Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi ;)

Edytowane przez zetoreXPL
Opublikowano

Obecnie jest założony na 3 pierścienie, rozebraliśmy traktor i okazało sie ze 2 tuleja ( od kabiny)jest pęknięta . Dzikizetor możesz coś więcej powiedzieć o różnicy pomiędzy 3 a 4 pierścieniami na tłoku .

Opublikowano

Do zetora o symbolu silnika 7701  przychodzą tylko i wyłącznie  komplety naprawcze na 3 pierścienie  o nr katalogowym 7201 0099 . 

Co do różnic wyjaśniam różnią się średnicą,kształtem komory spalania.

W praktyce można założyć 4 pierścieniowe do twojego silnika  będą pasować  tylko silnik nie będzie pracował właściwie,  bo komora spalania będzie za mała. Cztero-pierścieniowe  są po prostu do innych typów silników.

 

Opublikowano (edytowane)

z tego co wiem to można wstawić 3 -pierścieniowe w miejsce 4-ek i odwrotnie ,ale w silniku powinien być zamontowany 1 rodzaj a nie pomieszane .

Z praktycznego punktu widzenia to na 4 -pierściniowych z małą komorą lepiej odpala w zimie .

W 7711 i 7745 TYLKO 3-PIERŚCIENIOWE  w dodatku posiadają inny numer katalogowy niż montowane 3-ki do 52 i 7211 .

Jeśli chodzi o zestaw naprawczy to nie polecam tych niby orygianałów z banderolami PDC Zetor Oryginal . 

Ponoć nie gorsze są  czeskiej firmy PREMOT bo szły na pierwszy montaż   http://sklep.tzmkalisz.pl/Zestaw-naprawczy-PREMOT-102-4p-Zetor-5011-7011-70%283,1865,5503%29.aspx

Jak jeszcze nie wybrałeś to odwiedź ten adres http://www.agrozeto.pl/ -facet zna się na rzeczy i na pewno doradzi

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

silnik nie równo pracuje ,a to chyba podstawowy warunek jaki ma spełnić część oferowana jako oryginał . Podejrzewam ,że  wina leży w dokładności obróbki komory spalania w tłoku  . Tuleje też mają inny kształt od strony podstawy  niż fabrycznie montowane . Na pewno nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny .

Co do trwałości to nie mam zastrzeżeń . 

Opublikowano (edytowane)

Może ktoś może sie wypowiedzieć z własnego doświadczenia ( ma założone zestawy Zetorowskie w swoim 7745), ja własnie zamówiłem Zestaw Zetor . 

Edytowane przez zetoreXPL
Opublikowano

Tak jak pisze DarekD ja brałem w agrozeto w kaliszu iwłaśnie radziłem się tego pana o którym on wspomina. W serii 77xx z tego co pamiętam to chyba występują tylko 3 pierścienie. Ja mam zetora 7211 i tam są 4 pierścienie. Natomiast zestawy kolbenschmidt do tego ciągnika mają tylko 3 pierścienie. Od razu byłem nastawiony na zestawy kolben... ale potem coś mi zaczęło nie pasować czemu tu 3 a kazdej innej firmy 4. No i właśnie ten pan wytłumaczl mi ze tu chodzi o jakośc materiału. Ze to jest najwyższa pulka, zetorowskie nie są złe ale te są duzo lepsze. A mają 3 pierścienie bo materiał jest lepszej jakośći właśnie żeby nie szły 4 i one w zupełności wystarczą i robią tą samą robotę co 4 ograniczjąc przy tym tarcie na powierzchni tulei

Opublikowano

niestety po remoncie nie bedzie juz 10 tys mtg dobrze jak z 5 tys wytrzymaja- robilem remont 2 lata temu 1500 mtg zrobione , z odmy dmucha lekko,czasami delikatnie nawet olej kapnie, zestawy pdc z agro-zeto.

Opublikowano (edytowane)

kolego magnum123 , od któregoś tam numeru silnika  montowano we wszystkich tej serii Zetorów  tłoki na 3 pierścienie ( w 7711 tylko 3 pierścienie)  z większą komorą spalania .Pierścień środkowy jest inny niż te dwa środkowe montowane w 4-ro pierścieniowym , reszta ,tzn. górny i  zgarniający olejowy identyczna > Tuleja taka sama ,końcówka wtryskiwacza też .

Nie tylko zestawy Kolbenschmita są na 3-kach -  są też we wszystkich dostępnych na rynku.

Jeszcze pytanie :jak pracuje silnik na tych zestawach kolbenschmidt  ????

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano

No TE SAME , to raczej być nie mogą , a co najwyżej TAKIE SAME . B)

Opublikowano

Kolbenshmidt  ;D to jest tak jak z tym naszym kruger&matz po niemiecku to się tylko firma nazywa taki chłyt materkingowy.... Jeśli ktoś ma stare oryginalne tuleje i jakieś nowe proszę wyślijcie mi kawałek zbadam u siebie w firmie czy to takie same materiały. 

 

 

p.s. Dziękuję za poprawkę koledze "zetorki12". Propozycja badania jest poważna, jeśli ktoś ma proszę odezwać się na PW. 

Jest taka firma.

http://www.rheinmetall-automotive.com/en/brands/kolbenschmidt/

Opublikowano

W to że jest to ja nie wątpię, ostatnio robiłem skodzianke z 1.9 BXE na pokładzie. Wymiana panewek właściciel kupił te kolbenshmita na pudełku jak byk pisze ze sa zrobione w turcji. 

Opublikowano (edytowane)

do "malkolm" -MOŻNA

no i co z tego ,że w  Turcji ?  Lepiej niż w Chinach . Jak sygnują logiem KS to coś musi znaczyć . Znasz lepsze zestawy do Zetora ?

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

a jak myślisz ? W nowych tylko trójki montują  i to nie tylko Zetor .W każdym benzyniaku czy dieslu masz 3 pierścienie . Co do firmy to ja bym nie brał tych Zetor Oryginał PDC .  Z oryginałem  montowanym w fabryce nie nic wspólnego .  Spróbuj Kolbenschmita -ponoć najdokładniej zrobione

Opublikowano

Nic z tego że są robione w Turcji, ważne żeby ich cena nie była sztucznie windowana. Większość panewek na rynku jest dobrej jakości. Pytanie kto remontując ten ciągnik rzetelnie mierzy wał. Zwykle chłopy zmieniają panewki bez żadnych pomiarów bo "wał ładnie wygląda" i po sprawie a w większości przypadków tutaj jest problem. Po tzw. szlifie też miodu nie ma, fachowcy zlewają temat bo "do ciągnika bedzie" i błędny krąg się zamyka. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v