Skocz do zawartości
Zoch

310 LSA wymiana olei

Polecane posty

Zoch    4

Witam.Przymierzam się do kompleksowej wymiany olei w moim 310 LSA,czyli silnik,skrzynia,zwolnice,most,piasty.Wiecie może ile wchodzi oleju do poszczególnych podzespołów,żeby orientacyjne wiedzieć ile czego kupić? :D Jakie oleje proponujecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    856

Nawiązując do pewnej reklamy można żartobliwie stwierdzić,że to niemiecki traktor więc najlepsze będą niemieckie oleje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    856

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

 

Jasne,że polskie też dobre ale jak już to napewno nie Superol a Turdus 10W40 lub lepszy. To jeśli chodzi o silnik. Jeśli ciągnik jest jeszcze w dobrym stanie i są szanse na dłuższą nim pracę to napewno żaden Hipol, Lux itp...no bez jaj !

Jeśli teraz kolega zaoszczędzi na olejach to dość szybko wyda duuuuuużo więcej na remonty !

Do skrzyni biegów musi być olej klasy Agrol-u lub lepszy. W tym ciągniku są raczej mokre hamucle i sprzęgła hydrauliczne predniego napędu oraz WOMu a być może również półbiegi tak więc żaden Hipol bo zniszczysz w/w podzespoły i to bardzo szybko.

Hydraulikę masz chyba w Fendzie odzielną więc najelepiej wlać taki olej jaki masz i innych ciągnikach to będziesz mógł bez obaw podczepiać przyczepy i inne maszyny korzystające z hydrauliki ciągnika.

Nie orientuję się jak jest z tym turbomatikiem w ciągnikach Fendt ale wydaje mi się,że jest to coś takiego jak sprzęgło hydrokinetyczne w maszynach budowlanych i samochodach z automatyczną skrzynią biegów a więc idzie olej klasy ATF (taki czerwony). Jeśli tak to może tu być wlany polski olej aby tylko ATF

Inna bajka to przedni napęd czyli mechanizm różnicowy i zwolnice. W te układy wchodzi relatywnie mało oleju a są one mocno obciążone więc nie ma co oszczedzać i najlepiej dać coś z górnej półki bo zdecydowanie lepiej jest dać teraz 100zł. więcej na olej niż potem 10.000zł na remont przedniego mostu..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

spokojnie kiedys tylko takie oleje byly i wszystko smigalo a teraz jaka masz pewnosc co lejesz myslisz drogie to dobre a placisz tylko za naklejke w niektorych przypadkach obojetnie jaka nazwa oleju aby sie specyfikacja zgadzala a turbomatik to nie zaden czerwony atf tylko hd sae 10w pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak i kolego w przednim napędzie nie jest tak jak myślicie poczytaj trochę na temat automatycznej blokady chyba że ktoś lał już niewłaściwy olej i automat już się rozleciał  jeśli na pewno cie interesuje to pytaj a dokładnie ci podam a jeśli piszesz aby pisać to opinii będziesz miał ile zechcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Do silnika leje Turdusa 15W40 SHPD już parę ładnych lat i nie mam najmniejszych problemów.Z tego co trochę poczytałem do skrzyni,mostu,zwolnic idzie ten sam olej.Jak myślicie wystarczy 40l ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tay29    25

do samej skrzyni wlalem 40l agrol-u, tylne zwolnice ok 3l chyba na kazda strone, turbomatik 8l hydrauluczny o gestosci 10w, silnik turdus 8-9l, do hydrauliki 30l a do przedniej osi sie nie odzywalem tylko sprawdzilem czy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

zwolnice i piasty leje się aż się przeleje tak?Oczywiście przednie piasty śruba w poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1862    1

Witam.Poleci mi ktoś jakieś normalne cenowo oleje do fendta 310lsa 1989.Chodzi o skrzynie,most,zwolnice i hydraulike.Posiadam fabryczną instrukcje która podaje olej do skrzyni SAE 80w nach MIL-L-2105 bzw.API-GL4,most oraz zwolnice MIL-L-2105B bzw.API-GL5 lub SAE 85W90.Hydraulika HD SAE 20w20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×