Skocz do zawartości

Zetor 7711 problem z ustawieniem początku tłoczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakiegoś czasu mój zetor na zimnym silniku odpala coraz gorzej, na samym początku myślałem że to wtryskiwacze i faktycznie ciśnienie otwarcia było trochę za małe. Po ustawieniu wszystkich wtryskiwaczy tak jak trzeba niewiele się zmieniło, ciągnik nadal ciężko odpala na zimnym silniku. Sprawdziłem początek wtrysku i okazało się że był tuż przed GMP pierwszego cylindra. Teraz pompa leży na kolektorze wydechowym i nadal początek tłoczenia nie łapie się nawet na ostatnią kreskę. Czy problem może tkwić w kole pośrednim rozrządu?

Dodam jeszcze że silnik na zimno bez przepompowania ręczna pompką nawet się nie odezwie(po przepompowaniu zapala tylko z gazem w podłodze), dziwne bo paliwo nie schodzi wystarczy ruszyć pompką 3 razy i słychać jak puszcza zawór nadciśnieniowy z tyłu pompy.

Opublikowano

Kolego , jak nic nie było wcześniej rozbierane to kąt wtrysku się nie zmienił od czasu jak opuścił fabrykę.

Kąt powinien wynosić (bodajże ) 23 stopnie przed GMP a sprawdzasz nie przy maksymalnie zaciągniętym gazie ,ale jak listwa sterująca sekcjami jest mniej więcej w połowie swego skoku . Jak nie rozbierałeś silnika to nic nie kombinuj z kątem wtrysku ,natomiast zacznij od dokładnego uszczelnienia układu paliwowego . Co to znaczy dokładnego ? To Znaczy żeby się nie zapowietrzał musi być idealnie szczelny nawet na rurce zlewnej nad wtryskiwaczami bo inaczej będzie schodzić  choć to wydaje się niemożliwe ,ale tak się będzie działo . Także wszystkie uszczelki miedziane zmień na nowe , przewody gumowe posprawdzaj dobrze podociskaj wszystkie śruby i nie ma bata żeby nie trzymał ( nie potrzebne żadne zaworki zwrotne ).

Ogólnie rzecz ujmując to wszystkie Zetory palą ciężko ale w temperaturze około 0*C  latem ,jak już jest problem to trzeba szukać przyczyny ( moim zdaniem najpierw  w kompresji ) -także weź to pod uwagę

Opublikowano

Podkładki miedziane dobrze jest zastąpić PMG-ami ( podkładka metalowo gumowa) lepiej uszczelniają, do tego wszystkie wężyki elastyczne zmienić na gumowe a nie twardniejące igielitowe. U mnie był winny wężyk przelewowy z pompy, twardy igielit pomalowany wyglądał jak metalowy, wyszło przy demontażu pompy wtryskowej - po prostu się zsunął wić układ nie miał prawa być szczelny. Test na szczelność  to suche przewody i po prostu rano po nocy za pierwszym ruchem pompką ręczną już zawór w pompce przelewa ciśnienie - czyli nic nie uciekło.

Pali od ćwierć obrotu .

pozdrawiam

Opublikowano

tu raczej problem jest w silniku albo mniej prawdopodobne w pompie, a nie w podkladkach, ile silnik ma przebiegu bo remont sie klania-chyba ze cos bylo robione z nim lub pompa.

pompowanie reczna -juz zapomnialem jak to sie robi  :P

Opublikowano

Odgrzeje kotleta. Jak nie pali po nocy czy nawet po kilku godzinach stania w lato to uszczelnienia sekcji i pompka zasilająca. Sprawdzone i przetestowane na przykładzie zetora7211. Czyli przegląd pompy. Pozdawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v