Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam 1634 ze skrzynią 4-ro biegową z wajchami po prawej stronie. Wajcha biegó I, II i R jest sztywna i biegi wchdzą idealnie, natomiast wajcha od biegów 1-4 jest luźna, biegów dosłownie trzeba szukać, między skrzynią a kabiną jest tam jakaś dziwna przystawka, z której wychodzą wspomniane wajchy do kabiny. Czy poblem może tu występować?

Opublikowano

Dzwignia jest dobrze przykręcona. Szukałem w necie informacji na temat tej przystawki ale nic nie znalazłem, żadnego zdjęcia ani nawet profesjonalnej nazwy, co tam w środku się znajduje. Chciałbym poczytać na temat części, którą mam rozkręcać.

Opublikowano

Dręczy mnie ta przystawka na skrzyni. Przykręcona jest ona w miejscu gdzie  wychodzą "kikitki" do przykręcenia dźwigni w standartowych 1224 i 1614, jest ona długości ok 30 cm i z tej właśnie przystawki wychodzą do kabiny po prawej stronie fotela gałki do biegów.

Opublikowano

jest w gospodarstwie leciwy 914 i od kilku lat nie było z nim problemu. Na wiosnę nawalił Case i New Holland TL100 i tylko poczciwy Ursusik został do cięższych prac dlatego decyzja była jedna - Ursus. Części stosunkowo tanie, prosta konstrukcja i można samemu zrobić. Do Case to nie wiadomo było czego się dotknąć jak zaczęła kontrolka od sprzęgła mrugać. Zresztą 16-tka nie jest taka stara bo 2000 rok i jest zadbana, silniczek cyka jak zegareczek.

Opublikowano

Właśnie do tej pokrywy przykręcona jest jakaś puszka, która skierowana jest w prawą stronę pod kabiną i z tej puszki wychodzą dzwignie do kabiny. Nigdzie tego na necie znaleźć nie mogę. Wnioskuję, że takie coś (puszkę) miały tylko z obydwoma dźwigniami po prawej stronie.

Opublikowano

Mam katalog ale niestety nie ma w nim wspomnianej przystawki. Z tego co zauważyłem to po 1999 przenieśiono biegi na prawą stronę ale nie wszystkie tak miały.

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

post-55692-0-63558100-1454143594_thumb.jpeg

post-55692-0-69667000-1454143761_thumb.jpeg

post-55692-0-87129400-1454143605_thumb.jpeg

 

Opublikowano

z Case Maxxum na 16? to się porobiło?

 

Powoli mam dość zachodnich przechodzonych ciągników. Dobre są one jak nowe, w starszym i trochę wyeksploatowanym naprawy są kosmicznie drogie i samemu za dużo się nie zrobi. Dziś była wywózka obornika z płyty i 16-tka o niebo lepiej sobie radzi od Case 5150 z załadowanymi przyczepami, jednak te 30 kucyków więcej robi swoje.

 

Witam, mam 1034 z 91r, obie dźwignie po prawej, może skany z instrukcji napraw coś pomogą

 

Wielkie dzięki, mam katalog ale w nim nic nie ma na temat tego co na zdjęciu - właśnie chyba tu będzie ten luz ale zanim to rozkręce chciałbym wiedzieć co tam jest w srodku aby mi jakieś sprężynki czy coś innego nie wyskoczyło "jak dziewczyna z tortu".post-134597-0-82628600-1454178381_thumb.jpgpost-134597-0-88925300-1454178395_thumb.jpg

Widok od tyłu i od przodu.

 

Opublikowano

odkrec pokrywe od spodu na 4 x8mm sruby, tak mi sie zdaje. odkrec wajche od zmiany biegow i wyciagni Uchwyt ktory jest osadzony na klinie. wymien Klin na nowy i zpasuj ten uchwyt zeby nie mial luzow. A wajche zmiany biegow na imadlo ostroznie sklep mlotkam na przegubie zeby skasowac luzy i skrec ponownie i gotowe.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v