Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z MF 3125. Odkąd go kupiłem nie działał przedni napęd. Sprawdziłem całą elektrykę, przełącznik daje napięcie do sterownika i ze sterownika wychodzi do kontrolki, ale nie wychodzi napięcie do elektrozaworu. Kontrolka działa normalnie. Wydaje mi się że to wina sterownika. Moje pytanie jest następujące, czy jeśli nie ma napięcia na elektrozaworze od przedniego napędu to przedni napęd jest włączony czy wyłączony? Przeglądając forum widziałem różne wersje, a chciałbym się upewnić.

 

 

 

Opublikowano

jeśli nie ma napięcia to przedni naped jest włączony... i nie ma róznych wersji tylko jedna sluszna ;) A Ty wyjmij elektrozawór i go wyczyść na początek bo może być stale otwarty i wtedy lipa tak jak u mnie, a zauważyłem to dopiero po wyszarpaniu kosza sprzęgłowego :D

Opublikowano

Ale pomimo zaciętego elektrozaworu, gdy wyłączam przedni napęd to powinno się pojawiać napięcie na elektrozaworze ? Bo tam chyba nie ma żadnego czujnika położenia elektrozaworu, że jeśli jest już otwarty to nie będzie podawał napięcia. Więc wygląda tak jakby sterownik był popsuty oraz zawór zacięty.

Opublikowano

Gdy wyłączasz przedni napęd to ma być prąd na elektrozaworze (ale ciągnik musi jechać żeby sterownik podał prąd pomimo że kontrolka zgaśnie już na postoju).

Jeśli prądu tam nie ma to faktycznie uwalony sterownik lub czujnik prędkości jazdy. Domniemywam, że ciśnienie oleju w skrzyni jest dobre i żadna kontrolka od ciśnienia skrzyni sie nie świeci w czasie jazdy

Opublikowano

Mój błąd, sprawdzałem czy jest napięcie gdy traktor stał w miejscu :/ Podczas jazdy napięcie jest, gdy wyłączę napęd przyciskiem. Wykręciłem elektrozawór, jest sprawny i nie był zacięty :/ Pozostaje mi szukać przyczyny gdzie indziej niż w elektryce.

Opublikowano (edytowane)

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/86404-massey-ferguson-mf-3655-przedni-nap%C4%99d-ca%C5%82y-czas-w%C5%82%C4%85czony/

 

WOM, blokada, półbieg sprawne? jeśli tak to ciśnienie oleju pewno dobre i zostaje szarpanie sprzegła przedniego napędu.....

Z tym że u Ciebie jeśli napęd nie działa to pewno tarczki sie zużyły albo spęzyny talerzowe w sprzęgle padly choć to raczej mało prawdopodobne

 

Tak na marginesie w ciągu 3 tyg słysze już o czwartym traktorze w którym są z tym problemy

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

WOM, blokada i półbieg działają bez zarzutu. Więc chyba pozostaje tylko to sprzęgło. Do wymiany tych tarczek są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Czy jestem w stanie zrobić to samemu czy trzeba wynajmować jakiegoś specjalistę? 

Opublikowano

A wracając jeszcze do tematu niskiego ciśnienia oleju. Jeśli dobrze rozumuję to jeśli ciśnienie oleju byłoby zbyt niskie to przypadkiem napęd nie powinien być włączony cały czas ?

Opublikowano

dokładnie.. napęd masz załączony nawet na zgaszonym silniku... no chyba że tarczki ślizgaja.Więcej opcji nie ma jeśli naped nie działa... no u mnie był elektrozawór stale otwarty ale u Ciebie podobno sprawny

Opublikowano

Elektrozawór na pewno sprawny, nawet próbowałem go podmienić z elektrozaworem od blokady i nic nie pomogło. Napęd dalej nie działa. Pozostaje tylko wyciągać sprzęgło.

Opublikowano

Tak dla pewności sprawdź jeszcze, czy możesz ręcznie obrócić wałem napędowym. Napęd musi być wyłączony, więc silnik musi pracować. Miałem sytuację z innym ciągnikiem, że ścięło frezy na tulei łączącej wał napędowy (są 2 tuleje). Do tego jeśli chcesz sprawdzić działanie sprzęgła załączającego napęd możesz poruszać jednym kołem przedniego mostu ( musisz je unieść), gdy drugie stoi na ziemi i przy zgaszonym silniku. Koło powinno się obracać razem z wałem napędowym, co by oznaczało uszkodzone sprzęgło załączania przedniego napędu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v