Skocz do zawartości

Wątpliwości co do kupna Renault 120.54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .Właśnie  stoję przed zakupem ciągnika Renault 120.54 i mam kilka pytań dotyczących skrzyni tractoshift .Jak ta skrzynia się sprawuję i na jakiej zasadzie działają półbiegi ,w jaki sposób się je zmienia ,ile jest ich na danym biegu ? Może coś powiecie dokładniej o tej wersji ? :)

 

Opublikowano (edytowane)

skrzynia 24/8

sama skrzynia zwykle działa bez problemów, ale cały układ sterujący czasem trzeba ogarnąć

 

3 półbiegi, zmieniasz przyciskiem w gałce biegów

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano (edytowane)

 

Dzięki wielki .Dzisiaj  testowaliśmy podobny sprzęt i pobawiłem się trochę tymi półbiegami i zaniepokoiło mnie to ,że czasem zmiana była płynna, rewelka po prostu ale raz mi się zdarzyło ,że nie mogłem zmienić na pierwszy ani na trzeci półbieg tylko ciągle było na drugim a gdy nacisnełem przycisk od zmiany to kontrolka zapałała się ale za chwile gasła i nadal zostawało na tym drugim półbiegu .Może wiesz czego jest to przyczyna i czy to poważna awaria ? A może po prostu gdzieś jakiś kabelek nie łączy ?  :)

 

 

Edytowane przez Aprilars125
Opublikowano

Nie radził bym Ci kupować Renault z półbiegami i EHR .. ;) Sam jestem posiadaczem 3 takich ciągników i wszystkie są mechaniczne.. Polecam skrzynie mechaniczną ponieważ ostatnio robiłem przy jednej skrzynie i jeśli chodzi o naprawe to tragicznie to nie wygląda ;) a gdyby to już były półbiegi to wiadomo że większe koszty.. ;) Ale rób jak uważasz :)

Opublikowano

Używałeś kolego Renie z elektro-hydrauliką że tak mówisz? Ja osobiście posiadam 4 sztuki poczwszy od modelu 110.54 skończywszy na 180.94 oczywiście w tej mówimy o zupełnie innej skrzyni ale nie o to chodzi. Osobiście bym nie zamienił ich na wersje mechaniczne ze względu na wygodę pracy, a jeśli dużo czasu spędza się w ciągniku jest to bardzo odczuwalne, ciągłe naciskanie sprzęgła czy też praca z EHR co znacznie ułatwia pracę.

Opublikowano

Mój kolega który fachowo zajmuję się naprawą ciągników Renault powiedział że mam sobie dać spokój z kupnem Renault z Półbiegami i EHR bo jak się zacznie psuć to potem jest płacz..

 

Wiadomo przecież że jeśli chodzi o wygodę to pó-biegi i EHR są bardzo fajne ale mi tylko chodziło o koszty naprawy a nie o komfort jazdy.. ;) Powiedz mi kolego jak Ci się sprawuję tam 180-94 ? ile masz mtg ? który rok ? jakieś najmniejsze awarie miałeś ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Opublikowano

Powiem jak jak się dba to raczej się tak nie psuje. Co do napraw tych skrzyń rożnie jest jeśli chodzi o kwoty. Kiedyś sam z ojcem naprawiałem sprzęt ale za duże już tego trzeba było znaleźć kogoś kto się zna mam takiego mechanika i mówił rzucając kwotami ile takie ewentualne naprawy kosztują. Co do 180.94 mam ja nie długo bo od lipca 2015 więc jeszcze nie za wiele. Ma 6100mth jest z 96r. jak na razie z awarii miałem problem z alternatorem i pęknięty przewód od zbiornika paliwa. Tak więc nic strasznego.

Opublikowano

Jak źle trafisz, to nawet mechaniczną będziesz przeklinał. Bo po roku coś w silniku klęknie, jakieś sprzęgło padnie, a to synchronizator poleci a takich rzeczy w 20 letnim ciągniku nie przewidzisz. Więc nie wszystko od dbania zależy.

Opublikowano

nie chodzi o samą skrzynię, bo ta jest tak samo wytrzymała jak mechaniczne, ale właśnie o elektrykę, a widząc ciągniki u handlarza z otwartą kabiną przez cały rok można sobie odpowiedzieć dlaczego później robi się choinka

Opublikowano

Z tego co osobiście wiem i co czytam po waszych wypowiedziach na tym sprzęcie powinno się wygodnie pracować.Elektronika jak to elektronika czasem mały kabelek nie będzie łączył i już cały ciągnik stoi .Pytanie tylko o główne podzespoły silnik,skrzynia czy są aż tak bardzo awaryjne jak nie którzy mówią ? Czy po prostu to małe wyjątki gdzie się skrzynia rozsypała w dobry mak .Czy ten sprzęt się sprawdzi i nie będzie stał w pokrzywach tylko będzie pracował na arealne 40 ha .Powiem tyle,że ten ciągnik co mamy go na uwadze pochodzi od znajomego co sprowadza maszyny za granicy i pracuję nimi też na swoim gospodarstwie .Mieliśmy ten ciągnik Renault 120.54 u siebie na kilka dni na testach i pracowało się na nim bardzo dobrze .Jedyny problem co mi się przydarzył to,że półbieg się nie chciał przełączyć ale domyślamy się ,że po prostu coś gdzieś nie łączyło i tylko trzeba sprawdzić wszystkie kable i po dokręcać 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v