Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tedek2    20

Witam mam poważny problem grzeje mi się silnik w renault 90-34. Uszczelki pod głowicą wymienione. chlodnica była płukana, termostat działa a on się nadal grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Sprawdź różnice temperatur pomiędzy obiegiem małym a dużym. Oraz wydajność pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tedek2    20

A chłodnice z zewnątrz czyściles

 

Chłodnica czysta, była nawet płukana, termostat był przelewny gorącą wodą i działał. Wszystkie uszczeli wymienione pod głowicą i nadal ten złom się grzeje

Sprawdź różnice temperatur pomiędzy obiegiem małym a dużym. Oraz wydajność pompy

 

Jak sprawdzić to pompe? i co ona wgl. robi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

A może to wina filtra powietrza, biedak nie ma już czym oddychać i przez to łapie temperaturę. 

 

Sprawdze ale wątpie :) Myśle że jakby to była wina filtra to by się dusił i więcej palił. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafalk1990    1
Napisano (edytowany)

A bez termostatu sprawdzałeś ? będziesz widział jak go zdemontujesz czy obieg jest prawidłowy.

Edytowano przez Rafalk1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

A bez termostatu sprawdzałeś ? będziesz widział jak go zdemontujesz czy obieg jest prawidłowy.

 

Tylko czym go zastąpić? Tam są 4 przewody do niego podpięte.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

wystarczy raczej sprawdzić czy działą, nie zacina się. wyjmujesz z ciągnika i wkładasz do wrzącej wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

wystarczy raczej sprawdzić czy działą, nie zacina się. wyjmujesz z ciągnika i wkładasz do wrzącej wody

 

Sprawdzałem i działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

A że tak zapytam, wiatrak od chłodnicy chodzi normalnie? Nie ślizga się albo czasem nie stoi całkiem? 

 

Działa normalnie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

wtedy byłby by raczej problem z ładowaniem. wąż w chłodnicy u góry powinień być prawie tak samo gorący jak na do dolnym wężu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

wtedy byłby by raczej problem z ładowaniem. wąż w chłodnicy u góry powinień być prawie tak samo gorący jak na do dolnym wężu

 

wszystkie są gorące. tylko 2 które idą do tego czegoś przed chłodnicą to też wygląda jak chłodnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

Zastanawiam się nad tą pompą wody tylko czy można ją sprawdzić bez demontazu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marijusz    29

Sprawdz łopatki na pompie wody bo moze ich nie byc  Pochwal sie jaka była przyczyna jak dojdziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

To raczej nie pompa wody bo ona dobrze podaje. Nie rozumiem dlaczego cała chłodnica jest gorąca i ten przewod z dołu jest prawie tak samo ciepły jak ten z góry co idzie od silnika Dla porównania w zetorze chłodnica chłodna przewód u góry gorący a ten na dole chłodny. Czyżby chłodnica była zapchana precież dobrz z niej leci woda. wchodzi w nią z 9 litrów

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3575

Pisałeś, że płukałeś chłodnicę - w jaki sposób i z jakim skutkiem? (czy był brud?)

Czy płukałeś cały układ chłodzenia? Jeśli nie to trzeba to przeprowadzić, raz a dobrze.

 

Płukanie układu:

Jeśli układ masz zalany płynem trzeba go koniecznie zlać (odkręć korek chłodnicy, ogrzewanie ustaw na grzanie i spuść całość płynu). Po zakręceniu korków spustowych dodaj do chłodnicy specjalną płukankę (nawet dwie) uzupełnij ją ponownie wodą. Zakręć korek chłodnicy lub zbiornika wyrównawczego. Uruchom silnik z nawiewem ustawionym na grzanie na najwyższej temperaturze i odczekaj ok. 15 minut od momentu osiągnięcia przez silnik normalnej temperatury pracy. Wyłącz silnik po kilku minutach zdejmij nakrętkę chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego odkręć korek spustowy, możesz zdjąć dolny przewód gumowy chłodnicy (uwaga gorące!) i opróżnij układ chłodzenia. Odczekaj kilkanaście minut, aż silnik ostygnie. Zamknij korek spustowy, pozakładaj przewody gumowe, dokładnie dokręć opaski zaciskowe i napełnij układ wodą. Zakręć korek chłodnicy.

 

Jeśli to nie pomoże chłodnica do wymiany pod warunkiem, że pompa wodna jest sprawna i pasek klinowy nie ślizga się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Ocet raczej wystarczy. Moim zdaniem chłodnica powinna dmuchać cieplym powietrzem.
Jest jeszcze prawdopodobieństwa że dolny wąż też może być ciepły mimo braku pracy pompy ( przekazywanie ciepła) dołem).
Sprawdź dmuchawę w kabinie. Powinno być gorące powietrze. Sprawdź jeszcze jak szybko się grzeje(czas). I go tu podaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    6

Chłodnicę trzeba wyczyścić ,wymyć lub przedmuchać również z zewnątrz. Warto odkręcić mocowanie tej małej chłodniczki olejowej , odchylasz ją zdejmujesz filtr powietrza i czyścisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedek2    20

Przyczyną była chłodnica. Jak to często bywa mechanicy mówili że jest czysta a co do czego była tak zapchana że do czyszczenia się nie kwalifikuje. Wiadomo nie warto we wszystko wierzyć w 100%. Wstawiona inna też używana ale teraz działa jak należy. Dzięki wszystkim za pomoc. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×