Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mogę polecić deutz agrolux ponieważ mam taki w gospodarstwie już prawie rok i właśnie jedynym minusem w tym ciągniku jest ta paskudna kabina (nie wygłuszona, słabe plastiki i wykonanie) ale mechanicznie to świetny ciągnik mało pali i fajnie się nim jeździ. Ogólnie w okolicy mojej jest sporo tych ciągników i nikt nie narzeka, kolega ma agrolux 65 to ciągnie nim 2 zębowy głębosz  

Opublikowano

Nie jeździłem majorem ale siedziałem w obydwu i jak dla mnie w zetorze materiały nie były dużo lepsze, jeśli w ogóle. W Ursusie (w nowych modelach trochę to poprawili i już nie jest tak źle jak na początku) a w czterosłupkowej kabinie jednak widoczność jest sporo lepsza moim zdaniem. Co do głośności w zetorze wydawało mi się trochę ciszej ale to raczej zasługa samego silnika deutza niż lepszej kabiny. Wkurzała mnie też tak szeroka i wysoka maska (nowy silnik jest tak mały że spokojnie mogli to skonstruować inaczej a po prostu zostawili po staremu i tylko niepotrzebnie ogranicza widoczność do przodu co mogłoby bardziej przeszkadzać przy np. pracy z turem).  Tak czy inaczej major jakoś nie przypadł mi do gustu i wolałbym C380 ale rozumiem że każdy może mieć inne zdanie i np. kabina w majorze może się bardziej podobać - to raczej kwestia gustu. 

Opublikowano

@tom61, jakie spalanie deutza? Czy masz może jakiś film który pokazuje, jak kabina jest wyciszona?

 

Pewnie i tak lepiej jak w moim 3512, gdzie po całym dniu pracy wychodzę prawie głuchy :D

Opublikowano

NH TD5.75 nie zmieści sie w tej cenie przypadkiem?

Jeszcze jest taki wynalazek jak Valtra A63

 

@Kris94 nie brałeś pod uwagę Landini z serii 4? Z małych ciągników one mi się bardzo podobają i nie posiadają DPF

 

 

Opublikowano

Ja tam bym Ci polecał detuza dobre ciągniki wytrzymałe lecz minusem jest kabina jak inni mówią lub ewentualnie c380 nie wiem czy to prawda ale chyba detuz chłodzony powietrzem a to nie jest za dobre rozwiązanie ale może zmieniono to w tym modelu :) 

Opublikowano

TD5.75 ani Case farmall 75A nie są już produkowane i w sprzedaży chyba od roku ze względu na normy spalin więc o nich nie wspominałem. Silników Deutza chłodzonych powietrzem już dawno nie widziałem od wielu lat już chyba nie są produkowane a poza tym 20-30 lat temu pracowały w najgorszych warunkach i były nawet wytrzymalsze niż konkurencja więc nie wiem niby dlaczego miałoby nie być to za dobre rozwiązanie.

Małe modele Valtry są sporo droższe od Ursusa a oferują praktycznie to samo, silnik perkinsa 3-cyl 3.3l ale skrzynia i reszta to produkcja turecka więc też wątpię żeby były lepsze jeśli chodzi o jakość. W ogóle zauważyłem że te najtańsze serie wszystkich marek są robione strasznie budżetowo (byle tylko na końcu wyszła jak najniższa cena-która wcale nie jest taka niska) i nie wiem czy jakością odbiegają od modeli Ursusa, jak zawsze jest dylemat jak kupić tanie i dobre.

 

@MgrLukash - właśnie miałem niedługo podjechać do dilera obejrzeć Landini bo w internecie jest dość mało informacji, nie są tak popularne w Polsce te nowe modele ale widziałem że seria 4 jest na poziomie NH T4, zobaczymy jak będzie z ceną ale też wydaje się fajny. Wcześniej patrzyłem na Technofarm-a 80 ale to coś podobnego do Ursusa, silnik perkinska, skrzynia nie wiem (ale domyślam się że pewnie też carraro) wszystko mechaniczne ale kabina polska dokładana i pneumatyka też w opcji (jak wezmę pneumatykę to znowu na klimatyzację nie ma szans bo jest tylko jedno miejsce) a wtedy cenowo wychodzi praktycznie tak samo jak Ursus a może nawet nieco drożej więc odpuściłem ale te wyższe serie to już zupełnie coś innego.

Opublikowano

Zacznijmy od tego że ceny ciągników ogólnie powinny być niższe, nie tylko Ursusa (ale unia jakoś musi sobie zwrócić część kasy którą pozornie dają). Więc jeśli już trzeba kupić nowy to trzeba porównywać do konkurencji. Na lamborghini nie patrzyłem ale to raczej to samo co DF więc modele też porównywalne, a MF-y z tego co pamiętam niestety drogie, Korbanek i jego przelicznik nie jest łaskawy.

Opublikowano

Ja składałem na MR, niestety, zabrakło mi pół punkta. Także nic od unii nie dostałem, a dostali Ci, którzy ziemi nawet nie widzieli i nie mają zielonego pojęcia o rolnictwie. Smutne, ale prawdziwe.

Opublikowano

Wyciszenie raczej takie same, z tego co oglądałem to bardzo podobne tylko właśnie skrzynia wydaje się lepsza i stoi na nieco większych kołach. Ta cena chyba bez kabiny. W moim przypadku dokładając kabinę i pneumatykę wychodzi praktycznie jak Ursus a zbyt dużo informacji nie mogłem znaleźć ale na pewno warto się przyjrzeć dokładniej tym modelom ;-)

Opublikowano (edytowane)

 Silników Deutza chłodzonych powietrzem już dawno nie widziałem od wielu lat już chyba nie są produkowane [...]

@MgrLukash - właśnie miałem niedługo podjechać do dilera obejrzeć Landini bo w internecie jest dość mało informacji, nie są tak popularne w Polsce te nowe modele ale widziałem że seria 4 jest na poziomie NH T4, zobaczymy jak będzie z ceną ale też wydaje się fajny. Wcześniej patrzyłem na Technofarm-a 80 ale to coś podobnego do Ursusa, silnik perkinska, skrzynia nie wiem (ale domyślam się że pewnie też carraro) wszystko mechaniczne ale kabina polska dokładana i pneumatyka też w opcji (jak wezmę pneumatykę to znowu na klimatyzację nie ma szans bo jest tylko jedno miejsce) a wtedy cenowo wychodzi praktycznie tak samo jak Ursus a może nawet nieco drożej więc odpuściłem ale te wyższe serie to już zupełnie coś innego.

Ostatnie chłodzone powietrzem były montowane do ciągników marki Fendt 200s a ich produkcja zakończyła się chyba w 2009r.

 

Jeśli bierzesz NH T4 pod uwagę to zerknij również na Steyr Kompakt i Case Farmall C bo to dokładnie to samo z jednej fabryki.

Sąsiad ma T4.85, mi on osobiście nie podchodzi, słaby skręt, ciasna kabina, krótkie tylne błotniki, no i ten "cudny" DPF.

 

Na McCormicka oferte patrzyłeś?

 

 

Co do budżetówek koncernu SDF, to jakoś bardziej bym wolał Ursusa, przynajmniej wizualnie lepiej to wygląda bo tam to wszystko jakies takie okrojone. W kabinie to jakioś mam wrażenie że 30 letnie Deutz'e Dx wyglądały nowocześniej.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano (edytowane)

McCormicka na razie nie oglądałem dokładnie, nawet nie wiem jak cenowo stoją ale modele CXL lub X4 też wyglądają ciekawie i widzę że mają bogate wyposażenie . Muszę podjechać w wolny dzień do dilera i zobaczyć czy nie cenią specjalnie za dużo. O McCormicku zbyt dużo nie wiem bo raczej mało ich widać w okolicy i opinii w internecie o mniejszych modelach tak samo mało. Co do T4 to też miałem podobne odczucia więc teraz patrze za podobnymi modelami innych marek. 

Gdyby C380 i podobne nowe Ursusy były na rynku od co najmniej 5-6 lat i byłoby trochę sztuk co zrobiły po 10 tyś mth i cieszyły się dobrą opinią, nie miały większych wad "wieku dziecięcego" to nawet bym się nie zastanawiał ale na razie to jednak trochę zagadka. Co prawda podzespoły markowe ale jak wiadomo to nie wszystko.

Edytowane przez Kris94
Opublikowano

Wyciszenie raczej takie same, z tego co oglądałem to bardzo podobne tylko właśnie skrzynia wydaje się lepsza i stoi na nieco większych kołach. Ta cena chyba bez kabiny. W moim przypadku dokładając kabinę i pneumatykę wychodzi praktycznie jak Ursus a zbyt dużo informacji nie mogłem znaleźć ale na pewno warto się przyjrzeć dokładniej tym modelom ;-)

 

Dopytywałem, to cena brutto z kabiną :) 

Opublikowano

Mam Ursusa C-380. To co ci mogę powiedzieć to to że na ciągnik nie narzekam, jest dobrze wykonany, bardzo dobry skręt, tanie serwisy. Jedyny minus to trochę słabe plastiki w kabinie.

Opublikowano

McCormicka na razie nie oglądałem dokładnie, nawet nie wiem jak cenowo stoją ale modele CXL lub X4 też wyglądają ciekawie i widzę że mają bogate wyposażenie . Muszę podjechać w wolny dzień do dilera i zobaczyć czy nie cenią specjalnie za dużo. O McCormicku zbyt dużo nie wiem bo raczej mało ich widać w okolicy i opinii w internecie o mniejszych modelach tak samo mało. Co do T4 to też miałem podobne odczucia więc teraz patrze za podobnymi modelami innych marek. 

Gdyby C380 i podobne nowe Ursusy były na rynku od co najmniej 5-6 lat i byłoby trochę sztuk co zrobiły po 10 tyś mth i cieszyły się dobrą opinią, nie miały większych wad "wieku dziecięcego" to nawet bym się nie zastanawiał ale na razie to jednak trochę zagadka. Co prawda podzespoły markowe ale jak wiadomo to nie wszystko.

 

McCormick i Landini to jeden koncern ARGO więc konstrukcje pewnie bardzo zbliżone o ile nie takie same jak w przypadku SDF.

Ursus C-380 to nic innego jak Farmtrac 675 (wcześniej 80) i ładniejszą kabina. Po 10tyś mth wątpie aby miały zrobione bo mimo wszystko są to tanie i proste konstrukcje które wybierane są zazwyczaj na mniejsze gospodarstwa gdzie robia po 200-400mth rocznie.

Ty dla swojego przyszłego jaki roczny przebieg planujesz?

Opublikowano

Przebiegi również nie są największe bo orientacyjnie będzie to 350-400 mth. Ale jak już kupię to nie zamierzam za 5 lat zmieniać tylko kupić raz na długie lata więc przed kupnem szukam jak najwięcej informacji i opinii m.inn. na tym forum.

Opublikowano

Jednego nie rozumiem. Facet tak naprawdę wybiera między 3 modelami, a 90% forumowiczów poleca mu tego nędznego ursusa....

Pomijam cenę z kosmosu zwłaszcza, że to chiński składak, ale jak byłem mu mocno obojętny tak po agrotechu jestem zdecydowanym przeciwnikiem. Postałem przy nim z 5 minut (380) i udało mi się palcami(!!!) wykręcić 11 losowych śrub. Fakt, kilka się oparło próbom, ale garść śrub wystarczy, żeby się rozkraczył....

I rozumiem gdyby do wyboru był jeszcze jakiś tym, kioti czy inna chińszczyzna, ale żeby odradzać Deutza? Albo zetora? Te firmy mają ponad sto lat i nie zanosi się, żeby polmot holding mógł im jakkolwiek zagrozić... I to dlatego, że ma słabo wyciszoną kabinę... No panienki. Chłopaka pisze, że przesiada się z 3512 - dla niego każdy nowy to będzie mercedes. Poza tym ciągnik to nie mebel - to służy do pracy, a nie do podróżowania. Dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na uciąg, na skrzynie, na udźwig, na masę, na wyposażenie? Ale nie - ktoś kupił znak handlowy jakiejś upadłej dekadę temu firmy i od razu "polecam ci ursusa". Nie polecam - to nie te prawdziwe ursusy gdzie części są w każdej agromie. Do silników sprowadzanych z indii trzeba też ciągnąć części z indii. Więc chyba lepiej ściągać części z czech, albo niemiec niż z drugiej półkuli

Opublikowano

Gościu, znajdź mi dużo lepszy ciągnik do 100 tyś netto katalogowo (Farmtrac-a 675DT, Zetora Majora pomijam bo to to samo). Tu nie chodzi o to że wszyscy zachwalają Ursusa bo to raczej Ty masz do niego jakieś uprzedzenia. Co do wykręcania śrub rękami nie bądź śmieszny, jakoś te ciągniki wyjechały z fabryki zaczęły pracę i jeśli by się tak rozkręcał to po 2mth stałby bez koła i cieknącym olejem z każdej strony skrzyni w polu a tak nie jest. Po prostu w tej cenie ciężko o jakiś wybijający się sprzęt, ciągnik jak ciągnik. Gdzie masz silniki sprowadzane z Indii ? To może lepiej wybrać "znakomitą markę" New Holland gdzie porównywalny cenowo model (choć i tak droższy) TD5 ma skrzynię i cały układ przeniesienia napędu produkowany w turcji i ile jest filmików, zdjęć, opisów z ich awariami i wyciekami - po prostu cud. Wyższe modele Deutz-a czy New Holland T4/T5 na pewno są lepszej jakości, mają dużo wyższy komfort czy wyposażenie ale że trzeba za nie zapłacić 30-50% więcej to nie wspomnisz, a porównywalne cenowo modele (i tak przeważnie droższe) są produkowane jak najniższym kosztem, również w fabrykach rozsianych na całym świecie i później składane na sztuki. A propo Indii - wiesz gdzie produkowana jest cała seria E jednej z najlepszych i uchodzącej za bardzo wytrzymałą z firm ciągników na świecie John Deere ? Właśnie w Indiach i taką mają jakość a cena i tak wyższa i to właśnie tutaj marka najbardziej chce oszukać na markowym znaczku na masce z której firmą ten produkt nie ma zbyt dużo wspólnego. Więc jeżeli już masz się wypowiadać to poprzyj to jakimiś dowodami, wiedzą, bo na odkręcanie śrub ręką zbyt dużo osób Ci nie uwierzy. 

Opublikowano

Ursus w moim przypadku jednak odpada, problem z finansowaniem fabrycznym

 

W finale - zetor major (jutro lub czwartek będzie u dealera, to sobie obejrzę dobrze) i deutz fahr agrolux 320 lub 410 z naciskiem na 320, bo dużo tańszy :)

 

Użytkownicy majora i agroluxa - piszcie i wychwalajcie swoje maszyny !

Opublikowano

Jednego nie rozumiem. Facet tak naprawdę wybiera między 3 modelami, a 90% forumowiczów poleca mu tego nędznego ursusa....

Pomijam cenę z kosmosu zwłaszcza, że to chiński składak, ale jak byłem mu mocno obojętny tak po agrotechu jestem zdecydowanym przeciwnikiem. Postałem przy nim z 5 minut (380) i udało mi się palcami(!!!) wykręcić 11 losowych śrub. Fakt, kilka się oparło próbom, ale garść śrub wystarczy, żeby się rozkraczył....

I rozumiem gdyby do wyboru był jeszcze jakiś tym, kioti czy inna chińszczyzna, ale żeby odradzać Deutza? Albo zetora? Te firmy mają ponad sto lat i nie zanosi się, żeby polmot holding mógł im jakkolwiek zagrozić... I to dlatego, że ma słabo wyciszoną kabinę... No panienki. Chłopaka pisze, że przesiada się z 3512 - dla niego każdy nowy to będzie mercedes. Poza tym ciągnik to nie mebel - to służy do pracy, a nie do podróżowania. Dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na uciąg, na skrzynie, na udźwig, na masę, na wyposażenie? Ale nie - ktoś kupił znak handlowy jakiejś upadłej dekadę temu firmy i od razu "polecam ci ursusa". Nie polecam - to nie te prawdziwe ursusy gdzie części są w każdej agromie. Do silników sprowadzanych z indii trzeba też ciągnąć części z indii. Więc chyba lepiej ściągać części z czech, albo niemiec niż z drugiej półkuli

 ale ty pierdoły piszesz gdzie to jest prudokowane w chinach wszystkie podzespoły są firmowe a zetor tak samo składane

Opublikowano (edytowane)

Gościu, znajdź mi dużo lepszy ciągnik do 100 tyś netto katalogowo (Farmtrac-a 675DT, Zetora Majora pomijam bo to to samo). Tu nie chodzi o to że wszyscy zachwalają Ursusa bo to raczej Ty masz do niego jakieś uprzedzenia. Co do wykręcania śrub rękami nie bądź śmieszny, jakoś te ciągniki wyjechały z fabryki zaczęły pracę i jeśli by się tak rozkręcał to po 2mth stałby bez koła i cieknącym olejem z każdej strony skrzyni w polu a tak nie jest. Po prostu w tej cenie ciężko o jakiś wybijający się sprzęt, ciągnik jak ciągnik. Gdzie masz silniki sprowadzane z Indii ? To może lepiej wybrać "znakomitą markę" New Holland gdzie porównywalny cenowo model (choć i tak droższy) TD5 ma skrzynię i cały układ przeniesienia napędu produkowany w turcji i ile jest filmików, zdjęć, opisów z ich awariami i wyciekami - po prostu cud. Wyższe modele Deutz-a czy New Holland T4/T5 na pewno są lepszej jakości, mają dużo wyższy komfort czy wyposażenie ale że trzeba za nie zapłacić 30-50% więcej to nie wspomnisz, a porównywalne cenowo modele (i tak przeważnie droższe) są produkowane jak najniższym kosztem, również w fabrykach rozsianych na całym świecie i później składane na sztuki. A propo Indii - wiesz gdzie produkowana jest cała seria E jednej z najlepszych i uchodzącej za bardzo wytrzymałą z firm ciągników na świecie John Deere ? Właśnie w Indiach i taką mają jakość a cena i tak wyższa i to właśnie tutaj marka najbardziej chce oszukać na markowym znaczku na masce z której firmą ten produkt nie ma zbyt dużo wspólnego. Więc jeżeli już masz się wypowiadać to poprzyj to jakimiś dowodami, wiedzą, bo na odkręcanie śrub ręką zbyt dużo osób Ci nie uwierzy. 

 

Cała sera E nie jest produkowana w Indiach dwa większe modele(nie wiem czy są oferowane jeszcze) były produkowane w meksyku. Mniejsze tez w całości z indii nie są bo przedni most Dana jest produkowany w chinach. Budżetowe ciągniki Same Deutz-Fahr też są Indiach produkowane. Ogólnie jeśli chce się tani ciągnik droższej marki to trzeba się z tym liczyc iż będzie on produkowany w egzotyku lub ewentualnie składany na zachodzie ale z podzespołów pochodzących z takiego kraju.

 

 

 

Jednego nie rozumiem. Facet tak naprawdę wybiera między 3 modelami, a 90% forumowiczów poleca mu tego nędznego ursusa....

Pomijam cenę z kosmosu zwłaszcza, że to chiński składak, ale jak byłem mu mocno obojętny tak po agrotechu jestem zdecydowanym przeciwnikiem. Postałem przy nim z 5 minut (380) i udało mi się palcami(!!!) wykręcić 11 losowych śrub. Fakt, kilka się oparło próbom, ale garść śrub wystarczy, żeby się rozkraczył....

I rozumiem gdyby do wyboru był jeszcze jakiś tym, kioti czy inna chińszczyzna, ale żeby odradzać Deutza? Albo zetora? Te firmy mają ponad sto lat i nie zanosi się, żeby polmot holding mógł im jakkolwiek zagrozić... I to dlatego, że ma słabo wyciszoną kabinę... No panienki. Chłopaka pisze, że przesiada się z 3512 - dla niego każdy nowy to będzie mercedes. Poza tym ciągnik to nie mebel - to służy do pracy, a nie do podróżowania. Dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na uciąg, na skrzynie, na udźwig, na masę, na wyposażenie? Ale nie - ktoś kupił znak handlowy jakiejś upadłej dekadę temu firmy i od razu "polecam ci ursusa". Nie polecam - to nie te prawdziwe ursusy gdzie części są w każdej agromie. Do silników sprowadzanych z indii trzeba też ciągnąć części z indii. Więc chyba lepiej ściągać części z czech, albo niemiec niż z drugiej półkuli

W woli ścisłości Zetor w tym roku obchodzi 70-lecie więc do 100lat mu jeszcze kawał brakuje. Starsze modele Kioti mają bardzo dobre opinie o nowych nie słyszałem żadnych jak do tej pory. Jeśli juz ciągniki Koreańskie. Jeśli sugerujesz sie tylko marką nie rozpatrując danych modeli to życzę powodzenia w zakupach/wyborach bez względu czy to ciągnik, samochód czy cokolwiek innego.

Co do ursusa to na AF jest jeden co nakręcił nim ponad 500mth i chyba jeszcze po polu części nie zbierał.

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Jednego nie rozumiem. Facet tak naprawdę wybiera między 3 modelami, a 90% forumowiczów poleca mu tego nędznego ursusa....

Pomijam cenę z kosmosu zwłaszcza, że to chiński składak, ale jak byłem mu mocno obojętny tak po agrotechu jestem zdecydowanym przeciwnikiem. Postałem przy nim z 5 minut (380) i udało mi się palcami(!!!) wykręcić 11 losowych śrub. Fakt, kilka się oparło próbom, ale garść śrub wystarczy, żeby się rozkraczył....

I rozumiem gdyby do wyboru był jeszcze jakiś tym, kioti czy inna chińszczyzna, ale żeby odradzać Deutza? Albo zetora? Te firmy mają ponad sto lat i nie zanosi się, żeby polmot holding mógł im jakkolwiek zagrozić... I to dlatego, że ma słabo wyciszoną kabinę... No panienki. Chłopaka pisze, że przesiada się z 3512 - dla niego każdy nowy to będzie mercedes. Poza tym ciągnik to nie mebel - to służy do pracy, a nie do podróżowania. Dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na uciąg, na skrzynie, na udźwig, na masę, na wyposażenie? Ale nie - ktoś kupił znak handlowy jakiejś upadłej dekadę temu firmy i od razu "polecam ci ursusa". Nie polecam - to nie te prawdziwe ursusy gdzie części są w każdej agromie. Do silników sprowadzanych z indii trzeba też ciągnąć części z indii. Więc chyba lepiej ściągać części z czech, albo niemiec niż z drugiej półkuli

Przecież Zetor to to samo co Ursus mówię o majorze i c 380 tylko silnik inny i kabina, poza tym Zetor też zmienił właściciela to  trzeba skreślić ich całą historię wg. ciebie?

Opublikowano

a co to za różnica na 12ha każdy z tych ciągników da sobie radę i nie będzie miał co robić. Na start odrzucił bym zetora bo po co budżet Czechom zwiększać, lepiej żeby kasa została w kraju. A jak jest problem z finansowaniem Ursusa to brał bym Deutza moim zdaniem na pewno to lepsza inwestycja jak zetor.

 

@bobiczek, na 20ha to nawet MTZ 80 konny się za bardzo nie narobi, co tam wybierzesz będzie Ci na pewno długo służyć, te ciągniki robią też na większych areałach. Więc wybrał bym taki który da mi najlepsze wyposażenie w najlepszej cenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v