News
thebestacc

Claas Dominator 98s Classic - problem z klimatyzacją

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
thebestacc    6

Cześć, posiadam kombajn Claas Dominator 98s Classic i od 2 lat walczę z niedziałającą klimatyzacją. Problem polega na tym, że gdy kombajn stoi to klimatyzacja działa około 10 minut po odpaleniu i włączeniu klimatyzacji, a potem ją rozłącza i świeci się czerwona kontrolka od klimatyzacji na pulpicie po prawej stronie i nie leci chłodne powietrze. Było już 3 majstrów od klimatyzacji i ciągle to samo. Miał może ktoś taki problem? Jak to rozwiązać? Co może być nie tak? Czynnik chłodzący na pewno jest, i gdy majster od klimatyzacji parę dni temu był to temperatura na wylocie wynosiła 3-6*C.

Edytowano przez thebestacc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Majstrów czy januszów klimatyzacji?
Czynnik się ulatnia? Jeśli nie to elektryka do roboty


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thebestacc    6

Czynnik się na pewno nie ulatnia. Tych 2 majstrów co w tamtym roku byli to za bardzo się nie znali jak co do czego przyszło, ale liczyć dobrze umieli, a ten pan co w tym roku parę dni temu był to zna się na rzeczy. Spróbuje kable jakoś poprzeglądać i dam znać. Dodam że rok temu przez 1 dzień nie było termostatu bo majster te urządzenie "obszedł" i jakimś cudem działało, potem był włożony nowy termostat no i do teraz on jest.

Edytowano przez thebestacc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adrian3005    45

Sprawa będzie tkwiła w elektryce raczej . Jak jedziesz to przewody drza I pewnie gdzieś się przetarl już utlecil I gubi przejsie sygnału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    284

jest zabita i chwilę działa a później się wyłącza trzeba pod łączyć te urządzenie od klimy podkręcić na nim ciśnienie i niech to przepchnie miałem też tak kiedyś w klimie czynnik był pochodziło trochę i jakiś zawór przeciazeniowy wylaczal po kilku minutach


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

A możesz powiedzieć jakie masz ciśnienia na sprężu i po stronie ssania. Może czujnik wysokiego ciśnienia rozłącza i jak jest uszkodzony to po spadku ciśnienia nie załancza. Jeśli działa to należy zaobserwować przy jakim ciśnieniu rozłącza. Ja miałem problem pow. 30°C skraplacz miał za niską wydajność, dołożyłem dodatkowy z wentylatorem i ciśnienie spadło o 4 bar.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thebestacc    6

Przejrzałem kable i faktycznie niektore od klimatyzacji są zaizolowane i zamowilem elektryka niech je lepiej przejrzy. Nie mam pojęcia jakie mam ciśnienie.

Edytowano przez thebestacc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    332

Pany.. Tak na Kaszpirowskiego to chyba przytkane. Najpierw dobrze umyj skraplacz. W klimie macie filtr osuszający. Czasem trzeba zmienić ale tylko wtedy jak: długo otwarta do atmosfery, sprężarka naćpała opiłków i się przytkał, majster przy byle kombinacji z czynnikiem dawał olej. Potem jak np. cały czynnik zostanie. w skraplaczu to jest możliwość, że zawór rozprężny szwankuje bo: w układzie jest woda i go blokuje, zawór jest skitłaszony. Bywa również, że parownik nie odparowuje bo jest grzybem zarośnięty bo coś gdzieś puściło ale jeszcze polata. Podaj ciśnienia (ssanie i tłoczenie) jak jest ok i zaobserwuj dokładnie co się dzieje w chwili awarii i też daj ciśnienia. Mogło być tak, że majster uzupełnił czynnik i przesadził lekko, może oleje się pogryzły wiele rzeczy. Masz termostat ale on reguluje tylko skokowo temp w parowniku. Jak go obejdziesz będzie chłodzić do upadłego. Sprężarka ma zawór bezpieczeństwa na ok 35 atmosfer a czujnik wysokiego ciśnienia rozłączy przy ok 27 atm. Ciśnienie po stronie tłoczenia w granicach 18 - 20 atm na ssaniu ok 2 atm. Tak jak pamiętam dla r134 było.
W każdym razie jak okaże się zastój wewnątrz to trzeba rozebrać, czyścić, wymienić co trzeba, nawalić azotu, jak ok przepłukać (z tym różnie) napełnić i cieszyć się chłodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    474

jeszcze taka dygresja z mojej strony, otwierałes dach kabiny? tam trzeba odkrecic taki kwadrat z blachy i wyczyscic parownik sprezarką, moze Ci poprostu zamarza wzrasta cisnienie pres rozłącza, mialem tak w domi 88,warto by bylo podpiąc manometry i zobaczyc co sie dzieje z cisnieniem na tłoczeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Manometry to podstawa. Zresztą ci od klimy chyba od razu je powierzyli.
Z praktyki filr i inne rzeczy sprawdza się tak: gdy jedna strona cieplejsza a druga jest zimniejsza- filtr do wymiany


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thebestacc    6

Wczoraj byli wreszcie jacyś fachowcy co mają do tego tą specjalną maszynę, wyciągnęli czynnik i olej i maszyna pokazała, że było 1,8 kg czynnika. Zadzwoniłem do serwisu, spytałem się ile ma być i powiedzieli że 1,55 kg, tyle nabili i narazie chodzi, a na jak długo to okaże się po wyjeździe w pole. Nie mam pojęcia czy to było całym winowajcą, mam nadzieję że wreszcie będzie działać.

Edytowano przez thebestacc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

w moim claasie 98s miałem podobny problem klimatyzacja wyłączała się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i sygnalizowała zapaleniem się kontrolki a całym winowajcą okazało się było zużyte koło pasowe na wentylatorze(pompie wodnej) paski klinowe były orginalne i naciągnięte prawidłowo lecz na samym dole paski były zwęglone (twarde szkliwo) przez co nawet przy prawidłowym naciągu się ślizgały po wymianie koła pasowego i pasków klinowych problem z klimatyzacja znikł a i jednocześnie temperatura płynu chłodzącego wyrażnie się obniżyła nawet w największe upały nie dochodziła do połowy zielonego a wcześniej na zielonym lecz zbliżała się do czerwonego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    4

 @grzepaku1  powiedz, gdzie dostałeś to koło pasowe pompy wody. Mam podobne objawy co u Ciebie i już wymontowałem to koło. Jest już konkretnie wyślizgane, aż dziury są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

jeśli masz też sinik mercedesa OM 366A tak jaku mnie to szukaj koła pasowego w serwisach mercedesa w moim kombajnie jest koło pasoweo numerze katalogowym 362 200 01 05 i takie koło po dniu oczekiwania dostałem w serwisie Lisi Ogon k.Bydgoszczy podaje ci nr. tel. do tego serwisu 52 326 70 10 lub 52 362 70 11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    4

Dokładnie ten sam silnik i nr koła. Znalazłem parę ogłoszeń używek ale są one od ciężarówek i w cenie do 200 zł. Zdradzisz mi ile to koło Cię kosztowało. Tysiak starczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    4

E to super. Rzeczywiście są trochę inne bo mają dodatkowe wpusty na paski klinowe na sprężarkę. Bardzo dziękuje za pomoc, już myślałem, że po szrotach mi przyjdzie jeździć. Nawet nie wiem czemu o serwisie merca nie pomyślałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ksiadz666
      Witam! Mam problem z późno gasnącą kontrolką smarowania silnika w Claas Dominator 98s. Kontrolka gaśnie po ponad 10 sekundach od uruchomienia silnika, pomimo iż w instrukcji jest napisane że jeżeli nie zgaśnie ona po 7 sekundach, silnik zostanie automatycznie zatrzymany. Możliwe że w kombajnie nie ma takiego czujnika (nie wiem jak to sprawdzić). Olej jaki jest zalany to Turdus 15w40. Filtr oleju został wymieniony wraz z olejem miesiąc temu (silnik prawie w ogóle nie pracował). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy jest możliwe jakieś rozwiązanie problemu (np. poprzez podniesienie ciśnienia oleju). Czy przed uruchomieniem powinno się jakiś czas "pokręcić" na rozruszniku? Może jest jakiś dodatkowy filtr oleju ?? A może tak powinno być gdyż sprzęt już nie jest nowy (około 1990 rok). Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Krzysiek
    • Przez TomaszStach
      Witam was serdecznie. Potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić płyn chłodniczy w dominatorze 76 z silnikiem Mercedesa. Z chłodnicy spuściłem ok 10l. Ale śruba w silniku do spuszczania jest nie do ruszenia. Okrągła, pozbijana przecinakiem itd. W związku z tym, czy jest jakieś inne miejsce, żeby ten płyn z bloku spuścić? Nie wiem, jaki to płyn, jaki rodzaj. Wiem tylko, że jest gęsty, zielono niebieski, i na przeglądach nie mógł odczytać go refraktometrem. Inne bez problemu, a przy tym mówi, że wogóle nic nie widzi. Czy można go zmieszać w ciemno z jakimś innym koncentratem? Nie zważy się, czy coś? 
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Robert695
      Witam forumowiczów.
      Mam problem ze swoim dominatorem 86.w poprzednim sezonie wymieniłem pas jezdny do już plutna wyszły na górę.problem pojawia się i przed wymianą.Polega na tym że gdy przyspieszacz jest prawie na maxa to slazga mi się pas od jazdy.wariator mechaniczny ten na sprężynie obstawiam za sprawny.Chce przyjrzeć się hydraulicznemu.ale zeby na darmo nie rozbierać. To pytam czy ktoś wie jakie cisnienie powinno być podane na ten wariator.
      Na kołach widać że pad ciągnie cały czas brzegami, czyli tak jak ma być.
      Proszę o jakieś wskazówki.
       
    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.