damianraki3

Wałek WOM na siłownik przeróbka

Polecane posty

damianraki3    12

Witam, posiadam Belarusa 820 pomysłem sobie żeby wałek z dźwigni przerobić na sterownie siłownikiem. Siłownik można łatwo zakupić i tu nie problem, ze sterowanie to elektrozawór albo kran od 1025 tylko jest problem ze źródłem zasilania oleju. Potrzeba dobre 10 bar na niskich obrotach żeby dobrze ciągnął. Myślałem żeby wykorzystać powrót z orbitrola ale na małych obrotach mam 3 duże 8 bar na zimnym oleju. Śnieg spadł bo bo miałem orać i zobaczyć co na gorącym. Myślałem też żeby zdławić go na przewodzie do 10 bar. Macie koledzy jakieś inne pomysły może. Co wiele głów to nie jedna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

He he he no można założyć siłownik przy ciśnieniu 200 bar , tylko pytanie czy znajdziesz taki o średnicy tłoka 10 mm ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

No właśnie. Zbyt prosto by było :) Przy oryginalnym siłowniku i 200 bar to by się wszystko porwało w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nie wiem jak to jest w Belarusie bo aż tak do czynienia z nimi nie miałem ale może siłownik elektryczny albo pneumatyczny?

Edytowano przez corrado

„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Przy pneumatyku sprężarkę trzeba włączać. Elektryczny siłownik też przeszedł mi przez myśl. Jeszcze jest myśl z agregatem na 12 od wywrotu i zaworem na 10 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Co do pneumatycznych są takie kompletne zestawy ze sprężarką i małym zbiornikiem na powietrze które pracują zależnie od siebie nie trzeba włączać kompresora samodzielnie gdy chcesz użyć siłownika.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jak to się nazywa dokładnie to nie wiem ale kolega kupował otwierania i zamykania drzwi garażowych pod domem. Zapytam go i dam znać. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2355

według mnie najprosciej było by zastosować silownik elektryczny 2 przewody wyłącznik i tyle a pneumatyczny jak piszecie wyżej dużo kombinowania . tylko trzeba było by szukać takiego żeby się w miarę szybko poruszał bo już słyszałem że niektóre cały skok zajmuje nawet 2 min


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Daj znać jak się dowiesz jak to się nazywa. Elektryka jest prościej sza tylko trzeba znaleźć małych gabarytów, szybki i w miarę mocy siłowni czek. Weekend idzie to może kopę na aukcjach.


Daj znać jak się dowiesz jak to się nazywa. Elektryka jest prościej sza tylko trzeba znaleźć małych gabarytów, szybki i w miarę mocy siłowni czek. Weekend idzie to może kopę na aukcjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj