Zoch

310 LSA wymiana olei

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
wymiana
Zoch    4

Witam.Przymierzam się do kompleksowej wymiany olei w moim 310 LSA,czyli silnik,skrzynia,zwolnice,most,piasty.Wiecie może ile wchodzi oleju do poszczególnych podzespołów,żeby orientacyjne wiedzieć ile czego kupić? :D Jakie oleje proponujecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2894

Nawiązując do pewnej reklamy można żartobliwie stwierdzić,że to niemiecki traktor więc najlepsze będą niemieckie oleje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    2894

polskie oleje tez niczego sobie superol silnik hipol mosty lux skrzynia hydrauliczny hudraulika no i jeszcze jakis mix do turbomatika napewno bedzie tanio

 

Jasne,że polskie też dobre ale jak już to napewno nie Superol a Turdus 10W40 lub lepszy. To jeśli chodzi o silnik. Jeśli ciągnik jest jeszcze w dobrym stanie i są szanse na dłuższą nim pracę to napewno żaden Hipol, Lux itp...no bez jaj !

Jeśli teraz kolega zaoszczędzi na olejach to dość szybko wyda duuuuuużo więcej na remonty !

Do skrzyni biegów musi być olej klasy Agrol-u lub lepszy. W tym ciągniku są raczej mokre hamucle i sprzęgła hydrauliczne predniego napędu oraz WOMu a być może również półbiegi tak więc żaden Hipol bo zniszczysz w/w podzespoły i to bardzo szybko.

Hydraulikę masz chyba w Fendzie odzielną więc najelepiej wlać taki olej jaki masz i innych ciągnikach to będziesz mógł bez obaw podczepiać przyczepy i inne maszyny korzystające z hydrauliki ciągnika.

Nie orientuję się jak jest z tym turbomatikiem w ciągnikach Fendt ale wydaje mi się,że jest to coś takiego jak sprzęgło hydrokinetyczne w maszynach budowlanych i samochodach z automatyczną skrzynią biegów a więc idzie olej klasy ATF (taki czerwony). Jeśli tak to może tu być wlany polski olej aby tylko ATF

Inna bajka to przedni napęd czyli mechanizm różnicowy i zwolnice. W te układy wchodzi relatywnie mało oleju a są one mocno obciążone więc nie ma co oszczedzać i najlepiej dać coś z górnej półki bo zdecydowanie lepiej jest dać teraz 100zł. więcej na olej niż potem 10.000zł na remont przedniego mostu..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

spokojnie kiedys tylko takie oleje byly i wszystko smigalo a teraz jaka masz pewnosc co lejesz myslisz drogie to dobre a placisz tylko za naklejke w niektorych przypadkach obojetnie jaka nazwa oleju aby sie specyfikacja zgadzala a turbomatik to nie zaden czerwony atf tylko hd sae 10w pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak i kolego w przednim napędzie nie jest tak jak myślicie poczytaj trochę na temat automatycznej blokady chyba że ktoś lał już niewłaściwy olej i automat już się rozleciał  jeśli na pewno cie interesuje to pytaj a dokładnie ci podam a jeśli piszesz aby pisać to opinii będziesz miał ile zechcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Do silnika leje Turdusa 15W40 SHPD już parę ładnych lat i nie mam najmniejszych problemów.Z tego co trochę poczytałem do skrzyni,mostu,zwolnic idzie ten sam olej.Jak myślicie wystarczy 40l ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tay29    43

do samej skrzyni wlalem 40l agrol-u, tylne zwolnice ok 3l chyba na kazda strone, turbomatik 8l hydrauluczny o gestosci 10w, silnik turdus 8-9l, do hydrauliki 30l a do przedniej osi sie nie odzywalem tylko sprawdzilem czy jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

zwolnice i piasty leje się aż się przeleje tak?Oczywiście przednie piasty śruba w poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1862    1

Witam.Poleci mi ktoś jakieś normalne cenowo oleje do fendta 310lsa 1989.Chodzi o skrzynie,most,zwolnice i hydraulike.Posiadam fabryczną instrukcje która podaje olej do skrzyni SAE 80w nach MIL-L-2105 bzw.API-GL4,most oraz zwolnice MIL-L-2105B bzw.API-GL5 lub SAE 85W90.Hydraulika HD SAE 20w20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiex
      Witam,
      potrzebuję pomocy w ustaleniu przyczyn awarii sterowanie półbiegami w ciągniku fendt 311 - podobny do: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B169779. W ciągniku wykluczyłem awarię mechaniczną, można półbiegami sterować ręcznie pod kabiną.
      Wraz z awarią sterowania półbiegów lcd pokazujący obroty silnika oraz prędkość pojazdu wyświetlają stan zerowy (mimo, że ciągnik uruchomiony i jest w ruchu oczywiście):
       

       
       
      Środkowy wyświetlacz sygnalizuje błąd w przekładni półbiegów L-M-S:
       

       
      Czasem na wyższych obrotach silnika wskakuje błąd prawdopodobnie za silnego ładowania:
       

       
      Wiem, że jest możliwość wykrycia kodu błędu, ale nie pamiętam procedury, może ktoś mógłby mnie wspomóc opisem sekwencji przycisków:
       

       
      Pozdrawiam,
      Grześ.
    • Przez adam8211
      Witam. Mam 312 lsa turbomatic z 91 roku. Niedawno pojawił się problem z kontrolką smarowania skrzyni. Zaczynając od najprostszego wymieniłem olej(Total transmission 80W-90 GL5) i filtr. Niestety objaw dalej ten sam, po kilkunastu minutach pracy w dalszym ciągu daje znać o sobie owa kontrolka. Ciśnienie sprawdzone w punkcie zaraz powyżej filtra dało 12 bar przy max obrotach. Czy ktoś doradzi jaki przyjąć kolejny krok w poszukiwaniu usterki i gdzie znajduje się ten czujnik, może to z nim coś nie tak. Mam nadzieje ze jednak nie padła mi pompa smarowania, a jeśli tak to czy konieczne jest rozpołowienie traktora ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
    • Przez same
      wutam dzisiaj wyciagnołem pompe wtryskowa z mojego fenda i teraz nie wiem czy przy wyciąganiu nie przestawiło mi sie koło zebate jest tam jakiś znak albo coś zeby to sprawdzić? bo jesli juz go złozę to to musi byc pewniak bo nie wiem czy wiecie ale zeby wyjąć pąpe wtryskowa to trzeba wyjąć kolektor wydechowy turbinę i pompy hydrauliki nie ukrywam ze było z tym jakieś 4 godziny pracy, więc jesli wiecie cos na ten temat prosił bym o odpowiedzi jesli to coś pomoze to jest to fendt 309 ls farmer turbomatic z 88 roku
    • Przez tomlis1993
      Witam,
      mam pytanie odnośnie paliwa w Fendzie 308c. Po dłuższej pracy zbiornik paliwa jest cały gorący. Czym może być spowodowane to zagrzewanie się paliwa ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.