Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

mam takie pytanie w moim pronarze 1221a płyn chłodniczy dostał brunatnej barwy a był czerwony wymieniliśmy na nowy i po dniu pracy to samo i mam pytanie czy to jest standardem czy nie bo ani się płyn nadmiernie nie grzeje ani nie ma tłustych plam z czego wnioskuje że olej ani gazy nie powinny dostawać się do płynu dodam jeszcze że ciągnik nigdy nie jeździł na wodzie i ma zrobione dopiero niecałe 200 motogodzin i nie był nigdy przeciążony ani przegrzany proszę o opinie dzięki

Opublikowano
witam

mam takie pytanie w moim pronarze 1221a płyn chłodniczy dostał brunatnej barwy a był czerwony wymieniliśmy na nowy i po dniu pracy to samo i mam pytanie czy to jest standardem czy nie bo ani się płyn nadmiernie nie grzeje ani nie ma tłustych plam z czego wnioskuje że olej ani gazy nie powinny dostawać się do płynu dodam jeszcze że ciągnik nigdy nie jeździł na wodzie i ma zrobione dopiero niecałe 200 motogodzin i nie był nigdy przeciążony ani przegrzany proszę o opinie dzięki

Moim zdaniem ten ciągnik wcześniej stał bez płynu i teraz ten kolor to efekt płukania, mycia układu. Nie przejmuj się ta barwa, nie ma wpływu na jakość chłodzenia.

Opublikowano

Mam to samo w samochodzie (diesel) i silnik faktycznie jakiś czas stał bez płynu... Skoro piszesz że nie ma to wpływu na chłodzenie to raczej ta herbata zostanie w układzie.

Opublikowano

na chłodzenie nie ma.

ale taki układ należałoby wyczyścić, są specjalne środki do układów chłodniczych które usuwają kamień i rdzę, jężeli w tym płynie znajdują się jakieś nieczysyości które powodują że ten płyn jest mętny to z czasem siądzie pompa wody-siądzie uszczelniacz i bedzie wyciek płyny na pompie,

właśnie mieliśmy taki przypadek w zetorze i wymienialiśmy pompę która zakosztowała 280zł, kompletów naprawczycz nie było można dostać ale też ich cena to 100zł.

proponuje tym szywaksem wyczyścić układ można to kupić w każdym motoryzacyjnym sklepie.

Opublikowano (edytowane)

Kolega pisze, że zmienił barwę, a nie że ma żur w układzie. Pompa i tak z czasem siądzie ale nie od płynu który nabrał nieco barwy od rdzy. W nastepnym sezonie zmieni płyn i będzie cacy. Skąd w nowym ciągniku kamień?

 

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez marcin974
Opublikowano

może [lecz nie koniecznie] jak składali pompę albo chłodnicę to nabrudzili w układzie ale skąd ten osad po wymianie płynu??

może użyli jakiegoś kleju do połączenia który barwi ??

Opublikowano

zorzyk2 - co tak sie unosisz. a byłeś i widziałeś ten płyn.

płyn czysty albo płyn lekko zabrudzony, który lepszy, oto jest pytanie?

 

ja napisałem jak było u mnie, na początku też była zmieniona tylko barwa płyny i, ale zdziwiliśmy się jak zalaliśmy preparat i płukaliśmy układ, i tyle, a każdy oceni tą sytuację swoją jak chce, i zrobi jak uważa.

Opublikowano

jak stary spuściłeś cały układ było przepłykać wodą i powinno być dobrze i zalać nowy lub użyć specjalnych płynów do mycia układu

Opublikowano

czyszczenie ukladu chlodzenia niekoniecznie pomoze (tylko w wypadku gdy wczesniej nie byl zalany plynem, a woda), w innym wypadku po jakims czasie kolor znow sie zmieni, uklad juz jest nieszczelny, a bedzie tylko gorzej :P nalezy wtedy zlokalizowac przeciek i go usunac. na prawidlowe chlodzenie to moze nie miec wplywu nawet przez kilka lat, gorzej jak sie do silnika dostanie

Opublikowano

W Zetorze od nowości miałem płyn czerwony ( fridex bodajże), teraz go wymieniałem zalałem borygo (też czerwone). Któregoś dni po wymianie, patrze, a mi się leje z kranika bo go nie domknąłem i zaobserwowałem to samo, ze płyn po kilku dniach pracy zrobił się z czerwonego lekko brązowy. W c-330 też z nowego niebieskiego petrygo, zrobił się blado niebieskawo bury... więc wychodzi na to,że to normalka, że po kilku dniach odcień płynu lekko się zmienia.Więc nie przejmował bym się tym na twoim miejscu. Jeśli ci płynu nie ubywa, ani nie przybywa w układzie, ani nie ma tłustych plam oleju i na odwrót płynu w oleju tak wszystko jest ok.

Opublikowano

lekka zmiana barwy, a widoczna zmiana na brązową to roznica :P

generalnie plyn chlodniczy czy plyn hamulcowy nie powienien miec zadnego kontaktu z powietrzem, nawet przy wlewaniu.

jesli to tylko korozja to pisalem ze sie nie przejmowac za mocno, bo mozna kilka lat z tym jezdzic :D

Opublikowano
generalnie plyn chlodniczy czy plyn hamulcowy nie powienien miec zadnego kontaktu z powietrzem, nawet przy wlewaniu.

 

Generalnie to jakies nowe teorie. Jeden i drugi i moga mieć kontakt z powietrzem i nie ma to wpływu na pracę, trwałośc i jakośc. zmiana barwy na brunatną świadczy o wypłukaniu osadów rdzy, nie wpływa to na nic. Tyle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v