QastroleQ

tur do c 328 czy jest sens?

Polecane posty

QastroleQ    0

Witam. Ostatnio odrestaurowałem swojego ursusa c 328 i wpadłem na pomysł aby założyć do niego tura i mam kilka pytań: 

1. Czy warto się w to bawić? (posiada oryginalną przednią oś) czy wytrzyma? 

2. jak zrobić przednie mocowanie tura na wsporniku 

3. Hydraulika od c 330 

Co radzicie??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    664

bale słomy możesz ładować... jeśli myślisz o innym zastosowaniu to szkoda nerwów i traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

głównie do słomy,ewentualnie do przykrywania kiszonek 


a jak z tą osią, bo mam obawy że może nie dać rady... 

 Może ktoś już miał do czynienia z takim rozwiązaniem, interesuje mnie jak to się sprawdza

Edytowano przez QastroleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    664

poogladaj galerie c328... może ktoś montował ale wydaje mi się że trzeba zmienić wspornik i przednia oś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

właśnie nic nie robię od dwóch dni tylko przeszukuje internet i nic nie znalazłem dlatego postanowiłem założyć temat i dowiedzieć się trochę więcej. Wymiana wspornika i osi to około 1500 zł a nie wiem od czego wspornik bo w c 328 jest na 4 śruby a od c330 na 6


a np. wspornik od c 360? :mellow:


???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

mam c 360 tylko jest większy co uniemożliwia manewrowanie w Stodole podczas układania bel...


czyli ogólnie bez zmiany przodu nie ma sensu zakładać TURA?

Edytowano przez QastroleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1326

Dla mnie też to nie jest dobry pomysł ciągnik wyprodukowany ponad 50 lat temu więc nikt nawet nie pomyślał że powstanie taki wynalazek jak ladowacz czołowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wspornik i oś o c 330 może być okrągła oś bo od 60 wspornik nie pasuje.Co do przykręcania śrub to przy silniku powinny być mocowania na 6 śrub jak w c 330 a na tej osi to nie próbuj bo ją złamiesz bez ale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wspornik z osią od C-330 oryginalnie montowany jest na 6 śrób, w C-328 przykręcisz tylko na 4 (dolne otwory pozostaną wolne, gdyż w trzydziestce łączą się jeszcze z miską olejową, w C-328 nie ma tego połączenia). Osobiście nie polecam Ci takiego rozwiązania, bo połączenie na 4 śruby jest dosyć delikatnym rozwiązaniem, nienajlepszym do tura. Z kolei montowanie ładowacza na oryginalnej osi jest bardzo złym pomysłem, osobiście widziałem dwie osie, które były spawane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie powiedzieć czy nowa oś wejdzie w stary wspornik i jak by to niby miało wyglądać. Raczej nie da rady. Właśnie obawiałbym się o blok. Przód z silnikiem połączony tylko na 4 śruby, w dodatku c-328 lubiły pękać na obudowie sprzęgła, to ich częsta usterka. Co innego oryginalna trzydziestka, ona ma już nawet otwory na tura. Reasumując, odradzam, choć kiedyś na agrofoto widziałem robionego tura właśnie na c-328.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

wzmocnie oś płaskownikiem od spodu i zobaczymy, najwyżej pęknie i zmienię oś. Ten tur nie będzie targał ciężarów powyżej pięciuset kilo. Dzięki wszystkim za poświęcony temu tematowi czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek30    11

Ja mam tura na c328 przodek mam od 330 i działa dobrze.

Edytowano przez tomek30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Na ta os to strach zakladac lepiej od razu poszukaj osi od c 330. Ja w moim mam skrzynie od c 328 i mam dobobione blachy dystansowe do montarzu tura bo nie pasuje na otwory w 28. Hydraulika musi byc jak w c 330 bo ta rynienka w c 328 ma za mala pojemnosc zeby tura ogarnac. Na c 360 nie zakladaj jak masz malo miejsca wiem co mowie napewno bym trzydziestki na 60tke nie zamienil. C 330 duzo lepszy do tura.

Edytowano przez Milosz27

Kupie Jonh Deere 6400, 6410, 6506, 6600, 6610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

kolego a mógłbyś mi podesłaś fotki tych dystansów lub jak to mniej więcej wygląda? hydraulika jest od c 330 już od lat:D


a może ktoś dysponuję taką osią wraz ze wspornikiem za rozsądną cenę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Milosz27    177

Tez moge podeslac codow tam nie ma ale zobaczyc mozesz B)


Kupie Jonh Deere 6400, 6410, 6506, 6600, 6610.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZbyszekW    6

Witam. Sama wymiana osi i wspornika nic nie da.Potrzeba do tego mise od 30 i obudowe sprzęgła żeby wszystko skręcić do kupy.Może maszt od widlaka na tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
QastroleQ    0

no nic tu kolega ma tura założonego do c328 na osi od 30 ma mi wysłać fotki to zobaczę jak to wygląda i ocenię czy warto się ładować w koszta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Querty
      Witam jestem nowy na forum ostatnio bardzo nurtuje mnie pytanie na które nie mogę uzyskać odpowiedzi być może źle umieściłem ten temat ale szukałem i nic nie znalazłem. Mianowicie chodzi o przeniesienie lewarka biegów R I i II z lewej strony na prawą fabrycznie jest to jakoś obudowane i czy znalazł by sie ktoś kto by mi to łopatologicznie wytłumaczył dodam że Kabina w wersji M97 Kunów ciągnik 1224 /1614 ( dla wszystkich krytykujących: Każdy ma marzenia które chce spełnić moim marzeniem/celem jest właśnie przerobienie normalnego ursusa z tą stara kabiną na nową M97 :D) Wracając jako iż części takiej raczej nie dostane to wymyśliłem żeby zrobić system cięgien myślę że zdało by to egzamin. 
      Pozdrawiam.
    • Przez zabalex
      Chciałbym zamontować a moim siewniku (kontrolkę licznik) pokazujący pracę siewnika.Z darzyło mi się że spad łańcuch napędowy i dopiero po czasie zauważyłem usterkę i trzeba było dosiewać.Wiec taki dodatek sygnalizacyjny by ułatwił pracę czekam na jakieś sugestie pomysły 
    • Przez Mateusz Macura
      W miejscowości Łętownia w woj małopolskim spotkałem Ursusa C-330 4x4.
      Przedni dyfer pochodzi od "Uaza", wał wychodzący ze skrzyni biegów pochodzi od "dużego Fiata". W chwili obecnej cena takiego napędu wynosi ok. 5 tyś. zł.
      Rozmawiałem z właścicielem tej maszyny i mówi, że w górach przedni napęd w "30" jest niezastąpiony.

    • Przez denis914
      ma ktoś założone w c 330 koła przednie 10/80r12
    • Przez Luki1988
      Witajcie,
      Zakupiłem grzałkę bo znudziło mi się noszenie i przelewanie ciepłą wodą układu w większe mrozy, ale żeby nie było za łatwo to...pojechałem do sklepu po nowy wąż wodny na którym chce obsadzić grzałkę a sprzedawca jak usłyszał o grzałce to przyniósł mi trzy plastikowe tulejki i karze mi wyjąc termostat i wsadzić te tulejki ( takie co się wsadza jedną przed termostat) bo inaczej nie będzie grzać bloku. To że termostat trzeba wyjąc bądź rozwiercić to wiem ale z tymi tulejkami to czegoś nie rozumiem...bo jak je założyłem to tym samym zatkałem dwa króćce, od pompy i od górnego krótkiego węża. Więc jak to ma działać? To jest takie rozwiązanie tylko na czas zimy?? 
      PODPOWIEDZCIE..
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.