Skocz do zawartości
rumcajsm10

Renault 9514 diagnoza

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rumcajsm10    0

Witam, chcę zakupić taki model renówki i dzisiaj miałem okazję oglądać pewien egzemplarz. Ciągnik w miarę zadbany i kompletny, cenowo przystępny. Silnik odpalił bardzo ładnie i cicho pracował jednak przy nagłym dodawaniu gazu przydymiał na niebiesko. Przy wkrecaniu z wolnych obrotów na wysokie w pierwszej chwili ładnie się zbierał ale potem wciskając dalej gazu już nie był taki gwałtowny. Nawet gdy gaz był do spodu to silnik po prostu pracował a daleki był od tego żeby odfrunąć... Przy gwałtownym dodawaniu gazu nie pojawiały się czarne spaliny. Jak myślicie czy przyczyną może być już nie wydajny układ wtryskowy (pompa, wtryskiwacze) czy raczej słabą kompresja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Niebieski dym jest oznaką spalania oleju.

Przyczyna: pierścienie, prowadnice zaworowe...


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajsm10    0

Ok ale niebieski pokazywał się tylko przy dodawaniu gazu, nie jest tak że przy zużytych pierścieniach niebieski dym byłby widoczny cały czas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    673

byc może zapłon źle ustawiony. za wczesny .silnik biorący olej wcale nie musi być słaby. albo wtryski za duże ciśnienie maja ustawione wzgledem pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Niebieski dym to typowy objaw spalania oleju.

Żadna inna niedyspozycja silnika nie wywoła niebieskiego dymu (ani za wczesny, ani za późny wtrysk, tak samo lejące wtryski oraz przedostawanie się wody, bądź płynu).

Kolego @rumcajsm10 jeśli znasz się lepiej to nie pytaj. Im wyższe obroty silnika, tym ciśnienie w dolnej części silnika (miska olejowa) oraz w układzie smarowania wzrasta przez co więcej oleju przedostaje się przez zużyte pierścienie do komory spalania, czyli dymienie nasila się wraz ze wzrostem obrotów.

Nie znasz się na silnikach to bierzesz kogoś, kto się zna. Za 100zł w ciągu kilku minut powie co i jak z tym silnikiem.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    673

@up nie do końca się zgodzę przy zbyt wczesnym wtr.tez będzie niebieski ale bardzo jasny .a jak olej bierze to po puszczeniu gazu też powinien niebieski dym lecieć bo jak silnik bierze olej to cały czas nie ważne czy gaz wciśnięty czy puszczony. np . jadąc z góry i hamujemy silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    637

wywal filtr powietrza i zobacz czy dalej będzie tak samo pracował


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    57

Autor postu nie mowi czy to dymienie bylo na zimnym czy na cieplym silniku bo to takze istotne . Samo okreslenie koloru dymienia nie jest takie proste bo na dworze inaczej to wyglada a np w garazu jeszcze inaczej ,nawet temp. otoczenia ma znaczenie.Silnik mocno bioracy olej bedzie mial przedmuchy oraz bedzie czuc w spalinach przypalony olej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    18

Niebieski dym nie koniecznie jest oznaką spalania oleju. Zwykle niebieski zabarwienie spalin dają niespalone cząsteczki paliwa (węglowodory). Przyczyną takiego stanu może być słaba kompresja (np. nieszczelne zawory) lub zużyty układ wtryskowy. Kompresje możesz sprawdzić, obracając powoli ręcznie wałem korbowym (o ile jest taka możliwość). Przy każdym sprężaniu powinien być wyczuwalny duży opór. Jeśli opór jest mały, lub szybko maleje, a w górnej części silnika słychać "syczenie'" to oznacza że zawory są nieszczelne.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajsm10    0

Cała opisywa sytuacja odbywała się na zimnym silniku. Wiem że niebieski dym to oznaka spalania oleju ale przy zakupie czasami rozsądek przechodzi na drugi plan więc chciałem się skonsultować. Np w c360 gdy silnik miałem już mocno zużyty to niebiesko z rury było cały czas i na zimnym i na ciepłym i na niskich i wysokich obrotach... To co jeszcze nie daje mi spokoju to tak jak pisałem że jak by nie gazować tej renówce to nawet na chwilę nie było widać czarnej chmury co w silniku diesel jest chyba dziwne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

To normalne w pełni sprawnym silniku diesel (dotyczy to szczególnie silników MWM montowanych w dawnych Renault).

Brak dymienia na czarno to oznacza tylko i wyłącznie, że podawana dawka paliwa w każdej chwili czasu jest w "pełni" spalana, czyli mieszanka paliwo - powietrze jest odpowiednia.

Każde czarne dymienie jest oznaką niespalania paliwa. Kiedy paliwo nie ulegnie całkowitemu spaleniu? przy nieodpowiedniej mieszance on-powietrze (np. lejące wtryski, za duża dawka paliwa, itd...)

Może to oczywiście oznaczać także zbyt małą dawkę paliwa wtedy, gdy silnik "nie wkręca się na obroty" lub "brakuje mu mocy".


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    365

Niebieski dym może też oznaczać nieprawidłowe spalanie paliwa tak jak ktoś wyżej napisał, a brak czarnego dymu... może ktoś sie bawił dawką paliwa na pompie i tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajsm10    0

a czy to normalne że w 103.14 tuż po odpaleniu (temp. otoczenia około 2stopnie) gdy olej jest jeszcze zimny podnośnik wogóle nie reaguje. Sprzedający był trochę zaskoczony że nic się nie dzieje bo jakiś czas wcześniej podobno ganiał z 4obrotowymi i było ok. Nie pomogły żadne przygazówki, dopiero po około 2min podnośnik nie śmiało poszedł do góry....(nic nie było podczepione)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

"Sprzedający był trochę zaskoczony że nic się nie dzieje bo jakiś czas wcześniej podobno ganiał z 4obrotowymi i było ok." Tak, a ziemia jest płaska, bo "nigdzie nic się nie zagina" - cytat z Konopielki.

Teraz na poważnie. To nie jest normalne przy sprawnym układzie hydraulicznym.

Większość sprzedających kłamie, żeby sprzedać sprzęt. Trzeba było sprawdzić, jak wygląda olej, zapewne wymieniany 15 lat wstecz razem z filtrem.

Przy temperaturze otoczenia -400C większość olejów nie będzie wstanie przedostać się przez ssawny filtr oleju, ale do około -200C taka sytuacja jest nie do przyjęcia.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
    • Przez ReKoRd022
      Witam ma problem z wom w aresie gdy chcę go włączyć miga kontrolka i podczas sprawdzania co może być przyczyną
      zauważyłem że jedna z  cewek przy filtrach hydrualicznych przy tylnym kole (pierwsza od dołu) jest gorąca to zacząłem podmieniać ale każda inna cewka w tym miejscu jest gorąca prosiłbym o pomoc bo sam nie wiem co to może być co mogę jeszcze sprawdzić.
      Pozdrawiam Rafał
    • Przez Lucek7878
      Cześć, nie działa mi w Renault Ares 620 nawiew z prawej strony kabiny. Gdzie szukać przyczyny ? Gdzie znajduje się wentylator ?
    • Przez tommy66692
      witam po wymianie pompy wspomagania w renault ares 640 zauwazylem ze nie rozłącza przedniego napędu? jaka moze byc tego przyczyna
    • Przez jarekvip99
      Posiadam Zetora 12145 ale mam zamiar zmienić ciągnik i kupić właśnie Renault Ares taki powyżej 120 koni do Max 150 z roczników tych około 2000 r. podobają mi się te ciągniki i wyglądają na dość komfortowe jak na te roczniki i chyba w miarę proste. byłby to ciągnik głównie do prac ciężkich polowych. Jak z ich awaryjnościa i wytrzymałościa? części domyślam się że w porównaniu do zetora będą sporo droższe tylko czy są w miarę dostępne i czy ciągniki są mało awaryjne?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.