Skocz do zawartości

Belarus 920.4 - stacyjka, podnosnik, gaz, skrzynia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siema, mam nowego belarusa 920.4 (na masce i w dowodzie 920.4 a na tabliczce 920.3)

pierwsze pytanie: na stacyjce sa trzy zakresy (od lewej : III - 0 - I - II(rozruch) ) i zastanawia mnie do czego sluzy 3 zakres na stacyjce

ktorego nie mozna nawet wlaczyc (zablokowany) nie wazne czy silnik pracuje czy nie, nie da sie przekrecic kluczyka w lewo a w instrukcji ani na internecie nic nie znalazlem.

drugie pytanie: czy jest ktos kto jest w stanie wytlumaczyc dokladniej dzialanie podnosnika? moge i opuszczac i podnosic ale np plug zeby opuscic na ziemie tylko musze wajche od podnosnika wciskac do podlogi zeby go opuscic i nie wiem jak to bedzie wygladac np podczas orki, skad moge wiedziec na ile za kazdym razem opuszcze.

trzecie pytanie: ciagnik ma 25mth posiada gwarancje na rok, pod pedalem gazu jest srubka, jezeli ja wkrece to bedzie tego gazu wiecej? czy w ten sposob gwarancja nie traci waznosci?

czwarte pytanie: http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_05_2013/post-22802-0-98699800-1367570955.jpg
to jest skrzynia zsychronizowana czy nie?

Opublikowano

Gratulacje dla poprzedników odnośnie waszych wypowiedzi. Pomocne strasznie. 
Odnośnie tematu mogę wypowiedzieć się tylko względem skrzyni. Po schemacie stwierdzam, że jest to skrzynia niezsynchronizowana 18/4 taka jak w starszych MTZ, nie ma jej się co bać trochę jazdy i opanujesz.

Jeśli się pomyliłem niech ktoś poprawi.

Opublikowano

Pytanie pierwsze: wciśnij kluczyk i przekręć ( zasilanie radia włączone)

Pytanie drugie: poczytaj w instrukcji i wtedy zadawaj konkretne pytania , bo esejów tu pisać nikt nie bedzie

Pytanie trzecie: ta śruba reguluje tylko skok pedału i możesz nią kręcić, ale raczej tu nic z obrotami nie zmienisz , no chyba ,że na pompie paliwa dźwignia jeszcze ma luz

Pytanie czwarte: skrzynia 18/4 niesynchronizowana

Opublikowano

Co do podnośnika: prawdopodobnie trzeba zaprosić serwisanta i podregulować linki które sterują rozdzielaczem podnośnika. U mnie tak było, serwisant przyjechał, kilka minut regulacji i testów, najlepiej mieć zapięte coś na tuzie i podnośnik działa tak jak powinien.

Za taką regulację nie płaciłem oczywiście.

Opublikowano

To jest skrzynia nie zsynchronizowane. To dodatkowe położenie kluczyka to zasilanie radia o ile jest tak podłączone. Tą śruba to tylko opór pedału gazu. Podnośnik posiada dwie czy jedną wajche?
Jak dwie to trzeba operować oboma. Jak jedną to na samym dole jest docisk potem pozycja max opuszczona, dalej w górę lekko podnosi, neutralny i po przytrzymanie w max do tyłu podniesie na maxa.

Opublikowano

Zwykła skrzynia ja w starym MTZ. Gwarancje stracisz jak ruszysz plomby na pompie a drutami i tą śrubka możesz sobie regulować pedał gazu. Wygląda na regulację linki. Męcz ile wejdzie serwis tam gdzie kupiłeś. A jak nie chcą to postrasz że dasz info w internet jak Cię traktują:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v