Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Kupiłem teraz na dniach Ursusa 4514 z 1993r i mam w nim opony tył 13.6-36 a przód 12.4-24 i mam wrażenie że chyba to się nie zgrywa, czy mam racje? dodam że tył ma ok 60%bieżnika a przód ok 15% bieżnika. Czy ktoś  z Was też ma takie rozmiary opon przy swoim?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jest to typowy rozmiar ogumienia do 4514 i jeśli się nie zgrywa to może być wina dużej różnicy w zużyciu opon z przodu i z tyłu. Jeśli z przodu masz tylko 15 % to się nie zastanawiaj tylko kup nowe lub używane w przyzwoitym stanie. Druga sprawa to to, że nie masz co liczyć na to, że po załączeniu przedniego napędu wszystko będzie się zgrywać w 100 %...bo mało jest marek gdzie tak jest a już na pewno nie Ursus niby bazujący w tym modelu na Masseyu Fergusonie ale jak to Ursus musieli coś pozmieniać i jest jak jest czyli napęd tylko do pracy w polu przy prędkościach do 10-12 km/h. jest sens używać.

Opublikowano

Nom tak możliwe właśnie że to przez tą różnice w bieżniku. Jest to mój pierwszy traktor 4x4 dlatego też tak się pytam bo się nie znam. Chodzi mi po głowie zmiana tylnych kół na 16.9-34 i wtedy przód też jest chyba 12.4-24 z tego co widze po ogłoszeniach i po galerii na af. Czyli mówisz że przód włączony tak max drugi bieg na szosowych prawda? Na wyszych biegach będzie za szybko już.

Opublikowano

Ogólnie zasada jest taka, że przedniego napędu używać się powinno tylko wtedy, kiedy jest potrzebny. Spokojnie można jeździć bez 4x4, a kiedy warunki robią się trudne wystarczy włączyć napęd. Na twardym podłożu 4x4 nie potrzeba.

Jeśli z przodu jest słaby bieżnik, to można podpompować trochę opony, żeby nadrobić niedobór bieżnika.

Opublikowano

Przedni napęd należy włączyć do prac polowych przy których występuje nadmierny poślizg tylnych kół by w ten sposób poprawić efektywność przekazania napędu, trakcji i lepszego wykorzystania mocy ciągnika w warunkach gdzie może wystąpić nadmierny poślizg. Nie zawsze są to tylko prace polowe. Napęd 4x4 przydaje się przy awaryjnym wyciąganiu innego pojazdu lub w transporcie w warunkach zimowych gdy droga jest zaśnieżona lub oblodzona a przed nami do pokonania jakieś wzniesienie. We wszystkich tych przypadkach nie do kończ zgrane przełożenia przedniego i tylnego mostu zostaną zniwelowane przez poślizg. Absolutnie nie należy używać napędu 4x4 na suchym asfalcie, betonie a nawet dobrej drodze szutrowej bo w tych warunkach następuje bardzo szybkie zużycie opon na osi, która ma większe obroty oraz następują duże przeciążenia w całym układzie napędowym.

Kolega wyżej napisał o możliwości "zwiększenia" średnicy przez dobicie ciśnienia...to raczej słaby pomysł bo dość w sumie lekki traktor będzie strasznie podskakiwał co mocno obniża komfort pracy oraz żywotność łożysk i tulei przedniej osi. Nie ma więc co kombinować tylko kupuj nowe opony.

Opublikowano

Czyli wniosek jest taki że kupić nowe opony 12.4-24 i z głową używać napędu. A czy jak bym zmienił tylne koła na 16.9-34 to przód też może być 12.4-24 czy inny rozmiar? 

Opublikowano

Aaaa. Nie zatrybiłem od razu. Przednie koła powinny mieć rozmiar 11,2-24 (a lepiej radialne 11,2 R24). Tylne 13,6-36 i 16,9-30 są podobne i zgrywają się z 11,2-24.

Żeby 12,4-24 zgrywały się z tylnymi, te powinny mieć rozmiar 16,9-34. To teraz powinno się obniżyć ciśnienie w przednich kołach, żeby trochę się zbliżyły do 11,2-24 (do ok 110 kPa).

Opublikowano

Dzięki teraz już wszystko wiem co i jak. Ale za to mam pytanie czy na tą przednią felgę wejdzie mi radialna 11.2R24 i nie będzie felga wystawać poza opone? tzn czy felga nie jest za szeroka.

Opublikowano

16,9/34 to zamiennik 13,6/38 a nie 13,6/36 a 16,9/30 będzie miało średnicę właśnie 13,6/36

Można oczywiście kombinować z oponami nisko profilowymi. Co do tego czy 11,2/24 będzie za wąska na tą obręcz to wydaje mi się, że nie bo to różnica trochę ponad centymetr na stronę. Ważne jest też do czego Ci ten traktor jest potrzebny. Jeśli ma to być główny koń w gospodarstwie to im szersze opony tym lepiej bo wąskie to tylko do prac w międzyrzędziach i na ścieżkach technologicznych.

Opublikowano

Traktor w domu jako trzeci pomocniczy prace to np; kosiarka, rozrzutni, czasem może prasa, oraz w razie awarii 690 jego prace by przeją chwilowo  i w przyszłości napewno tak po żniwach  tur będzie założony i to jego prace będą. Czyli tył by mógł zostać ten co jest bo nic cięszkiego by nie ciągną za to przód przy turze by się przydał jak najszerszy i to takie właśnie jest, ale kupie chyba 11.2R24 i będzie taniej niż zmieniać tył a będzie dobrze chyba.

Opublikowano

dzwoniłem a kilka miejsc za oponami i większość mi doradzała żebym kupił 320/70R24 że to zmienik opony 11.2R24 bo wysokość zostaje taka sama a jest szersza ta 320, Czy to prawda? bo nie chce kupić opon które nie będe pasować do tylnych.

Opublikowano

w używanych nie ma większej różnicy, ale najgorsze jest to że używanych komplet znaleść to jest cud w promieniu 150km od mojej mijescowości wszyscy handlują na sztuki.

Opublikowano

heh nie Dziękuje ;D

 

a co do szerokości to jako średni traktor w gospodarstwie który nie będzie robił cięszkich prac chyba wystarczą, oraz te się trafiły w okazyjnej cenie jak na opony które miały dwa dni na traktorze i ich pozostały bieżnik to 99.9% ;P

Opublikowano

bo mam 4514 i tak mi się wydaje, że trochę za wąskie są, ale jak z przodu będą 12,4R24 to z tyłu też większe trzeba założyć, bo felga jest taka sama ?

Opublikowano

16,9-R30

 

no bo na stronie gdzie handlują oponami wyczytałem, że 5314 ma taki zestaw , tylko nie wiem czy ma te same felgo co 4514

 

Opony na przód: Opony na tył:
12.4-24 16.9-34
   
   
Opublikowano (edytowane)

Koła muszą mieć taki sam stosunek średnicy zewnętrznej, jakie założysz, nie ma to większego znaczenia. Oponę liczysz w sposób następujący: szerokość w calach ( x 2.54 na cm) x 0.85 ( stosunek szerokości do wysokości) i to wszystko x 2 plus średnica felgi. W przypadku oznaczenia np. 420/85-R34 masz to samo ( szerokość w mm/stosunek szerokości do wysokości-srednica felgi w calach). To co podałeś jest typowym zestawem w tego typu ciągnikach Massey Ferguson, a nie zapominajmy że to na ich licencji są te Ursusy.

Edytowane przez akmaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v