News
mgmoto

Renault 160.94 dane techniczne silnik skrzynia most?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mgmoto    0

Witam , mam do kupienia renault 160.94 98r , chciałbym się coś więcej dowiedziec

 

Jakie części psują sie najcześćiej ? Ewentualne ceny może  ma ktoś katalog z cenami?

 

Skrzynia biegów w jakich modelach była stosowana , silnik tak samo tylne mosty, mało informacji jest na ten temat w internecie ,

silnik wiem ,że mwm a reszta? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    716

skrzynia multishift, prawdopodobnie ta sama co w MF z tych lat, była jeszcze w modelu 180.94

 

wszystko jest pięknie ładnie póki to wszystko działa prawidłowo, a widząc w jakich warunkach stoi u handlarzy to bym się obawiał o wszystkie płytki, styki i kable, później wychodzą cyrki,

 

jeśli celujesz w taką moc szukaj 155.54 lub 175.74, ten ma tylko 1000 obr. na wałku WOM


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Jesienią 1991 roku Renault wprowadza model 180-94 TZ 170 KM, zaś w 1993 roku wprowadza "mniejszą" wersję 160-94 TZ, o mocy 150 KM.

Obydwa modele posiadają 9-stopniową skrzynię biegów załączaną pod obciążeniem, w 3 zakresach (pełzający, polowy, drogowy) co daje 27 biegów.

Skrzynia nosi nazwę multishift (full-powershift). Jest STEYR-owska taka sama montowana jest w Same Titan 190, obecnie także w ciągnikach Deutz Fahr od mocy 170 KM różni się tylko sterowaniem.

 

Zdjęcie sterowania skrzynią w Renault 160.94:

post-81345-0-61343500-1453634890.jpg

Opis:

Dźwignie: z lewej: zmiany kierunku jazdy tzw. rewers 1, zaś z prawej: zmiany biegów 2 (pod obciążeniem 9 przełożeń)

Przyciski:

3. załączanie przedniego napędu

4. załączanie blokady tylnego mostu (układu różnicowego)

5. zarządzanie automatyką napędu, czyli załączaniem przedniego napędu i układu różnicowego (są ograniczenia prędkościowe i kątów skrętu)

6. załączanie elektro-hydrauliczne wałka WOM

 

Dźwignia zmiany zakresów żółw – zając oraz neutral - całkowite rozłączenie przekładni podczas ciągnięcia z prawej strony kierownicy dodatkowo druga dźwignia obok siedzenia przełączane już ze sprzęgłem.

 

Co do awaryjności.

Włożono doń dużo elektroniki i tak, jak pisze @izydor6280 wszelkie złącza i styki potrafią śniedzieć, rozpinać się, a także przecierają się kable szczególnie przy kabinie amortyzowanej TZ - skądinąd bardzo komfortowej, a ta była w standardzie. Zdarza się, że po wejściu do ciągnika dane złącze nie działa i "siadaj i płacz", bo nie pojedziesz lub czegoś nie włączysz. Wszystko jednak zależy od stanu technicznego.

Druga sprawa to rutynowa kalibracja skrzyni biegów raz w roku (zależnie od obciążania ciągnika i przepracowanych mth).

 

Więcej informacji, takich jak dane techniczne znajdziesz na stronach:

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/114-renault/914-renault-160-94tz-180-94tz.html

http://www.konedata.net/Traktorit/renault180-94.htm


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mgmoto    0

Dzięki wielkie ALACAPONE , chciałbym się jeszcze dowiedzieć przedni napęd w jakich modelach jest montowany również chodzi mi o tylni , od czego albo do czego, o skrzyni biegów już dużo wiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Przedni most przypuszczam, że montowany jest ten sam, co w poprzednich seriach Renault - zapewne Carraro.

Co do tylnego mostu nie wiem, być może podobnie.

Jeśli chodzi o awaryjność mostów to są wytrzymałe i nie powinno być problemu (przy założeniu, że był odpowiednio użytkowany i zalany dobrym olejem). Spotkałem się z przypadkiem, iż po przeładowaniu tura koleś ukręcił oś napędową jednego z kół.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mgmoto    0

A coś wiadomo o dostepności katalogu wraz z cenami ? Katalog sam to wiem ze nie problem ale jeszcze ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Nie rozumiem o jaki katalog z cenami chodzi?

Ceny ulegają zmianie i u różnych dostawców inne, trzeba szukać i wybierać te niższe.

Nie od razu wszystkie części się psują, żeby nastąpiła nagła potrzeba ich wymiany. Radzę kupować ciągnik w pełni sprawny technicznie, niekoniecznie wizualnie. Brud można umyć, zadrapania pomalować za 200 zł, ale naprawa skrzyni, czy wałka rozrządu to już poważny wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez krzysztofgru1
      Witam, mam problem z moją renią, otóż po zapaleniu ciągnik działa prawidłowo ale po około 20-30 minutach pracy przestają działać półbiegi, żółw-zając, wom oraz blokada mostu, działa tylko przedni napęd. Skrzynia blokuje się na zółwiu lub zającu - zależy na którym zakresie akurat jadę a półbiegi przełanczają się same na 1lub4 (czasami na 2lub3 ale zdecydowanie rzadziej). Komputer (autotronic 2) właśnie odebrałem z naprawy - podobno na 100%sprawny, filtry nowe, olej jest ok zawór trójdrożny rozebrany wyczyszczony i złożony . Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną lub co jeszcze sprawdzic? 
    • Przez tedek2
      Witam. Mam kolejny problem. Wolno dzialajacy podnośnik, tur oraz hydtaulika zewnetrzna. Olej zalany fusha stou 10w30 filtry oba zmienione. Cisnienie na turze 180. Co moze byc przyczyna? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.