Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Spojler

Ile kilo obciążenia?

Polecane posty

Spojler    1

Mam case 856xl z ładowaczem riko jestem ciekaw ile kilo obciążenia musze władować na tył żeby móc spokojnie wywalać gnój? 500kg? 300kg?


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    1

spokojnie powinien sobie radzić bez obciąznika ale jak już tak bardzo ci potrzebny to ze 300 kg spokojnie starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

waga nie jest najważniejsza tylko wysunięcie tego ciężaru tym dalej od ciągnika tym lepiej, ale 300 kg powinno starczyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corrado    359

Również myślę że te 300kg wystarczy, a masz już jakieś konkretne te obciążenie betonowe, żelazne...?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    31
Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<

Zależy ile by to ważyło.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3
Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<

 

i do tego najprościej zrobić takie cos <_< nie wysuniesz tego niewiadomo ile zrób taką beczke i wysun ją za błotniki i bedzie git nie powinno cie przewazyc do przodu


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy jak wszyscy prawie pisza 300 kilo no wiadomo jak obciaznik by byl dalej wysuniety od ciagnika z tylu to obciazenie moze byc mniejsze pozdro

 

 

post 102

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Bo było źle rozłożone obciązenie. Cały ciężar poszedł na przednią oś i napęd "poszedl"

to tylko w niektórych ciągnikach bo wiadomo inny ciągnik jest inaczej zrobiony i ma inne rozłożenie masy


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jeśli miało by to być tuż za końcówkami TUZ to wg mnie 300kg nie wystarczy, chyba że w C360 z jednosekcyjnym turem <_< Ja w ciągniku 80KM z turem o udźwigu 1650kg mam obciążnik ponad 1000kg, tyle że ciągnik jest bez przedniego napędu. W Twoim przypadku dałbym przynajmniej 500kg (200l betonu). To zależy też jak pracujesz, bo jak tylko skubiesz hałde obornika to i bez przeciwwagi sobie poradzi, jednak w przypadku korzystania z pełnego udźwigu taki obciążnik jest obowiązkowy bo można bardzo łatwo przewrócić ciągnik, wystarczy nierównomiernie rozłożony ciężar w chwytaku i chwila nieuwagi...

 

Co do 4x4 w pracy z turem, to na utwardzonych płytach nie powinno sie używać przedniego napędu, jedynie na śliskim lub małozwięzłym podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

mój wujek ma zetora 6340 z turem to gdy nabierze pełną łychę obornika, to tył nie dotyka ziemi i tylko na przednim napędzie chodzi, a gdy wjechał w dziure to tył mu podniosło na 1 metr wysokości tak jak miał wysoko tura uniesionego, a napęd chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    31
mój wujek ma zetora 6340 z turem to gdy nabierze pełną łychę obornika to tył nie dotyka ziemi i tylkona przednim napędzie chodzi a gdy wjechał w dziure to tył mu podniosła na 1 metr wysokości tak jak miał wysoko tura uniesionego , a napęd chodzi

Wychodzi na to że zetor jest nie zniszczalny.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

oFsik masz racje <_< a wracajac do posta to mi sie zdaje ze 300 kg wystarczy tylko go troche bardziej wysunac do tylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam case 856xl z ładowaczem riko jestem ciekaw ile kilo obciążenia musze władować na tył żeby móc spokojnie wywalać gnój? 500kg? 300kg?

Napisz coś więcej o tym ciągniku (masa rozstaw osi) i o ładowaczu (udźwig nominalny, ile max wystaję przed ciągnik)

Z doświadczenia co wiem to 300 kg balastu to tyle co nic.

Zaczynał bym od 500 a zasada jest taka że im więcej tym stabilniejszy ciągnik. Oczywiście bez przesady:)


Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    1

ale wszyscy używają i jest dobrze ja nie mam ciągnika z turem i przednim napędem ale jak bym go miał to czemu miałbym nie używać napędu do ładowania. W mojej okolicy napęd przy turach chodzą cały czas.

Edytowano przez mirasek
ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Macie dane:

Ciągnik:

-masa: 4,5t

-rozstaw kół:

-rozstaw osi:

-

-

 

Ładowacz:

-maxymalny wysięg:

-masa własna:

-udźwig:POwiem tak: maksymalna masa własna to 6ton , ładowacz 500kg, obciążenie 500kg(przypuszczalnie) czyli na udźwig pozostaje 500kg. - więcej nie potrzeba

-wysokość podnoszenia: 3,2m

 

 

Reszte podam później jak pomierzę. Tylko z tym ładowaczem to będzie ruletka bo nie mogę znaleźć strony internetowej żeby zweryfikować dane, a tabliczki też żadnej nie ma :/:).To on:

Riko tn 390p tyle że mój jest 2 sekcyjny.


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
ale wszyscy używają i jest dobrze ja nie mam ciągnika z turem i przednim napędem ale jak bym go miał to czemu miałbym nie używać napędu do ładowania. W mojej okolicy napęd przy turach chodzą cały czas.

Ciekawe ile jeszcze pochodzą :)

 

Wykonaj prosty test, na jakimś gruntowym placu zrób kółko bez napędu, potem jeszcze raz zrób kółko ale z włączonym przednim napędem. Co sie dzieje? Z włączonym 4x4 przednie koła zostawiły wyraźny ślad gdyż kręciły się w ciągłym poślizgu - przy jeździe po łuku pokonują dłuższą drogę niż tylne a tu zostały z nimi sztywno spięte dlatego sie ślizgały. Pomyśl teraz co sie dzieje na betonowym podłożu kiedy mamy tone w chwytaku która skutecznie zapobiega temu poślizgowi i różnica drogi nie ma gdzie uciec - przedni napęd dostaje wpier*** i z tego powodu szybciej sie skończy niż w przypadku prawidłowej eksploatacji gdzie powinien wytrzymać praktycznie cały żywot ciągnika.

 

Tak samo niektórzy geniusze załatwiają napędy w terenówkach, spinaja na sztywno 4x4 i hajda po asfalcie :) W jakimkolwiek pojeździe gdzie nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego przedni napęd można włączać tylko w warunkach w których przy skręcaniu różnica drogi pokonywanej przez koła na obu osiach może uciec w poslizgu którejś z osi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    18
dlaczego tak sądzisz ???

 

tak sądzę. W przodzie masz krzyżaki no nie...

jak masz je włączone[napęd4x4] to one napędzają przód. [ciut wolniej niż tył]

Ty ładujesz na widełki OBORNIK i np cofasz na tym napędzie a potem skręcasz i wyładowujesz na rozrzutniku.

i tak ile można?? można dotąd kiedy ci krzyżaki będą miały ogromny luz i z przedniej osi wyciekał olej.

Ewentualnie możesz obrócić obony bieżnikiem do tyłu. powtarzam do tyłu. Wspomoże to nam podczas cofania.

 

a powiedz mi "nibynikt" dlaczego uważasz że przedni napęd powinien być włączony??? podczas wywożenia obornika?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

cos musi pierdnac, a co to zalezy ktora material bedzie mial wieksza wytrzymalosc na rozne naprezenia, a wszystko to wynika z tego co napisali @mirasek i @rozal22, nie umiesz sam wysnuc odpowiednich wnioskow???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

czytanie ze zrozumieniem sie kłania...


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny64    0

Jeden z moich kierowców w 8245 ładował obornik z włączonym "przodkiem", przez tydzień było ok. po upływie tygodnia wał sie rozsypał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez daniel1wisniewski
      Witam wszystkich
      Dwa lata temu zakupilem od posrednika ciagnik rolniczy Case mx120 z 1999 roku sprowadzony z kompletem dokumentow.
      Po 2 latach na przegladzie diagnosta stwierdzil niekompletny nr VIN.  Jest w dowodzie wpisane 10 znakow tak jak bylo na dowodzie zagranicznym.
      Na ramie jest natomiast 17 znakow. Pietwsze 7 znakow nie widnieje w dowodzie rej.
      Czy konieczna jest interwencja rzrczoznawcy i wymiana dowodu? Czy moze 10 cyfrowy VIN jest zupelnie normalny.
      Prosze o pilna pomoc.
      Pozdtawiam
    • Przez Piotrek2510
      Witam mam problem z miniładowarka case 1825b o napędzie hydrostatycznym. Ładowarka szarpie podczas jazdy. Silniki hydrauliczne sprawdzone w firmie zajmująca się regeneracją i są okej, w jednym z zaworów hydraulicznych znalazłem opiłki żelaza. Po rozgrzaniu hydrauliki pali się kontrolka oznaczająca słabe ciśnienie w skrzyni. Co mogło zostać uszkodzone?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez waldus_x77
      Witam, mam w ciągniku case 844 takie gniazdo jak na zdjęciu. Może ktoś powiedzieć do czego to jest i jak się nazywa, żeby dokupić przejściówkę lub taką wtyczkę?



    • Przez karol2306
      Cześć
       
      W swoim Mx nie mam fabrycznej amortyzacji tylnego tuza. Ostatnio urwałem wieszak i znalazłem temat dotyczący zastosowania hydro-akumulatora w układzie podnośnika tak aby podnośnik miał funkcje "pływania". Przerabiał to ktoś u siebie? Ewentualnie ktoś się może orientuje jakiej pojemności trzeba zastosować hydro-akumulator tak aby działało to poprawnie??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.