Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lampy
patryk741    28

witam wszystkich użytkowników na wstępie chciałbym żeby administrator strony przeniósł to gdzie trzeba. jest to mój pierwszy temat. otóż mój problem polega na tym ostatnio wymieniłem sobie halogeny tradycyjne na halogeny led i gdy są włączone i zostanie włączone radio radio z lat 90 to w głośnikach słychać takie brzeczenie/buczenie i różnego rodzaju dźwięki jest to bardzo irytujące i chciałbym to naprawić i tu moje pytanie wie ktoś jak to naprawić ? dziękuję bardzo za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zakłócenia powstają gdzieś pewnie chodzi o częstotliwość pracy 

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A dlaczego administrator ma robić coś co Ty powinieneś zrobić?  Nie potrafisz sam pomyśleć i umieścić tematu we właściwym dziale? Co do Twojego problemu to można to naprawić wymieniając lampy na porządne, w których przetwornice nie sieją zakłóceniami. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To wymień je na porządne i przestanie zakłócać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego, bez obrazy, ale o elektronice nie masz zielonego pojęcia, a chcesz się zabierać za likwidację zakłóceń? Moja wiedza przewyższa Twoją milion razy, a i tak nie podjąłbym się tego zadania. Możesz spróbować kupić filtr na zasilanie radia, ale szczerze mówiąc nie wierzę żeby pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    598

Kolego, bez obrazy, ale o elektronice nie masz zielonego pojęcia, a chcesz się zabierać za likwidację zakłóceń? Moja wiedza przewyższa Twoją milion razy, a i tak nie podjąłbym się tego zadania. Możesz spróbować kupić filtr na zasilanie radia, ale szczerze mówiąc nie wierzę żeby pomogło.

 

Kilkanaście lat temu coś takiego zamontowałem w samochodzie i jak radio trzeszczało od wentylatora to po zamontowaniu nic się nie zmieniło poza stanem w portfelu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nic z tymi zakłóceniami nie zrobisz. Tanie lampy tak mają i tyle.


Kilkanaście lat temu coś takiego zamontowałem w samochodzie i jak radio trzeszczało od wentylatora to po zamontowaniu nic się nie zmieniło poza stanem w portfelu.
No widzisz, nic nie dało mimo tego, że wentylator zakłóca na dużo niższej częstotliwości. A co dopiero przetwornice w lampach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ajgor94    9

kolego wyżej, widzisz że chłopak nowy to zamiast pomóc to się chwalisz co to nie ty... co do tematu to chyba faktycznie lepsze ledy trzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    242

Czasami może pomóc pociągnięcie zasilania i masy dla lamp z zupełnie innego punktu niż radio. Być może masz antenę zbyt blisko LEDów.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jak napisałeś: może. Może wystarczy zmienić punkt zasilania, może wystarczy zmienić mocowanie anteny, a może lepiej ją umasować, a może jeszcze milion innych rzeczy. To jest tylko gdybanie, a temat nie do opanowania przez laika.

noo tak kiedyś myślałem ale nwm co ale i wiem moja widza nie powala i dziękuję temat można zamknąć

A sądząc po stylu pisania i braku interpunkcji mamy do czynienia z gimnazjalistą więc...

kolego wyżej, widzisz że chłopak nowy to zamiast pomóc to się chwalisz co to nie ty... co do tematu to chyba faktycznie lepsze ledy trzeba

Chciałem tylko pokazać, że temat zakłóceń to nie jest prosta sprawa. Nawet doświadczeni specjaliści np. od car audio wykładają się w wielu przypadkach bazując na markowym sprzęcie, a co dopiero na chińszczyźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    379

elektotechnik ma rację jeszcze gościu ojcu traktor zjara bo sobie bajerów chcę założyć jak się nie zna to niech wezwie fachowca


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    692

podjedz do kogos co zaklada cb radia i kup sobie filtr moze pomoze ale nie koniecznie a najlepiej radio bezposrednio do akumulatora . co do elektrotechnika to ty chyba wyzej srasz niz dupe masz takie moje zdanie o tobie . poto jest forum zeby laik dowiedzial sie jak domowym sposobem cos naprawic bo jesli byl by fachowcem to zarejstrowal by sie na forum inzynierow co robia wysiew ziemniaka a jesli niewiedzial gdzie umiescic temat to wydaje mi sie ze modelatorowi korona z glowy nie spadnie jak przeniesie temat we wlasciwe miejsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taki jesteś mądry? To np. zaprojektuj PCB pod moduł RF 433 Mhz. Ja Ci wszystko na forum napiszę jak masz to zrobić, podam Ci schemat itp. I gwarantuję Ci, że nie dasz rady tego zrobić, nawet z pomocą wszystkich for internetowych w tym kraju. A skala trudności w pozbywaniu się zakłóceń jest mniej więcej taka sama jak zaprojektowanie wspomnianej PCB. Jedno i drugie dla laika niewykonalne. No dobra, trochę przesadziłem z tą częstotliwością 433 Mhz. Nawet nie dałbyś rady zaprojektować PCB do wzmacniacza mocy m.cz. na specjalizowanym układzie scalonym. Więc na przyszłość się nie wymądrzaj tylko udziel rzeczowej odpowiedzi co ma zrobić. Bo o filtrze napisałem już wcześniej, a Ty tylko powtórzyłeś moje słowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    830

Pany założyłem do kombajnu na dach ledy (pewnie made in china )pojawił się taki problem że teraz radio trzeszczy ale tylko radio jak włączę płytę to jest ok. i teraz nasuwa się pytanie czy i jakie filtry założyć (cztery kable zasilają 6 reflektorów ) chyba że pomoże sam filtr na radio.co wy na to. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    28

miałem to samo w traktorze dałem za lampy ok 70 zl za sztukę więc jakieś super badziewne nie były tak mi się wydaje ale jeszcze chciałem wymienić radio i wymieniłem je i teraz wszystko działa jak należy (Stare radio było z poprzedniej epoki ) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    830

radio sony a ma z 12 lat.po za tym kupując lampy za 70 zeta raczej wiadomo ze to chinole .tylko teraz co zrobić nowe radio czy filtr a jak tak to jaki i gdzie. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zakłócenia przenoszą się przez zasilanie, czy zakłócany jest sygnał radiowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    830

chyba przez sygnał radiowy bo jak gra płyta to jest ok. antena od radia 40 cm od lampy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez waldek315
      oto schemat instalacji elektrycznej do przyczepy uniwersalny robiony prze zemnie wszelkie prawa zastrzeżone by waldek315
      schemat nieróżni się niczym oprócz tego że można gdzie indziej przeciągnąć kable
      mój schemat składa sie z
      2lampy przednie okrągłe (jeżeli zastosuje sie lampy diodowe trzeba podciągnąć kabel z masą )
      2lampy tylnie takie uniwersalne mase podłączyć bezpośrednio do płytki metalowej i ewentualnie do karoserii
      można tez kupić sobie obrysów ki i podłączyć do kabla (brązowego u mnie na schemacie) puścić do obrysówek 2 żyłowy kabel (masa i prąd )ewentualnie jak jest masa na śrubie przy obrysów ce to nie trzeba
       
      JAK będe robił instalacje przy przyczepie to wrzucę foty
      zawsze chętny do pomocy z elektryką Odwiedź moją stronę
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Henius91
      Jak podlaczyc swiatla awaryjne w ursusie?? chodzi mi o podlaczenie wlacznika. jak to najprosciej zrobic od zera, zeby prawidlowo dzialalo??
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.