Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, posiadam kombajn Claas Dominator 98s Classic i od 2 lat walczę z niedziałającą klimatyzacją. Problem polega na tym, że gdy kombajn stoi to klimatyzacja działa około 10 minut po odpaleniu i włączeniu klimatyzacji, a potem ją rozłącza i świeci się czerwona kontrolka od klimatyzacji na pulpicie po prawej stronie i nie leci chłodne powietrze. Było już 3 majstrów od klimatyzacji i ciągle to samo. Miał może ktoś taki problem? Jak to rozwiązać? Co może być nie tak? Czynnik chłodzący na pewno jest, i gdy majster od klimatyzacji parę dni temu był to temperatura na wylocie wynosiła 3-6*C.

Edytowane przez thebestacc
Opublikowano (edytowane)

Czynnik się na pewno nie ulatnia. Tych 2 majstrów co w tamtym roku byli to za bardzo się nie znali jak co do czego przyszło, ale liczyć dobrze umieli, a ten pan co w tym roku parę dni temu był to zna się na rzeczy. Spróbuje kable jakoś poprzeglądać i dam znać. Dodam że rok temu przez 1 dzień nie było termostatu bo majster te urządzenie "obszedł" i jakimś cudem działało, potem był włożony nowy termostat no i do teraz on jest.

Edytowane przez thebestacc
Opublikowano

jest zabita i chwilę działa a później się wyłącza trzeba pod łączyć te urządzenie od klimy podkręcić na nim ciśnienie i niech to przepchnie miałem też tak kiedyś w klimie czynnik był pochodziło trochę i jakiś zawór przeciazeniowy wylaczal po kilku minutach

Opublikowano

A możesz powiedzieć jakie masz ciśnienia na sprężu i po stronie ssania. Może czujnik wysokiego ciśnienia rozłącza i jak jest uszkodzony to po spadku ciśnienia nie załancza. Jeśli działa to należy zaobserwować przy jakim ciśnieniu rozłącza. Ja miałem problem pow. 30°C skraplacz miał za niską wydajność, dołożyłem dodatkowy z wentylatorem i ciśnienie spadło o 4 bar.

Opublikowano (edytowane)

Przejrzałem kable i faktycznie niektore od klimatyzacji są zaizolowane i zamowilem elektryka niech je lepiej przejrzy. Nie mam pojęcia jakie mam ciśnienie.

Edytowane przez thebestacc
Opublikowano

Pany.. Tak na Kaszpirowskiego to chyba przytkane. Najpierw dobrze umyj skraplacz. W klimie macie filtr osuszający. Czasem trzeba zmienić ale tylko wtedy jak: długo otwarta do atmosfery, sprężarka naćpała opiłków i się przytkał, majster przy byle kombinacji z czynnikiem dawał olej. Potem jak np. cały czynnik zostanie. w skraplaczu to jest możliwość, że zawór rozprężny szwankuje bo: w układzie jest woda i go blokuje, zawór jest skitłaszony. Bywa również, że parownik nie odparowuje bo jest grzybem zarośnięty bo coś gdzieś puściło ale jeszcze polata. Podaj ciśnienia (ssanie i tłoczenie) jak jest ok i zaobserwuj dokładnie co się dzieje w chwili awarii i też daj ciśnienia. Mogło być tak, że majster uzupełnił czynnik i przesadził lekko, może oleje się pogryzły wiele rzeczy. Masz termostat ale on reguluje tylko skokowo temp w parowniku. Jak go obejdziesz będzie chłodzić do upadłego. Sprężarka ma zawór bezpieczeństwa na ok 35 atmosfer a czujnik wysokiego ciśnienia rozłączy przy ok 27 atm. Ciśnienie po stronie tłoczenia w granicach 18 - 20 atm na ssaniu ok 2 atm. Tak jak pamiętam dla r134 było.
W każdym razie jak okaże się zastój wewnątrz to trzeba rozebrać, czyścić, wymienić co trzeba, nawalić azotu, jak ok przepłukać (z tym różnie) napełnić i cieszyć się chłodem.

Opublikowano

jeszcze taka dygresja z mojej strony, otwierałes dach kabiny? tam trzeba odkrecic taki kwadrat z blachy i wyczyscic parownik sprezarką, moze Ci poprostu zamarza wzrasta cisnienie pres rozłącza, mialem tak w domi 88,warto by bylo podpiąc manometry i zobaczyc co sie dzieje z cisnieniem na tłoczeniu.

Opublikowano

Manometry to podstawa. Zresztą ci od klimy chyba od razu je powierzyli.
Z praktyki filr i inne rzeczy sprawdza się tak: gdy jedna strona cieplejsza a druga jest zimniejsza- filtr do wymiany

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj byli wreszcie jacyś fachowcy co mają do tego tą specjalną maszynę, wyciągnęli czynnik i olej i maszyna pokazała, że było 1,8 kg czynnika. Zadzwoniłem do serwisu, spytałem się ile ma być i powiedzieli że 1,55 kg, tyle nabili i narazie chodzi, a na jak długo to okaże się po wyjeździe w pole. Nie mam pojęcia czy to było całym winowajcą, mam nadzieję że wreszcie będzie działać.

Edytowane przez thebestacc
Opublikowano

w moim claasie 98s miałem podobny problem klimatyzacja wyłączała się przy wyższych temperaturach na zewnątrz i sygnalizowała zapaleniem się kontrolki a całym winowajcą okazało się było zużyte koło pasowe na wentylatorze(pompie wodnej) paski klinowe były orginalne i naciągnięte prawidłowo lecz na samym dole paski były zwęglone (twarde szkliwo) przez co nawet przy prawidłowym naciągu się ślizgały po wymianie koła pasowego i pasków klinowych problem z klimatyzacja znikł a i jednocześnie temperatura płynu chłodzącego wyrażnie się obniżyła nawet w największe upały nie dochodziła do połowy zielonego a wcześniej na zielonym lecz zbliżała się do czerwonego

Opublikowano

jeśli masz też sinik mercedesa OM 366A tak jaku mnie to szukaj koła pasowego w serwisach mercedesa w moim kombajnie jest koło pasoweo numerze katalogowym 362 200 01 05 i takie koło po dniu oczekiwania dostałem w serwisie Lisi Ogon k.Bydgoszczy podaje ci nr. tel. do tego serwisu 52 326 70 10 lub 52 362 70 11

Opublikowano

Dokładnie ten sam silnik i nr koła. Znalazłem parę ogłoszeń używek ale są one od ciężarówek i w cenie do 200 zł. Zdradzisz mi ile to koło Cię kosztowało. Tysiak starczy?

Opublikowano

E to super. Rzeczywiście są trochę inne bo mają dodatkowe wpusty na paski klinowe na sprężarkę. Bardzo dziękuje za pomoc, już myślałem, że po szrotach mi przyjdzie jeździć. Nawet nie wiem czemu o serwisie merca nie pomyślałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v