Skocz do zawartości
gawela133

New Holland T7 210 czy John Deere 6170M - którego wybrać ?

Polecane posty

gawela133    0

Witam.

Zastanawiam się nad wyborem cięgnika new holland t7 210 czy john deere 6170m ciągniki te beda pracować na ok 130ha.

 

Który waszym zdaniem jest lepszy? Który mniej awaryjny?

 

Dodam ze new holland jest tańszy o ok 50 tyś zł

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

JD !!!!!!!!, może i manula bedzie ale jako główny mół będzie nie do zabicia


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misza9128    15

New Holland , mocniejszy , dobrze wykonany , polecam 50 tys na drodze nie lezy i mozesz jakąś inną maszyne nabyć , pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LukaszC5    21

Ja bym odrzucił JD ze względu na DPF który jest upierdliwy i na pewno będzie mniej trwały niż AdBlue w NH.

Dlaczego bierzesz pod uwagę tylko te dwie marki?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A ja mam ciągnik z DPF'em i na dopalanie DPF dużyłem może z 5-7l on czyli jakieś 30zł a gdybym lał ad-blue to wydałbym na niego już ok 400zł....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    414

a ja nie mam w swoim a adblu ani gównianego dpf ale szczerze choć nie jestem fanem ani nh ani jd to wybrałbym nh a jak jd to tylko R bo M to z tą kabiną z przed 15 lat to porażka. po za tym trzeba wziąć pod uwagę że silnik z dpf ma jeszcze egr przez co sam silnik pali więcej jak z adblue.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

A ja mam ciągnik z DPF'em i na dopalanie DPF dużyłem może z 5-7l on czyli jakieś 30zł a gdybym lał ad-blue to wydałbym na niego już ok 400zł....

 

ile godzin zrobiłeś tym JD?, w naszym maxxumie na ok 1300h poszło ok 200l adblue co daje jakieś 300zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrDawido    70

qazi@ma rację posiadam posiadam dwa ciągniki z adBlue i koszty tego płynu to groszowe sprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    66

800zl i Adblue odłaczone bez konsekwencji dla silnika itp.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal122    8

To wyłączenie pewnie wygląda tak jak to się robi w ciężarówkach.

Wyłącza się w komputerze adblue albo podłącza się jakiś emulator i już maszyna śmiga,w ogóle nie trzeba ingerować w mechanike tak jak przy DPF.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

a co ma adblue do oleju? przecież układ scr nie ingeruje w silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalsoft    2

ja jd w wersi m bym tez nie bral nie dość ze drogo to w małych ciągniki z  serii M to porazka wiem na przykładzie sąsiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Powiedziałeś małych.. Nie oznacza że i duże muszą być awaryjne mam 150M i jakoś bez awaryjnie chodzi, a kolego powyżej od razu ci powiem że nh z mocą od 70 do 105km  są tak samo awaryjne jak małe jd też mam przykład na dalekim sąsiedzie co kupił przed żniwami nh coś ok.100km i całe żniwa na serwisie stał i tyle z jego ciągnika tak samo i classy wujek ma classa juz ponad rok i narobił z 10mth i już serwis na 2 tygodnie zabrał moc 70km. żaden ciągnik nie jest idealny z małą mocą do firm i serwisów to jest dobre bo więcej zarobią dlatego ciągniki są awaryjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalsoft    2

duze tez nie są idealne moim zdaniem nie ma juz takich ciągników co kiedys , ale znajomi mający jd jednak juz ich tak nie chwala a wręcz narzekają na wykonanie i funkcjonalność. wSZYSTKO zależy na jaki egzemplaż się trafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Nie powiedziałem że są idealne, po prostu mniej awaryjne i przynajmniej dobrze że mniej bo głupia część jakaś do jd jak i do innych maszyn jest bardzo wygórowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

@qazi przepraszam że tak późno, już Ci tłumacze, ciągnik u mnie przepracował ponad 200h spalając 2000l ON, filtr czyścił się 2 razy, w czasie pracy po 20min za każdym razem, więc no mógł spalić te 3-4l na każde czyszczenie ponad planowaną robotę.

Znalazłem informację że zużycie Ad-blue waha się w granicach 5-10% na każdy 1l ON czyli na 2000l ON potrzeba od 100 do 200l ad-blue a cena ad-blue waha się między 1 a nawet 4zł, średnio wychodzi te 300-400zł. Nie wiem jak w praktyce wychodzi zużycie Ad-blue ale z tego co widzę to wychodzi że znacznie mniej. Mój błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

U mnie w kombajnie na skoszenie 600 ha poszło powiedzmy 8500-9000 l ON a AB poszło jakieś 400 lx  0,75 zł. Co do DPF to jak ciągnik chodzi na obrotach i  ma temperaturę to DPF się nie zatyka ale jak chodzi na małych obrotach lub często się go gasi to już inaczej wygląda. Kilka lat temu było zdecydowanie  więcej zwolenników DPF obecnie na przykładzie JD gdzie uważa się go za kastrata  to zdania się pozmieniały .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

@qazi przepraszam że tak późno, już Ci tłumacze, ciągnik u mnie przepracował ponad 200h spalając 2000l ON, filtr czyścił się 2 razy, w czasie pracy po 20min za każdym razem, więc no mógł spalić te 3-4l na każde czyszczenie ponad planowaną robotę.

Znalazłem informację że zużycie Ad-blue waha się w granicach 5-10% na każdy 1l ON czyli na 2000l ON potrzeba od 100 do 200l ad-blue a cena ad-blue waha się między 1 a nawet 4zł, średnio wychodzi te 300-400zł. Nie wiem jak w praktyce wychodzi zużycie Ad-blue ale z tego co widzę to wychodzi że znacznie mniej. Mój błąd.

 

w tier4a ( czyli takiej normie jak nasz maxxum) zużycie adblue jest do 5%, w nowszej normie jak dobrze pamiętam do 7-8%. na pierwsze 200H wystarczył jeden zbiornik 37l adblue, jak pisałem wcześniej na ok 1300h poszło ok 200l adblue, więc twoje założenia nijak mają się do rzeczywistości, tak samo jakbym pisał że na wypalanie filtra w JD trzeba poświęcić ok 30min co 8h pracy czyli na 200h należałoby spalić ok 100l ON czyli ok 400-450 zł co raczej nie jest prawdziwe i dość błędne, tak jak Twoje założenia co do zużycia Adblue.

co do samej ceny to za 18l adblue 45zł to jest  2,5zl za litr i w takiej cenie spokojnie kupisz praktycznie wszędzie, kupując rozlewny, albo w większych ilościach można kupić za ok 1zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

No to mamy wszystko wyjaśnione, nie ma co się bać ani SCR ani DPF, jedno i drugie to znośne koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roter    2

Z filtrem cząstek stałych zawsze spali więcej niż z AdBlue. Mając taki wybór na pewno wybrałbym T7.210 zamiast JD - Mki.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witajcie, na jesieni podczas siewu zauważyliśmy ubytek płynu chłodzącego w ciągniku John Deere 6140r. Dolaliśmy - weszło ok 2l do połowy skali.
      Teraz przy wiosennym przeglądzie zauważyłem że płynu jest ledwo ledwo w zbiorniku. Dolałem - weszło około 2.5l i jest troszkę powyżej srodka skali.
       
      W miejscu garażowania nie widzę ewidentnej plamy, nie widać też zbytnio sladów mokrego na silniku / masce.
      Co może być przyczyną gdzie szukać dziury w całym?
       
      Gdzieś mi się w galerii rzuciło nie dawno, że ta seria JD ma jakiś defekt i pękają jakieś przewody, ale póki co nie mogę namierzyć tego obrazka / tej dyskusji.
      Ktoś z was ma podobny problem? Dodam że ciągnik ma 3 lata i lekko ponad 1000h na budziku.
       
      Chcesz poznać dane techniczne John Deere 6140r
    • Przez 1kejsi1
      Witam.
       
       
      Więcej informacji na PW
    • Przez danielhaker
      Mam na sprzedaż trochę gadżetów John Deere. Wszelkie info na PW
      Pasek 80zł

       
      Długopisy 10zł/szt


       
      Tablica/szyld metalowy 65zł

       
      Smycz 10zł

       
      Brelok/zawieszka 10zł

       
      Czapka 65zł


       
      Zawieszka do kluczyków 10zł

    • Przez AnnaKrl
      Witam.
      Chciałabym prosić Was o pomoc w ocenie oferty jaką mi przedstawiono i dowiedzieć się jakie ceny udało się Wam osiągnąć za podobne oferty po negocjacjach oraz na co warto zwrócić uwagę podczas negocjacji.
      Na wstępie chciałabym scharakteryzować co wpłynęło na dobranie parametrów ciągników przedstawionych w ofertach. Rozważany ciągnik będzie pracował na 120 ha (docelowo w przyszłości 140 ha) gleby klasy IVb i IVa ze sporadycznymi kawałkami klasy III jako ciągnik do orki i siewu agregatem. Przez ostatnie dwa lata sezon żniwny jest niezwykle ulewny w mojej okolicy i ciężko jest wykrzesać więcej niż 6 dni pod rząd bez deszczu i posiadany ciągnik w takich warunkach zaczyna sobie nie radzić a nic nie zapowiada by w kolejnych latach pogoda miała się jakoś znacząco poprawić.
      Pierwsze ceny "katalogowe" które mi zaoferowano za opisane poniżej ciągniki mają rozpiętość od 390 000 do 406 000 netto.
      New Holland T7.250 : przekładnia Full PowerShift eco 40km/h (19 X 6), tylny WOM 540E/1000 sterowany mechanicznie, podłokietnik SideWinder II, przednia oś 4 klasy amortyzowana, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, joystick EHR z 3 przyciskami, 4 pary zaworów mechanicznych, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, przedni TUZ podłączany pod zawory środkowe, radio z bluetooth, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, lusterka wsteczne mechaniczne, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Case Puma 200 Multicontroller: przekładnia Full PowerShift 40 km/h (18 X 6), WOM 540/540E/1000/1000E sterowany elektronicznie, oś przednia z aktywnym układem zawieszenia, układ pneumatycznych hamulców przyczep, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, 4 pary zaworów sterowanych EHR, przedni TUZ zasilany z tylnego zaworu hydrauliki, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, mechaniczna amortyzacja kabiny, pneumatyczny fotel operatora, klimatyzacja manualna, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, monitor AFS 700, "kogut".
      Massey Ferguson 7722: przekładnia Dyna-6 (24 X 24) 40 km/h ECO + hydrauliczna przekładnia nawrotna, WOM 540/540E/1000, oś przednia amortyzowana, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, dźwignia zmiany biegów "T", 2 pary zaworów EHR + 2 pary mechaniczne, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 110 l/min LS, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Claas Axion 820: przekładnia Hexashift 40 km/h, 2 pary zaworów sterowanych EHR + 1 para mechanicznie, WOM 540/540E/1000, amortyzowana oś przednia, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, CEBIS, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 150 l/min LS, aktywna regulacja poślizgu tylnego podnośnika, przedni TUZ, TELEMATICS na rok, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Valtra T214: przekładnia Versu 40 km/h (30 X 30), WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów sterowanych EHR, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, układ pneumatycznych hamulców przyczep, Valtra SmartTouch, manualna klimatyzacja, podgrzewania bloku silnika, amortyzowana oś przednia, mechaniczna mortyzacja kabiny, przedni TUZ, radio, pneumatyczny fotel operatora z podgrzewaniem, wycieraczka przedniej szyby 270 stopni, przednie błotniki dynamiczne, złącze ISOBUS, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      John Deere 6215R: przekładnia Direct Drive, WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów SCV, pompa hydrauliczna 155 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, radio, złącze ISOBUS, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, pneumatyczny fotel operatora, przedni TUZ sterowany przez tylni zawór SCV, układ pneumatycznych hamulców przyczep, manualna klimatyzacja, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przednie błotniki dynamiczne, konsola CommandArm, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Deutz-Fahr 6215: przekładnia RCShift 40 km/h (30 X 15), WOM 540/540E/1000/1000E, 4 pary zaworów, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, złącze ISOBUS, radio, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przedni TUZ, joystick wielofunkcyjny, terminal iMonitor2, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, układ pneumatycznych hamulców przyczep, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Interesuje mnie wasze zdanie na temat tych ciągników (w szczególności ich posiadaczy i ludzi którzy mieli je na testach), jaką ostateczną cenę udało Wam się wynegocjować za te ciągniki, czy zdarzyły się Wam jakieś poważniejsze awarie? Jeżeli byście mieli (miały) kupować jeszcze raz to czy wybralibyście (wybrałybyście) tak samo czy może Wasz wybór padłby na inną maszynę? Muszę przyznać, że mam pewne obawy przed ciągnikami, które mają zamontowane zarówno AdBlue, DPF i EGR.
    • Przez 23damian
      Tak jak w temacie kupię nóż do sianokiszonki do prasy rolujacej John deere 545 
×