Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy ogladałem dziś przyczepę wywrotkę 3-stronną o ładowności około 7T. Po dokładnym obejrzeniu wygląda na to że przyczepa podgiętą rame po środku w miejscu zamocowania siłownika. Końce ramy podłogi przylegają do ramy przyczepy natomiast po środku dolna rama nośna jest wygieta o około 18mm. Sama rama jest wykonana z 4 wzdłużnych profi każdy o przekroju około 110x60mm zespawanych w całosć. Sprzedajacy twierdzi że wygięcie powstało jak ktos próbował ją wywracać na załozonych czterech zabezpieczeniach i rzeczywiscie tak to wyglada.

Wygięcie nie jest duże ale zastanawiam sie czy przy wywracaniu pełnej przyczepy nie będzie sie powiększać?

Jak myślicie warto brac pod uwagę taka przyczepę?

Opublikowano

Jak dla mnie 18 mm to nie tragedia, ale szansa do powiększania się wygięcia jest,

 

zależy co byś tym woził bo jak gnojka na pole itp. to co Ci zależy i czy CENA TOBIE odpowiada :)

 

Według mnie była wiecznie przeładowywana i robiła w bardzo dobrej hydraulice i to dawało w dupe ramie, lub sama rama licha :rolleyes:

  • Root Admin
Opublikowano

Odstawiam na bok każde ogłoszenie gdzie jest ruszone ramą
Gore zrobić to pikus koła wymienić to pikus ale jak ramą krzywa czy spawana to już dalej nie dyskutuje
Przyczep sa tysiące w rożnych ogłoszeniach lepiej dołożyć tysiąc i kupić coś do jazdy a nie do prostowania

Opublikowano

Daj jej fotkę, np tej ramy.


Odstawiam na bok każde ogłoszenie gdzie jest ruszone ramą
 

 

To jest 1.8 cm tylko, gorsze jeżdzą lata, dlatego pisałem o cenie :rolleyes:

Opublikowano

Czyli cała idzie równo połóku i w miejscu siłownika jest niżej 18 mm??

 

post-177172-0-81403700-1455627237.jpg

Opublikowano

Jeśli cena Ci leży to bierz,

 

ja bym postękał facetowi o tej ramie potargował się i kupił :rolleyes:

Opublikowano

Jeśli by było 18mm to jestem pewien że by ją sprzedał jako sprawna przyczepę jak widać to 18cm siadło   :) co jak co ale yacenty ma rację sam jestem w trakcie poprawiania ramy nośnej  w D-47 niby zabieg prosty ale czasochłonny  :( wszystko trzeba przeliczyć czy to opłacalna decyzja  :D jak on sprzedaje to mu się nie opłaca robić już pewnie ma zadatkowaną i czeka na jelonka co zabierze rupiecia z podwórka  :P

Opublikowano

Jeśli by było 18mm to jestem pewien że by ją sprzedał jako sprawna przyczepę jak widać to 18cm siadło

 

To siadło równo po łuku 18 mm czyli 1.8 cm, tak pisze autor tematu.

Opublikowano

Wiec jak ostatecznie uważacie kupować ją czy nie? Nie prostowałbym jej bo nie mam czym ani gdzie tego zrobić jeżeli już to jezdziła by tak jak jest tylko pytanie czy ugięcie nie będzie się powiększać?

Wygląda na to że sprzedający moze mówic prawdę o przyczynie wygięcia bo w przyczepie były urwane z przodu uszy  w które wkładało się bolce zabezpieczające przed wywrotem.

Ogólnie rama wyglada na solidną  mniej wiecej jej budowa jest następująca:

I--I--I--I

I--I--I--I

I--I--I--I

I--I--I--I

Pionowe profile są oczywiscie całe tylko poprzeczki  (krótkie) są cięte

Opublikowano

Jeśli cena tobie odpowiada to smiało bierz ,ramę zawsze możesz wzmocnić ,jesli sie będzie coś działo ,nawet mozesz to zrobić profilaktycznie   wspawując pod spod płaskownik np 80/10 ale pionowo ,spawy troche pociagna wiec i szczelina sie zmniejszy ,sam zakupilem taką Autosan 4t z pospawana rama i mnie to raczej nie przeraża ,umiejętnie naprawiona posłuży długie lata.

  • Root Admin
Opublikowano

Gdyby na ogłoszeniach była 1 przyczepa to bym kupił, a ze na choć jednym portalu ogłoszeniowym jest ich 5tysięcy to na pewno bym nie kupił przyczepy, w której sam widze ze jest zgięta i jeszcze pourywane inne elementy.

Opublikowano

idealnej nigdy nie kupisz ,chyba ze nowa ,trzeba ocenic dobrze stan techniczny calosci ,nieraz opłaci się kupic z uszkodzoną konstrukcją ,niz naprawiac podzespoły ,lub je uzupelniac ,wszystko zależy od ceny

  • Root Admin
Opublikowano

kupowałem przyczepe przez grudzien i styczne, odwiedziłem wielu sprzedawców.

kupiłem taką co brzydko wygląda paka - wręcz dla oka strasznie, ale rama prosta i przyczepa na tyle szczelna, że z puszką pianki powożę zboże na skup.

miałem już jedna przyczepe z wygiętą ramą, miałem jedną z uszkodzoną obrotnicą.

Pakę nawet samemu zrobisz - jak jest coś w ramie popierdzielone to trzeba już się niezle znac i miec narzędzia i kupe czasu zeby naprawić, ja ani się nie znam, ani nie mam czasu, więc wolałem odwiedzić 5 ofert więcej i wybrałem przyczepe która w moim odczuciu jest prosta, ale brzydka.

Co do brzydkości to zainwestuję 1000zł wymaluję i dla oka będzie gites. Jak mi ta przyczepa przypadnie do gustu to za rok dwa kupię nową górę i przyczepa będzie jak nowa. 

Miałem 9 z wygięta ramą, któregoś dnia dołożyłem jej koło 12 ton, dogła się już tak pięknie ze później można było wozić po 7ton bo inaczej koło tarło o dolną ramę, stąd takie a nie innej podejscie. 

Twoje pieniądze, twój czas, twój zakup.

Obyś za rok był zadowolony i powiedział dobrze wydałem kase.

Opublikowano

Nie wiem jak kolega który założył temat jest obeznany w ślusarce ,ale wskazowki ma (szkoda że nie ma zdjęć),ja natomiast mam inne podejście ,dla mnie lepiej wymienić kawałek ramy (pisze o ramie dolnej ,bo jeśli jest pogięta podoga to masz racje szkoda zachodu za duzo roboty)niż budować lub kupowac nowe burty ,to są o wiele wyższe koszty

Opublikowano

Tak jak pisałem rama na której lezy podłoga jest prosta, przynajmniej na taka wyglada. Poddała się jedynie dolna rama. Z górną zabudową sobie poradze pozostaje tylko kwestia tej ramy dolnej...

Opublikowano

Dowiedziałem sie troche na temat prostowania ram. Jeżeli nawet jest mocno wygięta można ją wyprostowac  - z tym nie ma problemu. Koszt to jak mi powiedziano 1500-3000zł, chociaż raczej górna granica dotyczy naprawy ram skręconych a nie wygiętych w łódkę. Jeżeli wygięcie nie byłoby wieksze to nie ma sensu jej prostować. Z drugiej strony oglądając konstrukcje ramy w wiekszosci przyczep są tylko dwa elementy wzdłużne i kilka poprzecznych. Tu wzdłużnych jest 4 wiec chyba pownna byc mocna...

Opublikowano

ostatnio szukałem przyczepy i 50-70% to padaki, nie warto się spieszyć, nie warto brać pogiętych ram, nie warto brać czegoś co ma namieszane np w dowodzie rejestracyjnym.

W rolnictwie przyczepy albo są niedociążone (przeważnie na pusto ze skupu) albo są ostro przeciążone z tym że to drugie jest w większości przypadków. Ja tam chcę żyć i być zdrowym a i nie martwić się że komuś zdrowia ująłem bo przyczepa się złożyła, bo wyrwało sworzeń, bo koło poleciało i krzywdę zrobiło dzieciakowi.

 

Przyczep jest multum, złom niech idzie na złom ;)

Opublikowano

Napisz jaki to typ przyczepy i o ile taniej możesz ją kupić.
Bo jeśli cena jest giełdowa a nie atrakcyjna to sobie odpuść.
Ja akurat mam rozrzutnik tandem 6 ton i tez ma lekko ugiete ramy 10-15 mm i nic się z nim dalej złego nie dzieje a ładuje do oporu,ale dałem taniej niż chodziły,inaczej bym go nie kupił ;)

Opublikowano

Witam, posiadam przyczepę awrol D 734, i problem polega na tym że siłownik mimo iż wychodzi cały przy kiprowaniu do tyłu załadunek nie spada. Dodam że poprzedni właściciel przy kiprowqniu wygioł ramę i teraz po środku usiadła z 3 cm. Moje pytanie jest takie czy te 3 cm aż tak bardzo by zmieniło kąt że teraz załadunek nie spada? I drugie pytanie, czy obciążenie przyczepy z przodu i z tyłu i prostowanie ramy po środku lewarkiem da porządny efekt?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v