Skocz do zawartości

Renault 160.94 dane techniczne silnik skrzynia most?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , mam do kupienia renault 160.94 98r , chciałbym się coś więcej dowiedziec

 

Jakie części psują sie najcześćiej ? Ewentualne ceny może  ma ktoś katalog z cenami?

 

Skrzynia biegów w jakich modelach była stosowana , silnik tak samo tylne mosty, mało informacji jest na ten temat w internecie ,

silnik wiem ,że mwm a reszta? 

Opublikowano

skrzynia multishift, prawdopodobnie ta sama co w MF z tych lat, była jeszcze w modelu 180.94

 

wszystko jest pięknie ładnie póki to wszystko działa prawidłowo, a widząc w jakich warunkach stoi u handlarzy to bym się obawiał o wszystkie płytki, styki i kable, później wychodzą cyrki,

 

jeśli celujesz w taką moc szukaj 155.54 lub 175.74, ten ma tylko 1000 obr. na wałku WOM

Opublikowano

Jesienią 1991 roku Renault wprowadza model 180-94 TZ 170 KM, zaś w 1993 roku wprowadza "mniejszą" wersję 160-94 TZ, o mocy 150 KM.

Obydwa modele posiadają 9-stopniową skrzynię biegów załączaną pod obciążeniem, w 3 zakresach (pełzający, polowy, drogowy) co daje 27 biegów.

Skrzynia nosi nazwę multishift (full-powershift). Jest STEYR-owska taka sama montowana jest w Same Titan 190, obecnie także w ciągnikach Deutz Fahr od mocy 170 KM różni się tylko sterowaniem.

 

Zdjęcie sterowania skrzynią w Renault 160.94:

post-81345-0-61343500-1453634890.jpg

Opis:

Dźwignie: z lewej: zmiany kierunku jazdy tzw. rewers 1, zaś z prawej: zmiany biegów 2 (pod obciążeniem 9 przełożeń)

Przyciski:

3. załączanie przedniego napędu

4. załączanie blokady tylnego mostu (układu różnicowego)

5. zarządzanie automatyką napędu, czyli załączaniem przedniego napędu i układu różnicowego (są ograniczenia prędkościowe i kątów skrętu)

6. załączanie elektro-hydrauliczne wałka WOM

 

Dźwignia zmiany zakresów żółw – zając oraz neutral - całkowite rozłączenie przekładni podczas ciągnięcia z prawej strony kierownicy dodatkowo druga dźwignia obok siedzenia przełączane już ze sprzęgłem.

 

Co do awaryjności.

Włożono doń dużo elektroniki i tak, jak pisze @izydor6280 wszelkie złącza i styki potrafią śniedzieć, rozpinać się, a także przecierają się kable szczególnie przy kabinie amortyzowanej TZ - skądinąd bardzo komfortowej, a ta była w standardzie. Zdarza się, że po wejściu do ciągnika dane złącze nie działa i "siadaj i płacz", bo nie pojedziesz lub czegoś nie włączysz. Wszystko jednak zależy od stanu technicznego.

Druga sprawa to rutynowa kalibracja skrzyni biegów raz w roku (zależnie od obciążania ciągnika i przepracowanych mth).

 

Więcej informacji, takich jak dane techniczne znajdziesz na stronach:

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/114-renault/914-renault-160-94tz-180-94tz.html

http://www.konedata.net/Traktorit/renault180-94.htm

Opublikowano

Dzięki wielkie ALACAPONE , chciałbym się jeszcze dowiedzieć przedni napęd w jakich modelach jest montowany również chodzi mi o tylni , od czego albo do czego, o skrzyni biegów już dużo wiem ;)

Opublikowano

Przedni most przypuszczam, że montowany jest ten sam, co w poprzednich seriach Renault - zapewne Carraro.

Co do tylnego mostu nie wiem, być może podobnie.

Jeśli chodzi o awaryjność mostów to są wytrzymałe i nie powinno być problemu (przy założeniu, że był odpowiednio użytkowany i zalany dobrym olejem). Spotkałem się z przypadkiem, iż po przeładowaniu tura koleś ukręcił oś napędową jednego z kół.

Opublikowano

Nie rozumiem o jaki katalog z cenami chodzi?

Ceny ulegają zmianie i u różnych dostawców inne, trzeba szukać i wybierać te niższe.

Nie od razu wszystkie części się psują, żeby nastąpiła nagła potrzeba ich wymiany. Radzę kupować ciągnik w pełni sprawny technicznie, niekoniecznie wizualnie. Brud można umyć, zadrapania pomalować za 200 zł, ale naprawa skrzyni, czy wałka rozrządu to już poważny wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v