Skocz do zawartości

Polecane posty

spectro044    0

Witajcie, jestem tu nowy na forum i posiadaczem traktorka jak w tytule, od razu przejdę do problemu z jakim się borykam. Posiadam przedni tuz a nad nim lampy które nie działają (albo nie potrafię ich włączyć :( ) Po prawej stronie mam pokrętło od świateł, jest ono 4 pozycyjne: 1-off, 2-ś.pozycyjne, 3-zapalają się lampy pod dachem, 4-słychać przekaźniki ale nic więcej nie dochodzi czyli palą się dalej te pod dachem. Przy pozycji 3 widnieje ikona lampy z kreskami w poziomie a przy pozycji 4 lampy z kreskami skośnymi. Czy dobrze rozumuję że w pozycji 3. powinny zapalić się lampy nad tuz-em a w 4. te pod dachem? Dodam że zmiana świateł z krótkich na długie działa z manetki przy kierownicy z tym że tylko na tych światłach pod dachem. Proszę o jakąkolwiek poradę ponieważ przydałyby mi się te reflektory.

P.S. Bezpieczniki sprawdzone, przekaźniki zamieniane między sobą- są sprawne, żarówki w lampach nowe (też sprawdzane). Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    111

Zapytam tutaj może w JD różnych typów jest podobnie  i ktoś podpowie czy wymienić pasek jest łatwo czy trudno ,JD 5090 M pękł pasek  dzisiaj przysłali nigdy tam nie zaglądałem jakie dojście do niego ,jutro chcę zakładać obwód ma z 1,5 -2 metry  więc spory w porównaniu do MTZ czy 60 tki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Tutaj jest fragment instrukcji od 7730, ale zasada w JD najczęściej jest ta sama, powinno to Cię nakierować jak to tam powinno być: 

Identyfikacja reflektorów przednich/świateł strumieniowych i wskaźniki CommandCenter

RXA0090644.gif
RXA0090644-UN-31AUG06

Pozycja polowa 2: WSZYSTKIE światła WŁĄCZONE

 

A - Światła strumieniowe (standardowe lub ksenonowe wysokointensywne (HID))

B - Światła strumieniowe, przednie zewnętrzne (standardowe lub ksenonowe wysokointensywne (HID))

C - Światła drogowe długie/mijania

D - Reflektory szerokostrumieniowe, pas kabinowy

E - Światła ładowacza lub przedniego podnośnika, długie/mijania (jeśli są)

F - Światła strumieniowe, na tylnym błotniku (standardowe lub ksenonowe wysokointensywne (HID))

G - Reflektory szerokostrumieniowe, z tyłu na dachu

H - Reflektory szerokostrumieniowe, dachowe boczne (opcja)

I - Wskaźnik, położenie przełącznika świateł strumieniowych

J - Wskaźnik, ON/OFF [włączone/wyłączone]

K - Światła strumieniowe, przednie zewnętrzne na dachu kabiny

L - Światła strumieniowe, przednie wewnętrzne na dachu kabiny

M - Obrysowe światła ostrzegawcze

N - Światła hamowania/tylne

O - Światło tablicy rejestracyjnej

P - Przełącznik świateł, położenie WYŁĄCZENIA

Q - Położenie parkowania

R - Wskaźnik położenia świateł drogowych

S - Położenie polowe 1 lub 2

T - Przełącznik świateł

U - Położenie świateł wyjścia (jeśli zainstalowane)

V - Przełącznik świateł strumieniowych (położenia wyłączenia, pole 1 i pole 2)

W - Światło zaprogramowane na włączenie

X - Światło zaprogramowane jako WYŁĄCZONE

Y - Światło zaprogramowane jako WŁĄCZONE, usterka

Z - Zaprogramowane światło WYŁĄCZONE, usterka

 

WSKAZÓWKA: Informacje na temat konfiguracji świateł znajdują się w części “Programowanie reflektorów i świateł strumieniowych”. Wyświetlacz oświetlenia programowalnego znajduje się w dolnym prawym rogu poprzedniego rysunku. Światła programowalne znajdują się pod oznaczeniami A do L, a status świateł programowalnych jest wyświetlany jak pokazano pod W – Z.

Światło programowalne (A – L)

Położenia przełącznika świateł

causym.gif UWAGA: Należy unikać obrażeń ciała w wyniku przypadkowej kolizji z innym pojazdem. Podczas prowadzenia ciągnika na drodze zawsze należy przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Gdy z przeciwnego kierunku nadjeżdża pojazd, należy zmienić światła długie na światła mijania. Należy unikać używania świateł polowych, które mogą oślepiać i dezorientować innych kierowców.

Standardowy przełącznik świateł ma cztery położenie robocze: wyłączenie (P), postojowe (Q), drogowe ® i polowe (S). Jeśli maszyna jest wyposażona w opcję świateł wyjścia, przełącznik świateł ma piąte położenie (U) uaktywniające opcję świateł wyjścia. Przełącznik świateł działa niezależnie od położenia kluczyka stacyjki.

Programowalny wyświetlacz zapala się na 10 sekund za każdym razem, gdy zmienione zostanie położenie przełącznika świateł. Jeśli nie zostaną wprowadzone żadne zmiany programowania, wyświetlacz wróci do ostatnio pokazywanego ekranu.

Położenie WYŁĄCZENIA (P):

W położeniu WYŁĄCZENIA, wszystkie światła białe są zaprogramowane jako WYŁĄCZONE (wszystkie wskaźniki są czarne).

Położenie postojowe (Q):

Włącza światła obrysowe, czerwone światła tylne i światło tablicy rejestracyjnej.

Położenie drogowe ®:

Włącza światła drogowe długie/mijania, czerwone światła tylne i światło tablicy rejestracyjnej.

Położenie polowe (S):

Włącza wszystkie światła zaprogramowane dla każdego położenia polowego. Wybrać wyłączenie, pole 1 lub pole 2 za pomocą przełącznika świateł strumieniowych (V).

Położenie świateł wyjścia (U):

Chwilowe położenie przełącznika uaktywniające opcję świateł wyjścia. Gdy jest aktywne, wybrane światła pozostaną zapalone przez 90 sekund przed automatycznym wyłączeniem.

Funkcja automatycznej ochrony akumulatora:

W celu ochrony akumulatora przed rozładowaniem w razie przypadkowego pozostawienia włączonych świateł po wyłączeniu silnika. Układ elektryczny automatycznie uruchomi następującą sekwencję:

  • Po 30 minutach światła pięciokrotnie wyłączą się i włączą
  • Po wykonaniu piątego cyklu światła włączą się na ok. 60 sekund
  • Po upływie tego czasu światła zgasną, aby ochronić akumulator przed całkowitym rozładowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

spectro044    0

Kris14 dzięki za fotę, nie posiadam command center i raczej w moim przypadku pojęcie "światła programowalne" nie istnieje :unsure: aczkolwiek spróbuję pomanewrować przełącznikami. Jeżeli chodzi o oznaczenia lamp z tej ilustracji to te co mam pod dachem to, według opisu powyżej, E i te zapalają się w pozycji R przełącznika i palą się również w pozycji S, nie zapalają się lampy C które zamontowane są u mnie na TUZ-ie. Dzięki za zainteresowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

To powinieneś mieć gdzieś przełącznik między lampami C i E, tak jak jest w serii 6000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
spectro044    0

Kris już opanowałem, tak się składa że dopiero się uczę JD i wcześniej pisałem że nie posiadam CC bo myślałem że to ten drugi wyświetlacz. Oczywiście mam CC w swoim i po przekręceniu kluczyka pojawił się kontur ciągnika z ikonami lamp, te przednie były wyłączone po czym zmieniłem to no i w końcu "zatrybiły" z tym że jedna żarówka jest do wymiany ale to szczegół. Dzięki serdeczne za pomoc. Szczęśliwego Nowego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
       
      zapocatkuje rozmowy techniczne na naszym forum
       
      w swoim 10245 mam dosc kiepskie oswietlenie robocze, fakt dziala ale te lampy sa jakies przedepokowe.
      co radzicie podpiac do tego ciagnika aby mozna bylo spokojnie czasem w nocy dokończyc robote.
      mysle ze na przod 2 reflektory na dach - jakas modyfikacja tego co jest obecnie, jakies 2 na slupkach bocznych,
      do tylu jakies 2 w miejsce tych ktore juz sa i moze ale to sie okaze w praniu jakies 2 dodatkowe na blotniki.
      Jakie lampy polecacie? i przede wszystkim co chyba najwazniejsze, jakie zarówki tak aby alternator dawal rade,
      fakt nie planuje jezdzic na swiatlach calej nocy ale chcialbym miec pewnosc ze dam rade poswiecic przez jakies 2-3godz i zeby mi w tym czasie akumulatory nie padly i rano dalo sie ciagnik odpalic
       
      Jakie sa wasze doświadczenia w temacie?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez MECHANIZATOR
      Witam
       
      mam dla was taki temacik - o zakładaniu dodatkowego oświetlenia w ciągnikach i maszynach rolniczych
      - czy stosujecie cos takiego ??
      - jakich polecacie producentów ??
      - na co zwrócic uwage przy zakupie do konkretnmego typu ciągnika ??
      - jak się do tego mają przepisy ruchu drogowego i policja ??
       
      piszcie również z pytaniami jeśli interesuje was ten temat
       
      pozdrawiam
    • Przez Maniek1Excalibur
      Witam.
       
      Mam problem z jedną lampą świetlówkową. Mianowicie: jest na dwie świetlówki sterowane dwoma statecznikami YF218H - 36W.
      Jedna świeci druga nie. Gdzie szukać przyczyny? Czy jest to wina jakiegoś elementu układu scalonego czy połączeń? Jak sprawdzałem to w obwodzie działającej świetlówki (po jej wyjęciu) na stykach płynie maksymalny prąd ok. 1.3A a na uszkodzonej ok. 0.6A. Może to wina którejś cewki, kondensatora czy rezystora?
    • Przez jedrus
      Witam, czy ktos mógłby mi nakreslic prosty schemat na podłaczenie dodatkowego oswietlenia do kombajnu. Chciałbym załozyć dodatkowe halogeny na przód (2 szt), na rure wysypu (1szt) i z tyłu do cofania (1szt). Ponadto lampę ostrzegawczą ,,kogut". Jak wiadomo z kombajnem nie ma zartów (pozar) więc proszę o pomoc.
    • Przez waldek315
      Witam czy maszyny np. pług lub przetrząsarka do siana powinny być oświetlone lub oznakowane ?
×