Skocz do zawartości
News
mgmoto

Renault 160.94 dane techniczne silnik skrzynia most?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mgmoto    0

Witam , mam do kupienia renault 160.94 98r , chciałbym się coś więcej dowiedziec

 

Jakie części psują sie najcześćiej ? Ewentualne ceny może  ma ktoś katalog z cenami?

 

Skrzynia biegów w jakich modelach była stosowana , silnik tak samo tylne mosty, mało informacji jest na ten temat w internecie ,

silnik wiem ,że mwm a reszta? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

skrzynia multishift, prawdopodobnie ta sama co w MF z tych lat, była jeszcze w modelu 180.94

 

wszystko jest pięknie ładnie póki to wszystko działa prawidłowo, a widząc w jakich warunkach stoi u handlarzy to bym się obawiał o wszystkie płytki, styki i kable, później wychodzą cyrki,

 

jeśli celujesz w taką moc szukaj 155.54 lub 175.74, ten ma tylko 1000 obr. na wałku WOM


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Jesienią 1991 roku Renault wprowadza model 180-94 TZ 170 KM, zaś w 1993 roku wprowadza "mniejszą" wersję 160-94 TZ, o mocy 150 KM.

Obydwa modele posiadają 9-stopniową skrzynię biegów załączaną pod obciążeniem, w 3 zakresach (pełzający, polowy, drogowy) co daje 27 biegów.

Skrzynia nosi nazwę multishift (full-powershift). Jest STEYR-owska taka sama montowana jest w Same Titan 190, obecnie także w ciągnikach Deutz Fahr od mocy 170 KM różni się tylko sterowaniem.

 

Zdjęcie sterowania skrzynią w Renault 160.94:

post-81345-0-61343500-1453634890.jpg

Opis:

Dźwignie: z lewej: zmiany kierunku jazdy tzw. rewers 1, zaś z prawej: zmiany biegów 2 (pod obciążeniem 9 przełożeń)

Przyciski:

3. załączanie przedniego napędu

4. załączanie blokady tylnego mostu (układu różnicowego)

5. zarządzanie automatyką napędu, czyli załączaniem przedniego napędu i układu różnicowego (są ograniczenia prędkościowe i kątów skrętu)

6. załączanie elektro-hydrauliczne wałka WOM

 

Dźwignia zmiany zakresów żółw – zając oraz neutral - całkowite rozłączenie przekładni podczas ciągnięcia z prawej strony kierownicy dodatkowo druga dźwignia obok siedzenia przełączane już ze sprzęgłem.

 

Co do awaryjności.

Włożono doń dużo elektroniki i tak, jak pisze @izydor6280 wszelkie złącza i styki potrafią śniedzieć, rozpinać się, a także przecierają się kable szczególnie przy kabinie amortyzowanej TZ - skądinąd bardzo komfortowej, a ta była w standardzie. Zdarza się, że po wejściu do ciągnika dane złącze nie działa i "siadaj i płacz", bo nie pojedziesz lub czegoś nie włączysz. Wszystko jednak zależy od stanu technicznego.

Druga sprawa to rutynowa kalibracja skrzyni biegów raz w roku (zależnie od obciążania ciągnika i przepracowanych mth).

 

Więcej informacji, takich jak dane techniczne znajdziesz na stronach:

http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/114-renault/914-renault-160-94tz-180-94tz.html

http://www.konedata.net/Traktorit/renault180-94.htm


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mgmoto    0

Dzięki wielkie ALACAPONE , chciałbym się jeszcze dowiedzieć przedni napęd w jakich modelach jest montowany również chodzi mi o tylni , od czego albo do czego, o skrzyni biegów już dużo wiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przedni most przypuszczam, że montowany jest ten sam, co w poprzednich seriach Renault - zapewne Carraro.

Co do tylnego mostu nie wiem, być może podobnie.

Jeśli chodzi o awaryjność mostów to są wytrzymałe i nie powinno być problemu (przy założeniu, że był odpowiednio użytkowany i zalany dobrym olejem). Spotkałem się z przypadkiem, iż po przeładowaniu tura koleś ukręcił oś napędową jednego z kół.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mgmoto    0

A coś wiadomo o dostepności katalogu wraz z cenami ? Katalog sam to wiem ze nie problem ale jeszcze ceny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Nie rozumiem o jaki katalog z cenami chodzi?

Ceny ulegają zmianie i u różnych dostawców inne, trzeba szukać i wybierać te niższe.

Nie od razu wszystkie części się psują, żeby nastąpiła nagła potrzeba ich wymiany. Radzę kupować ciągnik w pełni sprawny technicznie, niekoniecznie wizualnie. Brud można umyć, zadrapania pomalować za 200 zł, ale naprawa skrzyni, czy wałka rozrządu to już poważny wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
    • Przez pieniu2506
      Witam . Mam problem z ehr przy renault Ares 626 rz . Chodzi o to że podnośnik na blotnikach podnosi natomiast nie działa funkcja opuszczania. Sprawdzałem przyciski przekładając wtyczki i są dobre. Ma ktoś jakiś pomysł? Podnośnik sterowany z kabiny działa ok
    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    • Przez ReKoRd022
      Witam ma problem z wom w aresie gdy chcę go włączyć miga kontrolka i podczas sprawdzania co może być przyczyną
      zauważyłem że jedna z  cewek przy filtrach hydrualicznych przy tylnym kole (pierwsza od dołu) jest gorąca to zacząłem podmieniać ale każda inna cewka w tym miejscu jest gorąca prosiłbym o pomoc bo sam nie wiem co to może być co mogę jeszcze sprawdzić.
      Pozdrawiam Rafał
    • Przez Lucek7878
      Cześć, nie działa mi w Renault Ares 620 nawiew z prawej strony kabiny. Gdzie szukać przyczyny ? Gdzie znajduje się wentylator ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.