Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kilka dni temu miałem następującą przypadłość. Rano przy próbie odpalenia zaczęły mi gasnąć kontrolki od ciśnienia skrzyni oraz dioda sygnalizująca kierunek jazdy. Po odpaleniu nie było widać kontrolek od półbiegów ciśnienia oraz filtra skrzyni. Dodatkowym mankamentem po odpaleniu był "sztywny lewarek zmiany biegów" jednak po chwili wróciło do normy. Dodatkowo nie mam sygnalizacji włączenia przedniego napędu, blokady mechanizmu, aktualnie przerzuconych biegów(szosowe, polowe) i nie mam możliwości ich zmiany. Nie mogę zmienić też kierunku jazdy. Wstępna analiza wykazała sprawne bezpieczniki(kabinowe). Wtyki po prawej stronie wstępnie przepatrzona(rozłączone, psiknięte WD, rozruszane). Masa "na kabinie" przeczyszczona, ładowanie w normie stałe na poziomie 14,5-14-66. Sprawdzałem elektrozawory te umieszczone w szeregu. Ani na pierwszym ani na ostatnim nie ma sygnału(prądu). Napisałem chyba wszystko co zrobiłem. Proszę o wyrozumiałość oraz wskazówki dotyczące ewentualnej awarii. Pragnę jeszcze dodać że podnośnik działa normalnie wałek wom także lecz nie wyświetlają się jego obroty ani nie świeci się kontrolka odpowiadająca za sygnalizację jego pracy.        

Opublikowano (edytowane)

A kiedy ostatnio zmieniałeś olej w skrzyni i wszystkie filtry?  Sprawdzałeś przy wtyczce od cewek kierunku jazdy gdy przerzucisz np. manetkę do przodu to prąd dochodzi i wychodzi z wtyczki? 

Edytowane przez LysaKosa
Opublikowano

Olej zmieniany wraz z filtrami w zeszłym sezonie. Co do cewek proszę przybliż mi ich położenie gdyż tego typu ciągnik posiadam od niedawna i nie wszystko jeszcze wiem :) . Ewentualnie jeśli jest jakaś ciekawa lektura z chęcią się wczytam.  

Opublikowano

sprawdź klemę plusową, tam dochodzą dwa kable żółty i czarny. jak tego czarnego raz nie podłączyłem miałem podobne objawy.


albo elektrozawór od zmiany zółw zając. wyglada to tak jak byś dał lewarkiem na zmiane zółw/zając a elektrozawór nie przesunął widełek, przesówki w skrzyni a lewarek już odbił.

Opublikowano (edytowane)

Masy przeczyszczone, wtyki również. Nigdzie nie było widać niczego niepokojącego. Aktualnie wykręciłem komputer i położyłem w ciepłym miejscu może gdzieś zawilgł aczkolwiek wątpię bo nie było widać wilgoci. Obawiam się że bez jakiegoś fachowca z komputerem się nie obejdzie. Ma może ktoś jakiegoś w okolicy Kielc w przystępnej cenie? Mówiąc okolica mam namyśli najbliższego dobrego. 

Edytowane przez Pka93
Opublikowano

No jeśli naprawiasz na zasadzieoglądania, czyszczenia i na tym kończy się Twoja wiedza no to współczuje i następnym razem od razu szukaj elektryka który wg schematu sprawdzi czy napięcie dociera tam gdzie być powinno.

Sam sterownik ja wysłałem http://olx.pl/oferta/komputer-massey-ferguson-autotronic-ii-CID757-ID7Xegd.html#21d04a3d9a i jestem zadowolony. Przy okazji dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o traktorach

Opublikowano

Bardziej od współczucia przydała by mi się wiedza z zakresu diagnozy podobnych problemów dlatego napisałem ten post. Gdyż literatury na ten temat jest mało postanowiłem poradzi się kogoś z większym stażem by ukierunkował. Przy moim problemie myślę że sprowadzenie kogoś na miejsce będzie lepszym rozwiązaniem aczkolwiek będę jeszcze próbował czegoś się dowiedzieć z tegoż zakresu.  

Opublikowano

Kolego trzeba sprawdzić sterownik. Szukaj kontaktu do agroelektronix (tel w ogłoszeniu z OLX). Wielu osobom na tym forum pomógł. Koleś ma wiedzę i pomaga nieraz na telefon. Sam do niego wysyłałem sterownik pocztą.

Opublikowano

Z tym zasilaniem to też fakt. U siebie myślałem że sterownik padł. Wysłałem na sprawdzenie do agroelektronix. Sprawdził i wszystko było ok. Zacząłem sprawdzać zasilanie na tych głównych kablach (żółty i czerwony). Centymetr po centymetrze przeglądałem te kable. Okazało się że przy kabinie jeden z kabli przełamał się wewnątrz izolacji. Jak ciągnik stał wszystko było ok. Ale podczas jazdy jak kabina się ruszała to następował chwilowy zanik napięcia i sterownik się wyłączał rozłączając skrzynię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v