Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad wyborem cięgnika new holland t7 210 czy john deere 6170m ciągniki te beda pracować na ok 130ha.

 

Który waszym zdaniem jest lepszy? Który mniej awaryjny?

 

Dodam ze new holland jest tańszy o ok 50 tyś zł

 

Opublikowano

a ja nie mam w swoim a adblu ani gównianego dpf ale szczerze choć nie jestem fanem ani nh ani jd to wybrałbym nh a jak jd to tylko R bo M to z tą kabiną z przed 15 lat to porażka. po za tym trzeba wziąć pod uwagę że silnik z dpf ma jeszcze egr przez co sam silnik pali więcej jak z adblue.

Opublikowano

A ja mam ciągnik z DPF'em i na dopalanie DPF dużyłem może z 5-7l on czyli jakieś 30zł a gdybym lał ad-blue to wydałbym na niego już ok 400zł....

 

ile godzin zrobiłeś tym JD?, w naszym maxxumie na ok 1300h poszło ok 200l adblue co daje jakieś 300zł

Opublikowano

To wyłączenie pewnie wygląda tak jak to się robi w ciężarówkach.

Wyłącza się w komputerze adblue albo podłącza się jakiś emulator i już maszyna śmiga,w ogóle nie trzeba ingerować w mechanike tak jak przy DPF.

 

Opublikowano

Powiedziałeś małych.. Nie oznacza że i duże muszą być awaryjne mam 150M i jakoś bez awaryjnie chodzi, a kolego powyżej od razu ci powiem że nh z mocą od 70 do 105km  są tak samo awaryjne jak małe jd też mam przykład na dalekim sąsiedzie co kupił przed żniwami nh coś ok.100km i całe żniwa na serwisie stał i tyle z jego ciągnika tak samo i classy wujek ma classa juz ponad rok i narobił z 10mth i już serwis na 2 tygodnie zabrał moc 70km. żaden ciągnik nie jest idealny z małą mocą do firm i serwisów to jest dobre bo więcej zarobią dlatego ciągniki są awaryjne.

Opublikowano

duze tez nie są idealne moim zdaniem nie ma juz takich ciągników co kiedys , ale znajomi mający jd jednak juz ich tak nie chwala a wręcz narzekają na wykonanie i funkcjonalność. wSZYSTKO zależy na jaki egzemplaż się trafi

Opublikowano

@qazi przepraszam że tak późno, już Ci tłumacze, ciągnik u mnie przepracował ponad 200h spalając 2000l ON, filtr czyścił się 2 razy, w czasie pracy po 20min za każdym razem, więc no mógł spalić te 3-4l na każde czyszczenie ponad planowaną robotę.

Znalazłem informację że zużycie Ad-blue waha się w granicach 5-10% na każdy 1l ON czyli na 2000l ON potrzeba od 100 do 200l ad-blue a cena ad-blue waha się między 1 a nawet 4zł, średnio wychodzi te 300-400zł. Nie wiem jak w praktyce wychodzi zużycie Ad-blue ale z tego co widzę to wychodzi że znacznie mniej. Mój błąd.

Opublikowano

U mnie w kombajnie na skoszenie 600 ha poszło powiedzmy 8500-9000 l ON a AB poszło jakieś 400 lx  0,75 zł. Co do DPF to jak ciągnik chodzi na obrotach i  ma temperaturę to DPF się nie zatyka ale jak chodzi na małych obrotach lub często się go gasi to już inaczej wygląda. Kilka lat temu było zdecydowanie  więcej zwolenników DPF obecnie na przykładzie JD gdzie uważa się go za kastrata  to zdania się pozmieniały .

Opublikowano

@qazi przepraszam że tak późno, już Ci tłumacze, ciągnik u mnie przepracował ponad 200h spalając 2000l ON, filtr czyścił się 2 razy, w czasie pracy po 20min za każdym razem, więc no mógł spalić te 3-4l na każde czyszczenie ponad planowaną robotę.

Znalazłem informację że zużycie Ad-blue waha się w granicach 5-10% na każdy 1l ON czyli na 2000l ON potrzeba od 100 do 200l ad-blue a cena ad-blue waha się między 1 a nawet 4zł, średnio wychodzi te 300-400zł. Nie wiem jak w praktyce wychodzi zużycie Ad-blue ale z tego co widzę to wychodzi że znacznie mniej. Mój błąd.

 

w tier4a ( czyli takiej normie jak nasz maxxum) zużycie adblue jest do 5%, w nowszej normie jak dobrze pamiętam do 7-8%. na pierwsze 200H wystarczył jeden zbiornik 37l adblue, jak pisałem wcześniej na ok 1300h poszło ok 200l adblue, więc twoje założenia nijak mają się do rzeczywistości, tak samo jakbym pisał że na wypalanie filtra w JD trzeba poświęcić ok 30min co 8h pracy czyli na 200h należałoby spalić ok 100l ON czyli ok 400-450 zł co raczej nie jest prawdziwe i dość błędne, tak jak Twoje założenia co do zużycia Adblue.

co do samej ceny to za 18l adblue 45zł to jest  2,5zl za litr i w takiej cenie spokojnie kupisz praktycznie wszędzie, kupując rozlewny, albo w większych ilościach można kupić za ok 1zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez seba836
      Witam chciałem zamówić filtr oleju, olej silnikowy gdzie polecacie zamówić na internecie?  https://allegro.pl/oferta/john-deere-olej-silnikowy-plus-50-ii-15w40-20l-10161440803  kupił ktoś tutaj kiedyś bo opinie dobre?
    • Przez sylwek23111
      Witam, czy przerabiał ktoś przystawkę 5-rzędową do kukurydzy firmy New Holland(MR575W) do Claasa Dominatora 98 lub podobnego? Wiem że trzeba prawdopodobnie zmodyfikować ramkę do zamocowania na gardzieli i przerobić napęd z dołu do góry, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie obroty ma Claas, a jakie New Holland. Może ktoś spotkał się z takimi danymi, albo doradzi czy jest sens to przerabiać?
    • Przez seba836
      Witam, mam problemy z pompowaniem fotela w JD 6520 miał ktoś tak i wie jak naprawić ?

    • Przez seba836
      Cześć od kilku dni w swoim Jelonku 6520 SE mruga mi kontrolka świece żarowe w kokpicie ciągnik zaczął inaczej chodzić. Na wolnych obrotach faluje nie równo chodzi, macie jakieś podpowiedzi ? Od czego zacząć i czy ktoś miał tak podobnie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v