Skocz do zawartości
Pawelel

Massey Ferguson MF 3125 nie działa przedni naped

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
Pawelel    0

Witam, mam problem z MF 3125. Odkąd go kupiłem nie działał przedni napęd. Sprawdziłem całą elektrykę, przełącznik daje napięcie do sterownika i ze sterownika wychodzi do kontrolki, ale nie wychodzi napięcie do elektrozaworu. Kontrolka działa normalnie. Wydaje mi się że to wina sterownika. Moje pytanie jest następujące, czy jeśli nie ma napięcia na elektrozaworze od przedniego napędu to przedni napęd jest włączony czy wyłączony? Przeglądając forum widziałem różne wersje, a chciałbym się upewnić.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    561

jeśli nie ma napięcia to przedni naped jest włączony... i nie ma róznych wersji tylko jedna sluszna ;) A Ty wyjmij elektrozawór i go wyczyść na początek bo może być stale otwarty i wtedy lipa tak jak u mnie, a zauważyłem to dopiero po wyszarpaniu kosza sprzęgłowego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Ale pomimo zaciętego elektrozaworu, gdy wyłączam przedni napęd to powinno się pojawiać napięcie na elektrozaworze ? Bo tam chyba nie ma żadnego czujnika położenia elektrozaworu, że jeśli jest już otwarty to nie będzie podawał napięcia. Więc wygląda tak jakby sterownik był popsuty oraz zawór zacięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    561

Gdy wyłączasz przedni napęd to ma być prąd na elektrozaworze (ale ciągnik musi jechać żeby sterownik podał prąd pomimo że kontrolka zgaśnie już na postoju).

Jeśli prądu tam nie ma to faktycznie uwalony sterownik lub czujnik prędkości jazdy. Domniemywam, że ciśnienie oleju w skrzyni jest dobre i żadna kontrolka od ciśnienia skrzyni sie nie świeci w czasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Mój błąd, sprawdzałem czy jest napięcie gdy traktor stał w miejscu :/ Podczas jazdy napięcie jest, gdy wyłączę napęd przyciskiem. Wykręciłem elektrozawór, jest sprawny i nie był zacięty :/ Pozostaje mi szukać przyczyny gdzie indziej niż w elektryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    561

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/86404-massey-ferguson-mf-3655-przedni-nap%C4%99d-ca%C5%82y-czas-w%C5%82%C4%85czony/

 

WOM, blokada, półbieg sprawne? jeśli tak to ciśnienie oleju pewno dobre i zostaje szarpanie sprzegła przedniego napędu.....

Z tym że u Ciebie jeśli napęd nie działa to pewno tarczki sie zużyły albo spęzyny talerzowe w sprzęgle padly choć to raczej mało prawdopodobne

 

Tak na marginesie w ciągu 3 tyg słysze już o czwartym traktorze w którym są z tym problemy

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

WOM, blokada i półbieg działają bez zarzutu. Więc chyba pozostaje tylko to sprzęgło. Do wymiany tych tarczek są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Czy jestem w stanie zrobić to samemu czy trzeba wynajmować jakiegoś specjalistę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

A wracając jeszcze do tematu niskiego ciśnienia oleju. Jeśli dobrze rozumuję to jeśli ciśnienie oleju byłoby zbyt niskie to przypadkiem napęd nie powinien być włączony cały czas ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    561

dokładnie.. napęd masz załączony nawet na zgaszonym silniku... no chyba że tarczki ślizgaja.Więcej opcji nie ma jeśli naped nie działa... no u mnie był elektrozawór stale otwarty ale u Ciebie podobno sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Elektrozawór na pewno sprawny, nawet próbowałem go podmienić z elektrozaworem od blokady i nic nie pomogło. Napęd dalej nie działa. Pozostaje tylko wyciągać sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Tak dla pewności sprawdź jeszcze, czy możesz ręcznie obrócić wałem napędowym. Napęd musi być wyłączony, więc silnik musi pracować. Miałem sytuację z innym ciągnikiem, że ścięło frezy na tulei łączącej wał napędowy (są 2 tuleje). Do tego jeśli chcesz sprawdzić działanie sprzęgła załączającego napęd możesz poruszać jednym kołem przedniego mostu ( musisz je unieść), gdy drugie stoi na ziemi i przy zgaszonym silniku. Koło powinno się obracać razem z wałem napędowym, co by oznaczało uszkodzone sprzęgło załączania przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez mtz_820
      Nie da sie przełączyć na żółwia lub zjająca i nie kiedy tak jakby blokowało ciągnik i w tedy świeci sie kontrolka od skrzyni biegów, co to może być? Kontrolki od tych przełożeń się zmianiają... Może byc tego winą przedni napęd?
    • Przez CYCU123
      Witam ,mam problem z odkręceniem silnika przeznaczonego do remontu .Odkręciłem większość trzymających go śrub ze skrzynia, ale mam problem z dostępem do dwóch najwyżej położonych śrub pod kabina. Szukam informacji jak się do tych śrub dostać moze trzeba kabinę podnosić ? lub jakoś podłogę w kabinie zdjąć ? nie chce się z tym głupio szarpać i przypadkiem czegoś nie uszkodzić  wiec bardzo proszę o podpowiedz    
       
      Juz sobie poradziłem , zgodnie z podpowiedzią jednego z forumowiczów. Wystarczylo kabine podniesc na poduszkach 
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.