Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam taki mały problem. W moim 1614 sworzeń/trzpień mocujący przedni most do reszty ciągnika ma straszny luz góra- dół około 1 cm.Zabrałem się do rozbierania w celu jego wybicia i wymiany tylejek itp. Skończyło się na tym że musze wyjechać przednim mostem bo się inaczej nie da.

Niestety mimo że sworzeń ma luz , nie idzie go wybić.I moje pytanie brzmi : czy toś, coś już takiego coś robił. Jak się do tego zabrać??czy jest na to jakiś myk, czy pozostaje pranie młotem??Bolec zabezpieczający oczywiście usunięty :)

niektórym może się mój problem wydać błahy, jednakże dopiero zaczynam moja przygodę z rolnictwem, i sie ucze wszystkiego. a tez jak najwiecej chce zrobić we własnym zakresie.

Z góry dzięki za pomoc

PS :  A co zrobić z cieknacym serwem kierowniczym? Jest mozliwośc jego naprawy w domowych warunkach, czy tylko wymiana??

 

post-148692-0-20845300-1454363072_thumb.jpg

post-148692-0-42713500-1454363122_thumb.jpg

Opublikowano

Cześć, posprawdzaj kilka razy czy nie ma tam jakiegoś zabezpieczenia jeszcze, w moim 1634 ze dwa lata temu męczyłem sie prawie tydzien, i w końcu było grzanie palnikiem choć nie wiem czy to cos pomogło, ale w końcu zaraz po grzaniu poszedł jeszcze raz młot i jakoś poszło. Życzę szybkiego rozwiazania problemu.

Opublikowano

Wymienić zamierzam cały komplet : sworzeń i te wszystkie podkładki, nakładki itp co jest w komplecie. Tylko właśnie problem mam z wyjęciem sworznia.

Wyczytałem jeszcze gdzieś ze sa 2 rodzaje : prosty i z takim schodkiem w środku ( ala wał korbowy ). Ktoś coś wie na ten temat??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v