Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

tak jak w temacie proszę o opinie który olej przekładniowy do skrzyni biegów do zetora 6245 Waszym zdaniem  bedzie lepszy,

 czy olej FUSHS AGRIFARM GEAR 80W-90

czy może AGROL U firmy LOTOS.

Pozdrawiam.

 

 

Opublikowano

Lepszy ale czy jest sens do zetora tyle droży olej zalewać? Agrol U jak najbardziej się sprawdzi. 

Czym masz zalane inne ciągniki? Bo też jest taka kwestia, że warto w każdym mieć to samo jak są wspólne maszyny na hydraulikę.

Opublikowano

w tej chwili w zetorze i w ursusie c 330 mam zalany hipol, i właśnie w zetorze chcę zmienić na inny ponieważ, teraz jak są takie mrozy to strasznie cięzko mi hydraulika chodzi.

Opublikowano

80w90 do hydrauliki się nie nadaje bo jest poprostu za gęsty a w takie mrozy jak są teraz to już w ogóle będzie z niego dosłownie kit. lepiej zalej agrol stou plus 10w30

 

Grabos 1981 ale czytałem ze to jest olej przeznaczony do nowoczesnych maszyn i ciągników, a mój jest juz staruszek i ten olej co piszesz moze być za rzadk,i  a co za tym idzie latem mogą być wycieki.

 

chyba jednak zdecyduję się na AGROLU

 

      
Opublikowano

10w30 shell spirax mamy w ursusie h9014 i w zime smiga z turem bez problemu w belarusie znajomego jest hipol 80w90 to w zime ciężko chodzi a w mrozy tragedia zwyczajnie jest za gęsty na temperatury minusowe. Z drugiej strony to raczej 10w30 nie nada sie to tej kostrukcji bo tam jest dedykowany 80w90 a po ile ten fusch ? moze jak zalejesz lepszym 80w90 to nie bedzie problemów takich

Opublikowano

fusch kosztuje 90zł za 5l a Agrolu 54zł  więc jeśli jeśli tak jak mówicie że w zupełnosci mi wystarczy olej Agrolu to go kupuję i zobaczymy

Opublikowano (edytowane)

Panowie teraz to już zgłupiałem, Wy mi tu piszecie że agrolu jest to dobry olej do zetora a gość w sklepie mi powiedział że ten olej to jest jak woda i jest dobry ale do Fergusona, a do zetora žeby lać Hipol

Edytowane przez artoni
Opublikowano (edytowane)

Ja mam w c 330 zalany olej hydrauliczno-przekładniowy UTTO czyli dość rzadki tez dlatego że ciezko pracowała hydraulika bo na codzień chodzi z turem wywaliłem hipol. Też kazdy opowiadał, że się nie nadaje bo za rzadki i słabo ciepły bedzie podnosił. Go..wno prawda hydraulika całkiem inaczej pracuje czy to zima -15 czy to upalne lato co zauważyłem to ciszej pracuje skrzynia pomimo ze ma swoje lata. W c 360 na wiosne tez bede zmieniał na UTTO. Może agrol inaczej bo to najniższa półka ale ja mam z trochę wyzszej połki i naprawdę polecam. Znajomy ma tez zalany c 360 takim samym olejem jak w nowej Valtrze niewiem dokladnie jaki to jest ale napewno rzadki i tez sobie chwali ze lepiej pracuje hydraulika.

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano (edytowane)

ja Ci napiszę tak . Mam książkę napraw do Zetorów serii 7540-10540 i jest w niej tabelka ,w której producent podaje jakiej gęstości i jakości oleje stosować w tych ciągnikach . Jeśli chodzi o skrzynię ( połączona jest z mostem tylnym ,podnośnikiem ,zwolnicami sterowanie wom-em i wzmacniaczem ) to zaleca olej przekładniowy 80W90 czyli przekładając na nasze warunki typowy hipol 6. Jest też przy parametrach oleju gwiazdka i na dole informacja ; "ze względu na trwałość mechanizmów  napędowych nie stosować 10W30 " . Dlaczego o tym przestrzegają ?Książka przeznaczona jest  na rynek kanadyjski i podejrzewano ,że ktoś może powszechnie tam stosowany ,rzadki olej przekładniowy wlać do skrzyni Zetora . 

Ja na Twoim miejscu to zadzwoniłbym do serwisu Zetora w Kaliszu i zasięgnął porady -czy absolutnie nie można zalać rzadszym ? Niech się chłopaki pogłowią !

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

A czy po wymianie oleju trzeba odpowietrzac instalację czy sama się odpowietrza? bo dziś wymieniłem olej wlałem hipol i nadal bardzo ciężko tur podnosi,tylko na początku ładnie podnosił a potem olej się spienił i beloty już nie podniósł

Opublikowano

skrzynię zalewasz i wszystko -oczywiście trzeba sprawdzić poziom oleju na bagnecie - nic nie odpowietrzasz . Dziwne że się pieni bo efekt piany to zassysanie powietrza przez pompę a ta jest na samym dole więc powinna być cała zalana olejem i nie możliwości żeby ciągnęła powietrze . No chyba ,że masz jeszcze dodatkową  na zewnątrz .  Jak Masz tura to zgodnie z instrukcją należy wlać ,bodajże 7 litrów więcej niż normalnie -to samo dotyczy pracy z wywrotką .

Może masz go za mało i przez to się pieni ?

Opublikowano (edytowane)

A masz dodatkowy rozdzielacz do tura ? Bo jak tak i masz wolny splyw powyzej poziomu oleju to tez bedzie sie pienil. Ale tak czy tak jak do pracy z turem polecam olej jak pisalem wyzej naprawde bedziesz zadowolony praca szczegolnie w mrozie calkiem inna na hipolu to niedosc ze ciezko to bardzo mozolnie a na tym co mam teraz naprawde niebo a ziemia ladnie plynnie wszystko chodzi.

Edytowane przez Milosz27
Opublikowano

Rozdzielacz mam zamontowany z boku po stronie baku jakiejś dodatkowej pompy nie ma a oleju wlałem 25l, mi się wydaje że tu jest problem z tym zasysaniem powietrza przez pompę tylko gdzie co i jak? A powiedzcie mi czy przez nieszczelną pokrywę pompy może zasysać powietrze? Bo w jednym miejscu mi lekko kapie i chcę to uszczelnić ale dopiero na wiosnę jak będzie trochę cieplej bo sporo z tym roboty.

Opublikowano

pompę masz w dolnej pokrywie ,pod tylnym mostem i jak jest właściwy poziom oleju w skrzyni to nie ma ona mozliwości zassać powietrza.  Otwór ssący jest w pobliżu pompy .

Opisz dokładnie jaki jest problem: podnosząc szarpie ,wolno podnosi czy nie da rady podnieść ?

Opublikowano

pompę masz w dolnej pokrywie ,pod tylnym mostem i jak jest właściwy poziom oleju w skrzyni to nie ma ona mozliwości zassać powietrza. Otwór ssący jest w pobliżu pompy .

Opisz dokładnie jaki jest problem: podnosząc szarpie ,wolno podnosi czy nie da rady podnieść ?

No więc wczoraj po tuż po wymianie oleju tur podnosił pięknie, ale po chwili zaczął coraz wolniej podnosić nie szarpać ale trzeba było gazować wywiozłem 3 razy oborniki krokodylem ale potem beloty już nie dał rady podnieść,jeszcze wieczorem wyjąłem filtr olejowy ten przy baku bo myślałem że może nie przepuszcza oleju i na pusto trochę lepiej podnosił ale to nie jest to co być powinno.

Opublikowano (edytowane)

jak pompa pewna to albo zawór bezpieczeństawa (zaraz przy pompie) przepuszcza albo  oringi wywaliło na gałęzi łączącej dolną pokrywę z rurką a dalej z rozdzielaczem( też tu są dwa ) ,albo co też możliwe pękła ta rurka . Jak wymieniałeś pompę to nie ściołeś  przypadkiem oringów ?

Z tego co Opisujesz to zmniejsza się wydatek pompy wraz ze zmianą gęstości oleju - podnośnik działa normalnie czy też słabnie?

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

jak pompa pewna to albo zawór bezpieczeństawa (zaraz przy pompie) przepuszcza albo  oringi wywaliło na gałęzi łączącej dolną pokrywę z rurką a dalej z rozdzielaczem( też tu są dwa ) ,albo co też możliwe pękła ta rurka . Jak wymieniałeś pompę to nie ściołeś  przypadkiem oringów ?

Z tego co Opisujesz to zmniejsza się wydatek pompy wraz ze zmianą gęstości oleju - podnośnik działa normalnie czy też słabnie?

 

Niestety nie ja tą pompę wymieniałem, ale po jej wymianie od początku miałem wrażenie  że gorzej podnosiła niż ta stara, a że olej był już zużyty, to myślałem ze wymiana go pomoże, a powiedz mi czy jak spuszczę olej i zdejmę tą dolną pokrywę to zrobię te naprawy? czyli wymiana zaworka i oringów?

A co do podnosnika to wydaje mi się że podnosi prawidłowo.

Opublikowano (edytowane)

jak odkręcisz ten dolny dekiel ( ostatni nad dolnym zaczepem ) to razem z nim zejdzie pompa ,zawór bezpieczeństwa , filtr magnetyczny . Pomiędzy deklem a korpusem tylnego mostu powinna być tulejka z oringami po zewnętrznej stronie . Może wyjść razem z tym deklem albo zostanie w moście . Sprawdź i załóż ewentualnie nowe oringi . Więcej od dołu nie zrobisz bo olej jest kierowany ku górze metalową rurką osadzoną w moście i połączoną z rozdzielaczem też tulejką z oringami -całość dostępna tylko po zdjęciu tzw . plecaka ( korpusu podnośnika z ramionami ) .

Jak nie masz pewności co do stanu i producenta pompy to nie można wykluczyć ,że ona jest winna .Jak wyciągniesz dekiel to posprawdzaj czy nie ma gdzieś nieszczelności na połączeniach wszytkich elementów . Będziesz też miał zawór bezpieczeństwa wkręcony w dekiel a odpowiedzialny za utrzyma nie właściwego ciśnienia w całej hydraulice .Choć to rzadko bywa ,ale może być nieszczelny -identyczny pasuje od popularnej 60-tki.

Tu masz starszego typu ,ale brakuje tylko filtra magnetycznego  ,reszta podobna .Ten długi trzpień to zawór bezpieczeństwa  ( zaznaczony zielono )  a czerwonym masz otwór ,w który wchodzi tulejka z oringami  :

post-7673-0-25465000-1453214587_thumb.jpg

Edytowane przez DarekD
Opublikowano
DarekD dzięki za podpowiedz, na moje oko to właśnie w tych elementach tkwi przyczyna, bo pompa jest nowa czeska, sam kupowałem a po jej wymianie nie zauważyłem zadnej poprawy a wręcz przeciwnie miałem wrażenie że gorzej podnosiła od starej, jak się trochę ociepli to wymienię te dwa oringi i zawór bezpieczeństwa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franekmarciocha
      Kupiłem niedawno ładowarkę Schaffer 548
      Ladowarka na zimnym oleju jeździ normalnie. Załaduje dwa rozrzutniki obornika i zwalnia. Silnik musze kręcić na obrotach aby jechała. Jazda też nie jest równa tylko raz wolniej raz szybciej jedzie a obroty na silniku bez zmian. Od czego polecacie zacząć? Oleju I filtrów jeszcze nie zmieniałem. Kwestia jaki olej i jakie fitry?jakie ilości tam wchodzą bo nie mogę znaleźć w internecie. Chodzi mi o dobre marki. Proszę o porady i z góry dziękuję 
    • Przez kuba13x
      Witam w swoim zetorze mam dwa wyjścia hydrauliczne z czego do jednego podpięte jest zasilanie do tura a do zestawu uprawowo siewnego potrzebuje dwa wyjścia a więc czy ten rozdzielacz ze zdjęcia poprzez zmianę pozycji dźwigni odetnie zasilanie od tura i poda ciśnienie na drugie złącze w tym rozdzielaczu i tak na zmiane?

    • Przez mf390
      Witam, czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć jak podpiąć hydraulika do ładowacza 3 sekcyjnego do Zetora 8540?
    • Przez kuba13x
      Witam potrzebuje 4 wyjść hydraulicznych w zetorze do zestawu uprawowo siewnego jedno wyjście do hydropaku i dwa do znaczników hydraulicznych a do czwartego podpięty byłby ładowacz czołowy. Tak jak na zdjęciu zetor ma 2 wyjścia zasilające (1 i 2) i trzeci to wolny spływ (0). Z tego co się orientuje rozdzielacz musiałby być podpięty pod wyjście 1 i 2 a sterowanie tymi 4 wyjściami odbywałoby się za pomocą oryginalnej dźwigni przy pomocy jakiegoś guzika który na zmiane po naciśnięciu przełączałby ciśnienie na pierwszą lub drugą pare wyjsc hydraulicznych. Chyba że się mylę i działa to inaczej? Pytanie czy ten rozdzielacz dodatkowej sekcji ze zdjęcia jest warty kupna i jak wygląda jego działanie czy tak samo jak napisałem czy jednak nie, jak z żywotnością i awariami tej cewki sterującej i czy ten rozdzielacz musi mieć powrót oleju do skrzyni


    • Przez grmichalak
      Witam panowie potrzebuje schematu rozdzielacza do Zetora 7340 najlepiej całego katalogu do Zetora 7340 z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v