju hydraulicznego z tyłu ciągniku- w plecaku tuza tylego, numer 3 na obrazku poniżej. Czy ktoś mógłby podać rozmiary- długość bagnetu od korka wlewowego oraz wysokość kresek min i max poziomu oleju w same . 
       
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

    • Przez Marcin_1992_2008
      Witam. Posiadam od niedawna  Deutz-Fahra 5110g, który już się popsuł po zrobieniu 26mth. Minęło 2 tygodnie od zgłoszenia awarii po czym przyjechał serwis. Drugie 2 tygodnie ciągnik stoi w serwisie i nie wiedzą co jest?  A dokładnie ciągnik szarpie jak się rusza i przestał chodzić REWERS I LICZNIK. Twierdzili, że zrobili a gdy pojechałem to nie wyjechałem z placu i znów ten sam problem. Tylko inny kod błędu się wyświetla. Wcześniej niby coś było z centralka i mówią że nie wiedzą co teraz bo to nowy ciągnik i czekają na jakiegoś mechanika z Niemiec, który ma być pod koniec miesiąca. Moje pytania brzmi czy należy mi się jakaś rekompensata za taki długi okres oczekiwania? Czy można coś z tym zrobić czy porostu trzeba czekać? Bo nie ukrywam, ale ciągnik by się teraz przydał. Był kupiony,zeby robił a nie stał w serwisie 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.