Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Spojler

Ile kilo obciążenia?

Polecane posty

Spojler    1

Mam case 856xl z ładowaczem riko jestem ciekaw ile kilo obciążenia musze władować na tył żeby móc spokojnie wywalać gnój? 500kg? 300kg?


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    1

spokojnie powinien sobie radzić bez obciąznika ale jak już tak bardzo ci potrzebny to ze 300 kg spokojnie starczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

waga nie jest najważniejsza tylko wysunięcie tego ciężaru tym dalej od ciągnika tym lepiej, ale 300 kg powinno starczyć <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

corrado    243

Również myślę że te 300kg wystarczy, a masz już jakieś konkretne te obciążenie betonowe, żelazne...?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30
Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<

Zależy ile by to ważyło.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3
Myslelismy o beczce z betonem.Beczka będzie dobra bo nie trzeba będzie robić chwytu do cięgła tylko na podnośnik.

Znajomy jeździł nowym nh z turem-wywalał gnój z włączonym napędem- po 20minutach napęd padł...

A ile trzebaby go wysunąć do tyłu żeby dobrze równoważylo? <_<

 

i do tego najprościej zrobić takie cos <_< nie wysuniesz tego niewiadomo ile zrób taką beczke i wysun ją za błotniki i bedzie git nie powinno cie przewazyc do przodu


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy jak wszyscy prawie pisza 300 kilo no wiadomo jak obciaznik by byl dalej wysuniety od ciagnika z tylu to obciazenie moze byc mniejsze pozdro

 

 

post 102

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Bo było źle rozłożone obciązenie. Cały ciężar poszedł na przednią oś i napęd "poszedl"

to tylko w niektórych ciągnikach bo wiadomo inny ciągnik jest inaczej zrobiony i ma inne rozłożenie masy


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Jeśli miało by to być tuż za końcówkami TUZ to wg mnie 300kg nie wystarczy, chyba że w C360 z jednosekcyjnym turem <_< Ja w ciągniku 80KM z turem o udźwigu 1650kg mam obciążnik ponad 1000kg, tyle że ciągnik jest bez przedniego napędu. W Twoim przypadku dałbym przynajmniej 500kg (200l betonu). To zależy też jak pracujesz, bo jak tylko skubiesz hałde obornika to i bez przeciwwagi sobie poradzi, jednak w przypadku korzystania z pełnego udźwigu taki obciążnik jest obowiązkowy bo można bardzo łatwo przewrócić ciągnik, wystarczy nierównomiernie rozłożony ciężar w chwytaku i chwila nieuwagi...

 

Co do 4x4 w pracy z turem, to na utwardzonych płytach nie powinno sie używać przedniego napędu, jedynie na śliskim lub małozwięzłym podłożu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

mój wujek ma zetora 6340 z turem to gdy nabierze pełną łychę obornika, to tył nie dotyka ziemi i tylko na przednim napędzie chodzi, a gdy wjechał w dziure to tył mu podniosło na 1 metr wysokości tak jak miał wysoko tura uniesionego, a napęd chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30
mój wujek ma zetora 6340 z turem to gdy nabierze pełną łychę obornika to tył nie dotyka ziemi i tylkona przednim napędzie chodzi a gdy wjechał w dziure to tył mu podniosła na 1 metr wysokości tak jak miał wysoko tura uniesionego , a napęd chodzi

Wychodzi na to że zetor jest nie zniszczalny.


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek1480    0

oFsik masz racje <_< a wracajac do posta to mi sie zdaje ze 300 kg wystarczy tylko go troche bardziej wysunac do tylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam case 856xl z ładowaczem riko jestem ciekaw ile kilo obciążenia musze władować na tył żeby móc spokojnie wywalać gnój? 500kg? 300kg?

Napisz coś więcej o tym ciągniku (masa rozstaw osi) i o ładowaczu (udźwig nominalny, ile max wystaję przed ciągnik)

Z doświadczenia co wiem to 300 kg balastu to tyle co nic.

Zaczynał bym od 500 a zasada jest taka że im więcej tym stabilniejszy ciągnik. Oczywiście bez przesady:)


Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    16

do tura podczas WYWOŻENIA obornika z płyty nie używa się przedniego napędu!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL0905    1

ale wszyscy używają i jest dobrze ja nie mam ciągnika z turem i przednim napędem ale jak bym go miał to czemu miałbym nie używać napędu do ładowania. W mojej okolicy napęd przy turach chodzą cały czas.

Edytowano przez mirasek
ort.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spojler    1

Macie dane:

Ciągnik:

-masa: 4,5t

-rozstaw kół:

-rozstaw osi:

-

-

 

Ładowacz:

-maxymalny wysięg:

-masa własna:

-udźwig:POwiem tak: maksymalna masa własna to 6ton , ładowacz 500kg, obciążenie 500kg(przypuszczalnie) czyli na udźwig pozostaje 500kg. - więcej nie potrzeba

-wysokość podnoszenia: 3,2m

 

 

Reszte podam później jak pomierzę. Tylko z tym ładowaczem to będzie ruletka bo nie mogę znaleźć strony internetowej żeby zweryfikować dane, a tabliczki też żadnej nie ma :/:).To on:

Riko tn 390p tyle że mój jest 2 sekcyjny.


Dostawcą mocy jest...Case

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
ale wszyscy używają i jest dobrze ja nie mam ciągnika z turem i przednim napędem ale jak bym go miał to czemu miałbym nie używać napędu do ładowania. W mojej okolicy napęd przy turach chodzą cały czas.

Ciekawe ile jeszcze pochodzą :)

 

Wykonaj prosty test, na jakimś gruntowym placu zrób kółko bez napędu, potem jeszcze raz zrób kółko ale z włączonym przednim napędem. Co sie dzieje? Z włączonym 4x4 przednie koła zostawiły wyraźny ślad gdyż kręciły się w ciągłym poślizgu - przy jeździe po łuku pokonują dłuższą drogę niż tylne a tu zostały z nimi sztywno spięte dlatego sie ślizgały. Pomyśl teraz co sie dzieje na betonowym podłożu kiedy mamy tone w chwytaku która skutecznie zapobiega temu poślizgowi i różnica drogi nie ma gdzie uciec - przedni napęd dostaje wpier*** i z tego powodu szybciej sie skończy niż w przypadku prawidłowej eksploatacji gdzie powinien wytrzymać praktycznie cały żywot ciągnika.

 

Tak samo niektórzy geniusze załatwiają napędy w terenówkach, spinaja na sztywno 4x4 i hajda po asfalcie :) W jakimkolwiek pojeździe gdzie nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego przedni napęd można włączać tylko w warunkach w których przy skręcaniu różnica drogi pokonywanej przez koła na obu osiach może uciec w poslizgu którejś z osi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozal22    16
dlaczego tak sądzisz ???

 

tak sądzę. W przodzie masz krzyżaki no nie...

jak masz je włączone[napęd4x4] to one napędzają przód. [ciut wolniej niż tył]

Ty ładujesz na widełki OBORNIK i np cofasz na tym napędzie a potem skręcasz i wyładowujesz na rozrzutniku.

i tak ile można?? można dotąd kiedy ci krzyżaki będą miały ogromny luz i z przedniej osi wyciekał olej.

Ewentualnie możesz obrócić obony bieżnikiem do tyłu. powtarzam do tyłu. Wspomoże to nam podczas cofania.

 

a powiedz mi "nibynikt" dlaczego uważasz że przedni napęd powinien być włączony??? podczas wywożenia obornika?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

cos musi pierdnac, a co to zalezy ktora material bedzie mial wieksza wytrzymalosc na rozne naprezenia, a wszystko to wynika z tego co napisali @mirasek i @rozal22, nie umiesz sam wysnuc odpowiednich wnioskow???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

czytanie ze zrozumieniem sie kłania...


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny64    0

Jeden z moich kierowców w 8245 ładował obornik z włączonym "przodkiem", przez tydzień było ok. po upływie tygodnia wał sie rozsypał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez stachu1991
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem Case 695 i mam kilka pytań odnośnie tego ciągnika.
      Posiadam wersję z zegarami elektronicznymi i nie pokazuje mi pierwszej cyfry prędkości.
      Skacze mi poziom paliwa.
      Nie zgadzają albo nie pokazuje  obrotów walka Wom  a wałek pracuje.
      Hamulce ciągnik postoi dzień dwa i zapowietrza się hamulec
      Mam problem z odpalaniem. Jak jest zimny to raz zapali za pierwszym strzałem a raz trzeba kręcić i kręcić. Silnik ładnie i równo pracuje nie kopci. Wydaje mi się ze może być wina przewodów co idą do rozrusznika. Miał może ktoś podobne przypadki?
       
    • Przez traktorpolo
      witam potrzebuje pomocy w case 5140 rok 1992      podnośnik nie ma regulacji na rzadnej pozycji na pulpicie   mruga pomarańczowa lampka  N   jak dam dzoistik do przodu to podniesie i trzyma i naduł to opuści   z błotników  jak przycisk przytrzymam to podnosi jak puszcze to opada    jak podniosę do przodu dzoistik w strone przodu to podniesie i trzyma ale nie mogę zmieniać poziomować np. pługa i problem niezmiernie duży   tylko coś syczy jak ruszam wajchą od regulacji wysokości ,    mruga   lampka pomarańczowa jakby jakiś błąd   był     dziekuje za odpowiedzi
    • Przez Vroobel
      Witam!
      Po długim czasie problemów z podnośnikiem, podnośnik w końcu żyje i pracuje jak powinien ale jest problem z ustawieniem maksymalnej wysokości unoszenia,np ustawię go pod pługiem to jak podepnę lżejszą maszynę to unosi ją wyżej i zaczyna bujać, miał ktoś z was taki problem? jedynie co to jeszcze zmierzę ciśnienie sygnału w momencie unoszenia.
    • Przez zetor7045xD
      Cześć mam pytanie odnośnie odpalania Case MX 100c( 4cyl perkins). Rozkładam już ręce ponieważ zmiana akumulatorów nie pomaga. Chodzi o to że zakręci dosłownie 6-8 razy i akumulator rozładowany. Tak samo z prostownikiem rozruchowym (840a) pare razy  kręci i nic. Akcja sie dzieje przy temperaturze poniżej 0. Nie wiem czy silnik coś blokuje jakaś pompa czy coś ? Dziwne jest to że od razu  akumulator pada. Dodam że  akumulator ma 180ah i 1000a. Rozrusznik jest po regeneracji ale nic nie zmieniło. (wymienialiśmy już na inne szybko obrotowe bez efektu) Inne ciągniki w gospodarstwie Zetor czy Ursus można kręcić i kręcić i nie rozładowuje on akumulatora. Miał ktoś  może podobny przypadek albo wie może co jest przyczyną ?(silnik jest po remoncie i przed remontem był ten sam problem)
    • Przez scoutMonster
      Witam co użytkownicy modelu MXM  powiedzą o skrzyniach biegów w tych modelach? Jak z awaryjnościa i na co uważać przy zakupie? 


×