Michaltom23

Hamulce dwuobwodowe w 16245

Polecane posty

Michaltom23    0

Witam, ostatnio zakupiłem Zetora 16245 i chciałbym przerobić układ hamulców jednoobwodowych na dwuobwodowe. Wiem że były takie tematy ale nie ma dokładnej odpowiedzi jak to zrobić. Prosił bym o wykaz części do kupienia i jakiś schemat poglądowy jak to zrobić. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Dokładasz zawór od przyczepy do ciągnika i prawie już gitara. Prawie bo takie hamulce napewno będą działać z opóźnieniem. Niż te wbudowane oryginalnie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    174

ale koszt niewielki więc jak trzeba taką przyczepą zrobić 3-4 kursy w roku ze zbożem a jeszcze ją pożyczasz to jest to najlepsze rozwiązanie.

Zawsze można wstawić nowy zawór 2 obwodowy + 1 obwodowy, koszt spory ale jak ciągle ciąga się różne przyczepy to może i warte uwagi.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetores    16

Więc tak:
Jeśli chcesz mieć na stałe
1.załóż trojnik przy złączu wyjścia przyczepy.
2. Do trojnika łączysz zawór przyczepy który ma słóżyć jako zawór sterowanie rejonowego hamulca. Przyłącze tego zaworu połącz tym przewodem który zawsze łączyłes do ciągnika (gdy były hamulce jednoobwodowe)
Podłącz to do trójnika
3. Wąz który szedł do zbiornika w przyczepie. Podłącz pod nowe gniazdo (chyba žółte)
4. Wąż który dawał powietrze na siłowniki podłącz pod gniazdo (chyba czerwone)

Tym sposobem możesz mieć hamulce dwuobwodowe i jedno obwodowe bez kombinacji przy zmianie przyczep. Jak coś nie wiesz to pisz
Jeśli masz zawór to koszt wyjdzie około 60 zl


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adrian10
      Witam zabrałem się za remont hamulców w moim ciapku. Z lewej strony poszło szybko lecz problem zaczął się ze strony prawej gdzie jak chciałem nabić nowy simering w tym łączniku zwolnicy z mostem (nwm jak to się nazywa) to musiałem to zdemontować i wtedy zaczął się cyrk ponieważ wpadło do środka mostu to koło z łożyskiem i kompletnie nie wiem jak to wszystko pozakładać proszę o pomoc bo pług już gotowy do podorywki.
    • Przez władimirecc
      Witam. Zdjąłem zwojnice, co przedstawiam na zdjęciach poniżej.
      Może zmienię pytanie, gdyż problem z którym nie mogę sobie poradzić jest bęben. Próbowałem ściągaczem i nie chce za nic w świecie zejść. Bęben ma lekkie nierówności, może go zostawić? Według mnie mógłby zostać. Dzwoniłem po mechanikach i też nikt się nie chce w to bawić. Druga sprawa, czy jak zostawie bęben to jest możliwość wymienienia simeringa od strony pochwy? Z tego co czytałem, żeby rozdzielić pochwe, trzeba zdjąć bęben, czy na pewno? Proszę o poradę co robić? A może kupić zwojnice używkę z dobrymi hamulcami?


    • Przez leo10
      witam posiada aresa 697.skrzynia biegów taka sama jak w masseyu  dyna-6 . skrzynia 50km/h. nie posiadam hamulcy hydraulicznych tylko pneumatyczne. potrzebuje hydrauliczne. czy jest możliwość założenia hydraulicznych
      przejrzałem katalog czesci na stronie claasa i myślę że nie muszę mieć żadnego zaworu do hamulcy hydraulicznych.
      posiadam taki blok zaworowy do hamulcy. w miejscu zielonym idą rurki do zaworu hamulcy pneumatycznych. miejsce czerwone jest zaślepione. na zdjęciu z katalogu widać że są podłączone hamulce hydrauliczne.na zdjęciu bloku zaworu widać zaślepione miejsce. czy mógłby ktoś z użytkowników  sprawdzić jak ma u siebie(tylko ze skrzynią 50km/h)skrzynie 40 mają inne sterowanie. dziękuje za pomoc


    • Przez tomiis
      Witam,
      Mam problem z lewym hamulcem w john deere 6400, po wymianie pękniętej rurki lewe koło nie hamuje. Lewy pedał jest miękki. Jak poprawnie odpowietrzyć ten układ? Po kilku próbach brak hamulca  A może macie inne pomysły co może być przyczyną. 
    • Przez marcin00
      Witam. Mam problem z moim MF bo coś szwankują mi hamulce. Mam go już z 4 lata i wszystko było ok i nagle pedał hamulca zrobił się miękki i wpada w podłogę. Hamować coś tam hamuje ale to już nie jest to. I teraz takie pytanie za co najpierw się złapać bo tu są chyba te hamulce hydrauliczne bez zbiorniczka i wogole nie tak jak w moim starym ursusie 1012. I tak naprawdę nigdy nie miałem doczynienia z takimi hamulcami. Szukałem czegoś na forum i w Googlach ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Teraz jesień jeszcze przemęczenie ale na wiosnę pasuje to ogarnąć.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.