Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"modernizujesz"??

Legalnie i szybko to jest tak:

idziesz do WK składasz wniosek o nabicie nowego numeru VIN z uwagi na wymianę elementu na którym był nabity, do tego załączasz oświadczenie najlepiej od mechanika - kogoś kto ma warsztat jak działalność -

uiszczasz opłatę   - max 100zł

WK wydaje decyzje o nadaniu nowego numeru i  nowej zastępczej tabliczki znamionowej

z tym na wskazaną stację okręgową

diagnosta nabija numer, nadaję nową tabliczkę i robi badanie tech

robisz OC w międzyczasie nowe, dziadek nie będzie scigany  bo - masz nowy numer VIN i tablic , wiec Fundusz Gwarancyjny że pojawł sie pojazd który miał zaległe OC - po prostu przestał istnieć

z powrotem do wydziału wniosek o nowy dowód -  plus zmiana tablic -  starych nie dostaniesz bo były "czarne" więc musisz mięć nowe "białe"

 

to jest legalnie, szybko, i tanio -

 

wiedza z samego źródła - WK - a nie gdybanie co by było

 

jak zrobisz zdecydujesz sam...

 

 

Najlepszego w Nowym Roku...

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

dlaczego nie szybko

taka decyzja jest wydawana od ręki

 

koszty badana i tak musisz ponieść i za dowód i tablice zapłacić

jedyna różnica to koszt decyzji o nowych numerach - kontra koszt tabliczki zakupionej na Allegro -  i nery przy kontroli lub co dwa lata na badaniu- bo jak ci udowodnią i to szybko że to lewa tabliczka i lewy numer to sobie policz koszty sam

 

no i minus koszt kary za brak OC

Edytowane przez waldac
Opublikowano

Przed wycięciem elementu na którym jest numer VIN należy zrobić dokumentacje zdjęciową.

Trzeba posiadać opinię rzeczoznawcy z zakresu oznakowania pojazdu czy nr. VIN nie został sfałszowany lub nie pochodzi od innego pojazdu.

 

Opublikowano

zdjęcie może być wymagane ale elementu po wycięciu - jak skorodowane to i tak nie będzie widać

skąd taka informacja o opinii rzeczoznawcy - ?? nie ma tego w przepisach -

Opublikowano

A  jest w  przepisach że  można  sobie dowolnie  wycinać   i  wymieniać  elementy  pojazdu  z  nabitym  numerem  ? 

To  po  czym  na  tą  chwilę  poznać że  ta przyczepa  -  to  ta  przyczepa  ? 

Opublikowano

tak jest napisane że jeżeli element z numerem identyfikacyjnym uległo skorodowaniu (lub zniszczeniu np w samochód w wypadku) to można wymienić ten  element i wnioskować o nadanie nowego numeru i tabliczki zastępczej

Opublikowano

zdjęcie może być wymagane ale elementu po wycięciu - jak skorodowane to i tak nie będzie widać

skąd taka informacja o opinii rzeczoznawcy - ?? nie ma tego w przepisach -

 

Ustawa z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym,

         Rozdział 1Warunki techniczne pojazdów

 

cytat"

Okoliczności o których mowa w pkt 2 litera "f" i "g" powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego.

4. Opinia powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej.

 
Opublikowano

No, dokładnie, bez korowodu się nie obejdzie.

Nie rozumiem toku rozumowania "lewy numer" - przecież nabije numer identyfikacyjny przypisany już do tego pojazdu.

Kiedyś tabliczki identyfikacyjne były na każdym sprzęcie. Ja znalazłem u siebie chyba tylko na rozrzutniku, reszta "gdzieś zaginęła" przez te 20 czy 30 lat.

Lepsze jest to, że w nowym ciągniku wogóle nie było tabliczki identyfikacyjnej i tak sobie jeździ prawie 30 lat.

Opublikowano

Lewy numer jest wówczas, gdy nabijasz numer identyfikacyjny , który nie należy do tego pojazdu. To co najwyżej można się pokusić o ponowne nabicie tego samego numeru. Niestety, nasze ustawodawstwo jest daleko w tyle za potrzebami społeczeństwa.

W samochodach Citroen XM pole numerowe było umieszczone pod uszczelką pokrywy przedniej silnika. Po 10 latach numery były nie do odczytania. Weź teraz potwierdź, że pojazd X z numerami X to właśnie ten pojazd, a nie inny ? Jak pojechałem na przegląd , to diagnosta załamał ręce, podzwonił , że ten typ tak ma i przegląd podbił. Tyle, że auto miało 20 lat i nikt normalny chyba by w nim nie przebijał numerów.

Opublikowano

Ale  sam bez  żadnej kontroli,  nie  możesz nabijać  numerów i robić  tabliczek  znamionowych ,  chyba  nie  ma  kraju który to  dopuszcza ?

Więc  nie  możliwości  stwierdzić że  ta  przyczepa-  to  ta  przyczepa , legalnie  tego nie  ugryzie .

Opublikowano
jahooo

kiepski diagnosta

każdy samochód osobowy poza widocznym numerem VIN i tabliczka ma jeszcze nabity jeden ( w USA nawet dwa) numer tzw ukryty w tylnej częsci auta - i to miejsc jest ładne wskazane w poradnikach dla diagnostów ..

 

co do przyczepy Panowie gdybacie i dzielice włos na czworo

 

jest legalna przyczepa z skorodowanym numerem i bez tabliczki do kupienia

trzeba zadzwonić do swojego wydziału Komunikacji i przedstawić sytuację - bez podawania konkretów - numerów tablic nie pamiątam dziś  - a Pan Pani jest zobowiązana ładnie udzielić odpowiedzi jaki kroki prawne są możliwe i ile to kosztuje i spraw będzie jasna jaką drogą iść....

 

 

w moim przypadku opinia nie była wymagana od rzeczoznawcy - pewnie u mnie w WK  zapis " powinien być" cytowany wyżej nie znaczy musi

Opublikowano (edytowane)

Jechać do okręgowej stacji kontroli na przegląd i zrobią badanie z wynikiem negatywnym i wypiszą zaświadczenie o nadanie tabliczki zastępczej i z tym do WK, najlepiej na swoje nazwisko i z umową darowizny, WK wyda pozwolenie na zrobienie tabliczki zastępczej i z powrotem na OSKP zrobią tabliczkę a tablice rej. można powiedzieć że zginęła albo odmalować samemu tak żeby wyglądała jak bardzo stara. Ja kiedyś tak zrobiłem bo nie było tabliczki a nr. na ramie był nieczytelny.

Edytowane przez ppiotr
Opublikowano

pracowanik WK nie jest śledczym bez przesady i nie jemu o tym przesadzać - WK rejestruje na podstawie dokumentów nie widzi pojazdu i nie ma prawa wymagac od Ciebie nic poza tym co jest napisane w ustawie i rozporządzeniu - jeśli jakiekolwiek pytanie z ich strony budzi Twoją wątpliwośc to prosisz o podanie dokładnie podstawy prawnej abys mógł to sobie sam przeanalizować, jak ci nie odpowie od razu to prosisz o e-mail  i piszesz wtedy muszą ci odpowiedzieć- takie procedury

ty zadajesz pytanie i oczekujesz odp.

wykaz się kreatywnoscią i powiesz że są śladowe  oznaczenia ale skorodowane

 

Opublikowano

Akurat XM-a znam na wylot i nigdzie nie miał drugiego numeru. Zwyczajowo pod dywanikiem w tylnej części, ale akurat w tym modelu nie było. To że niektóre marki tak mają, nie znaczy że wszystkie marki i modele.

A do WK można zawsze zadzwonić i zapytać. Tam też pracują ludzie, może trafi się na kogoś normalnego.

Opublikowano

 W   WK  to  widzą tylko kwity  i to ich interesuje ,  tam nic  nie  załatwisz - jak  nie  masz takich  papierów  jak trzeba ,  ale  diagności  to  też  ludzie ...

Sprzedajcie mi taka  przyczepe  za  dobre  pieniądze,  to  zrobię  tak że  będzie  dobrze  :P

Opublikowano

Ale  sam bez  żadnej kontroli,  nie  możesz nabijać  numerów i robić  tabliczek  znamionowych ,  chyba  nie  ma  kraju który to  dopuszcza ?

Więc  nie  możliwości  stwierdzić że  ta  przyczepa-  to  ta  przyczepa , legalnie  tego nie  ugryzie

 

 Czytałem temat o rejestracji przyczep i tam nagminnie używasz słowa LEGALNIE, w tym temacie z resztą również i teraz piszesz, żeby Ci tą przyczepę sprzedać i zrobisz tak że będzie dobrze a wcześniej pisałeś to co zacytowałem w swoim poście teraz. Tak troszkę to jedno drugiemu przeczy.

Opublikowano

Ale wy komplikujecie sprawę. Umowa darowizny->przegląd->OC na nowego właściciela-> wydział komunikacji i po sprawie. Nikt nie będzie ścigał dziadka za OC.  Jak jest dowód rejestracyjny i tablice to nie będzie żadnego problemu. Tabliczką to szkoda sobie głowy zawracać. Jak już tak Ci na niej zależy to możesz sobie ją wyrobić, z tym nie ma też problemu. Zamiast wymyślać czarne scenariusze to w poniedziałek jedź na OSKP ( jak nie jedną to drugą) a potem to już z górki.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem  jak  to  wygląda  żeby zrobić  legalnie, jak  ja  to  zrobie  - nie  twoja  sprawa  :P

 

Tylko pytanie czy to będzie LEGALNIE?? :D Przeczytałem temat o rejestracji przyczepy i też wiem jak to ugryźć ;) A tak w woli ścisłości to w TYM temacie nie napisałeś jak to zrobić legalnie, przynajmniej nie wprost - ale to co wywnioskowałem to tak do końca LEGALNE też nie będzie.

Edytowane przez michal1993
Opublikowano

Człowieku  czytaj  ze  zrozumieniem  , w poście który cytowałeś  poprzednio, pisałem że  legalnie  tego nie ugryzie .

Podpowiadałem  tez  jak  to zrobić , nie namawiam  nikogo  do  niczego i niech kazdy  robi  jak  chce . A  napisałem  że  wiedziałbym jak  to  zrobić , bo  już  mnie  nudzi  to  ciągłe  wymyślanie  nowych  sposobów  , które nie  mają  zastosowania 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v