Skocz do zawartości
pawel8891

Zetor 7711 problem z ustawieniem początku tłoczenia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
pawel8891    0

Od jakiegoś czasu mój zetor na zimnym silniku odpala coraz gorzej, na samym początku myślałem że to wtryskiwacze i faktycznie ciśnienie otwarcia było trochę za małe. Po ustawieniu wszystkich wtryskiwaczy tak jak trzeba niewiele się zmieniło, ciągnik nadal ciężko odpala na zimnym silniku. Sprawdziłem początek wtrysku i okazało się że był tuż przed GMP pierwszego cylindra. Teraz pompa leży na kolektorze wydechowym i nadal początek tłoczenia nie łapie się nawet na ostatnią kreskę. Czy problem może tkwić w kole pośrednim rozrządu?

Dodam jeszcze że silnik na zimno bez przepompowania ręczna pompką nawet się nie odezwie(po przepompowaniu zapala tylko z gazem w podłodze), dziwne bo paliwo nie schodzi wystarczy ruszyć pompką 3 razy i słychać jak puszcza zawór nadciśnieniowy z tyłu pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

Kolego , jak nic nie było wcześniej rozbierane to kąt wtrysku się nie zmienił od czasu jak opuścił fabrykę.

Kąt powinien wynosić (bodajże ) 23 stopnie przed GMP a sprawdzasz nie przy maksymalnie zaciągniętym gazie ,ale jak listwa sterująca sekcjami jest mniej więcej w połowie swego skoku . Jak nie rozbierałeś silnika to nic nie kombinuj z kątem wtrysku ,natomiast zacznij od dokładnego uszczelnienia układu paliwowego . Co to znaczy dokładnego ? To Znaczy żeby się nie zapowietrzał musi być idealnie szczelny nawet na rurce zlewnej nad wtryskiwaczami bo inaczej będzie schodzić  choć to wydaje się niemożliwe ,ale tak się będzie działo . Także wszystkie uszczelki miedziane zmień na nowe , przewody gumowe posprawdzaj dobrze podociskaj wszystkie śruby i nie ma bata żeby nie trzymał ( nie potrzebne żadne zaworki zwrotne ).

Ogólnie rzecz ujmując to wszystkie Zetory palą ciężko ale w temperaturze około 0*C  latem ,jak już jest problem to trzeba szukać przyczyny ( moim zdaniem najpierw  w kompresji ) -także weź to pod uwagę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    8

Podkładki miedziane dobrze jest zastąpić PMG-ami ( podkładka metalowo gumowa) lepiej uszczelniają, do tego wszystkie wężyki elastyczne zmienić na gumowe a nie twardniejące igielitowe. U mnie był winny wężyk przelewowy z pompy, twardy igielit pomalowany wyglądał jak metalowy, wyszło przy demontażu pompy wtryskowej - po prostu się zsunął wić układ nie miał prawa być szczelny. Test na szczelność  to suche przewody i po prostu rano po nocy za pierwszym ruchem pompką ręczną już zawór w pompce przelewa ciśnienie - czyli nic nie uciekło.

Pali od ćwierć obrotu .

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    171

tu raczej problem jest w silniku albo mniej prawdopodobne w pompie, a nie w podkladkach, ile silnik ma przebiegu bo remont sie klania-chyba ze cos bylo robione z nim lub pompa.

pompowanie reczna -juz zapomnialem jak to sie robi  :P


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

kolego ,w jakim stanie by nie był to zapowietrzony będzie stwarzał problemy przy rozruchu ,a więc od tego trzeba zacząć


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamisiek24    0

Odgrzeje kotleta. Jak nie pali po nocy czy nawet po kilku godzinach stania w lato to uszczelnienia sekcji i pompka zasilająca. Sprawdzone i przetestowane na przykładzie zetora7211. Czyli przegląd pompy. Pozdawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez mds212
      Dzis zauwazylem ze luz na kole pasowym ejst dośc spory. Czy moge tak przejezdzic do zimy i dopiero wtedy naprawic czy brac sie odrazu bo istnieje ryzyko wyrobienie rowka na klin na wale?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.