Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam poważny problem grzeje mi się silnik w renault 90-34. Uszczelki pod głowicą wymienione. chlodnica była płukana, termostat działa a on się nadal grzeje.

Opublikowano

A chłodnice z zewnątrz czyściles

 

Chłodnica czysta, była nawet płukana, termostat był przelewny gorącą wodą i działał. Wszystkie uszczeli wymienione pod głowicą i nadal ten złom się grzeje

Sprawdź różnice temperatur pomiędzy obiegiem małym a dużym. Oraz wydajność pompy

 

Jak sprawdzić to pompe? i co ona wgl. robi?

Opublikowano

A może to wina filtra powietrza, biedak nie ma już czym oddychać i przez to łapie temperaturę. 

 

Sprawdze ale wątpie :) Myśle że jakby to była wina filtra to by się dusił i więcej palił. :(

Opublikowano

A bez termostatu sprawdzałeś ? będziesz widział jak go zdemontujesz czy obieg jest prawidłowy.

 

Tylko czym go zastąpić? Tam są 4 przewody do niego podpięte.

Opublikowano

wtedy byłby by raczej problem z ładowaniem. wąż w chłodnicy u góry powinień być prawie tak samo gorący jak na do dolnym wężu

 

wszystkie są gorące. tylko 2 które idą do tego czegoś przed chłodnicą to też wygląda jak chłodnica

Opublikowano

To raczej nie pompa wody bo ona dobrze podaje. Nie rozumiem dlaczego cała chłodnica jest gorąca i ten przewod z dołu jest prawie tak samo ciepły jak ten z góry co idzie od silnika Dla porównania w zetorze chłodnica chłodna przewód u góry gorący a ten na dole chłodny. Czyżby chłodnica była zapchana precież dobrz z niej leci woda. wchodzi w nią z 9 litrów

 

Opublikowano

Pisałeś, że płukałeś chłodnicę - w jaki sposób i z jakim skutkiem? (czy był brud?)

Czy płukałeś cały układ chłodzenia? Jeśli nie to trzeba to przeprowadzić, raz a dobrze.

 

Płukanie układu:

Jeśli układ masz zalany płynem trzeba go koniecznie zlać (odkręć korek chłodnicy, ogrzewanie ustaw na grzanie i spuść całość płynu). Po zakręceniu korków spustowych dodaj do chłodnicy specjalną płukankę (nawet dwie) uzupełnij ją ponownie wodą. Zakręć korek chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższej temperaturze i odczekaj ok. 15 minut od momentu osiągnięcia przez silnik normalnej temperatury pracy. Wyłącz silnik po kilku minutach zdejmij nakrętkę chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego odkręć korek spustowy, możesz zdjąć dolny przewód gumowy chłodnicy (uwaga gorące!) i opróżnij układ chłodzenia. Odczekaj kilkanaście minut, aż silnik ostygnie. Zamknij korek spustowy, pozakładaj przewody gumowe, dokładnie dokręć opaski zaciskowe i napełnij układ wodą. Zakręć korek chłodnicy.

 

Jeśli to nie pomoże chłodnica do wymiany pod warunkiem, że pompa wodna jest sprawna i pasek klinowy nie ślizga się.

Opublikowano

Ocet raczej wystarczy. Moim zdaniem chłodnica powinna dmuchać cieplym powietrzem.
Jest jeszcze prawdopodobieństwa że dolny wąż też może być ciepły mimo braku pracy pompy ( przekazywanie ciepła) dołem).
Sprawdź dmuchawę w kabinie. Powinno być gorące powietrze. Sprawdź jeszcze jak szybko się grzeje(czas). I go tu podaj

Opublikowano

Chłodnicę trzeba wyczyścić ,wymyć lub przedmuchać również z zewnątrz. Warto odkręcić mocowanie tej małej chłodniczki olejowej , odchylasz ją zdejmujesz filtr powietrza i czyścisz.

Opublikowano

Przyczyną była chłodnica. Jak to często bywa mechanicy mówili że jest czysta a co do czego była tak zapchana że do czyszczenia się nie kwalifikuje. Wiadomo nie warto we wszystko wierzyć w 100%. Wstawiona inna też używana ale teraz działa jak należy. Dzięki wszystkim za pomoc. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v