Skocz do zawartości
Mf255fan

Olej w komorze sprzęgła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
Mf255fan    6

Witam

Mam problem ponieważ strasznie mi idzie olej na sprzęgło, wiosną były wymienione wszystkie uszczelnienia na wałkach od skrzyni i uszczelniacz wału korbowego i dalej nic.Podobno jest jeszcze możliwość że idzie przez uszczelkę misy olejowej ale z silnika oleju praktycznie nic nie ubyło na prawie 250 mtg. Za to w skrzyni jest już poniżej min. Czy przy wymianie tych uszczelniaczy na wałkach od skrzyni może być coś nietypowego że mimo nowych dalej cieknie?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Olej jest spalony czy czysty taki jak ze sktzyni?
W tych modelach mf bardzo czesto cieknie z uszczelki pod misą ale zeby dibrze to uszczelnic i miec pewnosc ze nie bedzie cieklo to trzeba wywrocic silnik i wtedy wymienic uszczelke i zasylikonowac całą stope wełu tam gdzie dochodzi misa.
Jesli cieknie ze skrzyni to musiales cis zle zlozyc... moze wywazyles uszczelniacz albo z pod uszczelki leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mf255fan    6

Olej jest w miarę czysty (czyli prawdopodobnie skrzynia) I czy jest różnica którą stroną wbijać uszczelniacz? tzn tą płaską stroną czy drugą? Bo może być wytarty rowek ja nowe simeringi wkładałem tak samo jak były a jeśli by dać je odwrotnie to może by nie ciekło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    331

Wszystko zależy jaki uszczekniacz, nieraz trafisz na bubel i po jakimś czasie zaczyna cieknąc ,a i przy wymianie smaruj wałek olejem a nie na sucho ,unikniesz uszkodzeń,ap-ropo rowka to jeśli jest miejsce to go nie dobijaj do końca ,tylko to niesie ryzyko wypchnięcia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Jak będziesz teraz wymieniał uszczelniacz to wyczyść dokładnie wałek, a następnie skróć sprężynę uszczelniacza powiedzmy 3-5mm i wtedy załóż ten uszczelniacz tylko musisz uważać przy zakładaniu bo będzie mocniej dociskany do wałka. Tak samo się działo w moim MF(jak jeszcze miałem) wymiany pomagały na jakieś 50mth i znów lał, dopiero jak mi mechanik starej daty podpowiedział abym skrócił sprężynę nowego uszczelniacza pomogło, ale dopiero za 4 razem(bo skracałem stopniowo sprężynę i pomogło jak skróciłem 1,5cm :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    380

Potwierdzam, szukaj w dobrych sklepach z łożyskami albo auto-moto, w sklepach typu grene czy agroma na pewno nie mają nic konkretnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki jest rowek pod uszczelniaczem zmierz średnicę wałka i rowka  może tylko zły montaż raczej nie ściskaj żadnych sprężynek jak koledzy dobrze radzą dobrej klasy simering takie zaciskanie sprężynek to było dobre 30lat temu gdzie rozbierało się co 100mtg bo robocizna nic nie kosztowała , acha takie coś jeszcze mało kto wie simering od zewnątrz loktajt i od wewnątrz smar nie na sucho i jeśli jest uskok na wałku to dorobić stożek żeby nie zwalało sprężynki i nie kaleczyło uszczelniacza musi być dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf25    7

Zeby nie robic tematu napisze tutaj , w moim mf 255 sprzeglo lapie juz przy samym koncu moze 0,5cm przed puszczeniem sprzegla trzeba wyregulowac sprzeglo czy tarcza juz sie ztarla i w dodatku biegi wchodza juz ciezko gdy traktor stoi w miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalwolas    0

witam

mam problem z wyciekiem na sprzęgło od strony skrzyni

wymieniałem już 4 razy uszczelniacz

ciekawostka jest taka ze olej nie leci gdy nie używam WOM

jak ciągnik całe dnie chodzi przy siewniku do warzyw lub opryskiwaczy to od razu widać olej

wyczytałem gdzieś ze może być obrócona tuleja wałka sprzęgłowego ? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michalwolas    0

Witam

oczywiście że są dwa uszczelniacze

tak jak pisałem wcześniej wymieniałem już kilka razy i zawsze 2 bo nie wiedziałem który puszcza

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cz wałki nie mają luzów po odjechaniu silnikiem od strony skrzyni , a może masz coś pękniete lub problem z odlewem miałem podobny przypadek i okazało się  że wżer był w odlewie obudowie ,po zlokalizowaniu wywierciłem dziórkę zrobiłem gwint wkręciłem śrubkę i po sprawie

choć wątpię że masz podobny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mf255fan    6

Witam

Właśnie zabrałem sie za ten wyciek i tak na wałkach sprzęgłowych nie czuć żadnego rowka w miejscu uszczelniacza ale wałek główny w skrzyni miał wyraźny luz więc zostały wymienione łożyska na nim ale luz nadal jest wyczuwalny(czy jest tak we wszystkich?) do niego właśnie wchodzi wałek sprzęgłowy od napędu a brak jego osiowości może naciskać na uszczelniacz i znowu będzie ciekło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

może być nie wiem jak masz w mf 255 ja kiedyś w 590 miał luz w skrzyni 2 łożysko poszło tam w środku bo to od komory sprzęgła było wymienione i też olej dawał na sprzęgło ale w mf w skrzyni jest luz bo się pompa tłucze to wada kiedyś nawet na gwarancje ludzie dawali i usunąć nie mogli ten typ  tak ma duży ten luz ??? może w skrzyni łożysko wyleciało albo jest na wykończeniu wałek masz prosty nie ma bicia ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

bo wałek już jest wytarty jak ma delikatny luz to z 5 lat pochodzi  i znowu uszczelniacz wyleci zależy ile nim robisz godzin ja tak miałem na wałku wom co w pompę końcówka wchodzi była wytarta wymieniłem łożysko i to samo było chciałem kupić końcówkę to nie było to dałem do zakładu na spawali stoczyli do wymiaru 5 rok chodzi a był taki luz że nie mogłem wałka włączyć jak był podczepiony siewnik czy opryskiwacz a na pusto było ok 5 lat śmiga bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a nie ma w środku łożyska igiełkowego lub tulejki z brązu takie rzeczy często występują jako  poprawa osiowości w normalnych ciągnikach tylko władek ma to wyjątkowo sp.......ne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×