Pawelel

Massey Ferguson MF 3125 nie działa przedni naped

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
Pawelel    0

Witam, mam problem z MF 3125. Odkąd go kupiłem nie działał przedni napęd. Sprawdziłem całą elektrykę, przełącznik daje napięcie do sterownika i ze sterownika wychodzi do kontrolki, ale nie wychodzi napięcie do elektrozaworu. Kontrolka działa normalnie. Wydaje mi się że to wina sterownika. Moje pytanie jest następujące, czy jeśli nie ma napięcia na elektrozaworze od przedniego napędu to przedni napęd jest włączony czy wyłączony? Przeglądając forum widziałem różne wersje, a chciałbym się upewnić.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

jeśli nie ma napięcia to przedni naped jest włączony... i nie ma róznych wersji tylko jedna sluszna ;) A Ty wyjmij elektrozawór i go wyczyść na początek bo może być stale otwarty i wtedy lipa tak jak u mnie, a zauważyłem to dopiero po wyszarpaniu kosza sprzęgłowego :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Ale pomimo zaciętego elektrozaworu, gdy wyłączam przedni napęd to powinno się pojawiać napięcie na elektrozaworze ? Bo tam chyba nie ma żadnego czujnika położenia elektrozaworu, że jeśli jest już otwarty to nie będzie podawał napięcia. Więc wygląda tak jakby sterownik był popsuty oraz zawór zacięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    715

Gdy wyłączasz przedni napęd to ma być prąd na elektrozaworze (ale ciągnik musi jechać żeby sterownik podał prąd pomimo że kontrolka zgaśnie już na postoju).

Jeśli prądu tam nie ma to faktycznie uwalony sterownik lub czujnik prędkości jazdy. Domniemywam, że ciśnienie oleju w skrzyni jest dobre i żadna kontrolka od ciśnienia skrzyni sie nie świeci w czasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Mój błąd, sprawdzałem czy jest napięcie gdy traktor stał w miejscu :/ Podczas jazdy napięcie jest, gdy wyłączę napęd przyciskiem. Wykręciłem elektrozawór, jest sprawny i nie był zacięty :/ Pozostaje mi szukać przyczyny gdzie indziej niż w elektryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/86404-massey-ferguson-mf-3655-przedni-nap%C4%99d-ca%C5%82y-czas-w%C5%82%C4%85czony/

 

WOM, blokada, półbieg sprawne? jeśli tak to ciśnienie oleju pewno dobre i zostaje szarpanie sprzegła przedniego napędu.....

Z tym że u Ciebie jeśli napęd nie działa to pewno tarczki sie zużyły albo spęzyny talerzowe w sprzęgle padly choć to raczej mało prawdopodobne

 

Tak na marginesie w ciągu 3 tyg słysze już o czwartym traktorze w którym są z tym problemy

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

WOM, blokada i półbieg działają bez zarzutu. Więc chyba pozostaje tylko to sprzęgło. Do wymiany tych tarczek są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Czy jestem w stanie zrobić to samemu czy trzeba wynajmować jakiegoś specjalistę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

A wracając jeszcze do tematu niskiego ciśnienia oleju. Jeśli dobrze rozumuję to jeśli ciśnienie oleju byłoby zbyt niskie to przypadkiem napęd nie powinien być włączony cały czas ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    715

dokładnie.. napęd masz załączony nawet na zgaszonym silniku... no chyba że tarczki ślizgaja.Więcej opcji nie ma jeśli naped nie działa... no u mnie był elektrozawór stale otwarty ale u Ciebie podobno sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawelel    0

Elektrozawór na pewno sprawny, nawet próbowałem go podmienić z elektrozaworem od blokady i nic nie pomogło. Napęd dalej nie działa. Pozostaje tylko wyciągać sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    389

Tak dla pewności sprawdź jeszcze, czy możesz ręcznie obrócić wałem napędowym. Napęd musi być wyłączony, więc silnik musi pracować. Miałem sytuację z innym ciągnikiem, że ścięło frezy na tulei łączącej wał napędowy (są 2 tuleje). Do tego jeśli chcesz sprawdzić działanie sprzęgła załączającego napęd możesz poruszać jednym kołem przedniego mostu ( musisz je unieść), gdy drugie stoi na ziemi i przy zgaszonym silniku. Koło powinno się obracać razem z wałem napędowym, co by oznaczało uszkodzone sprzęgło załączania przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez tomek722
      Witam mam problem z hydraulika w MF rzecz polega na tym że gdy podczas szybkiego kręcenia kierownicą czasami przycinka orbitrol (orbitrol nowy). Druga sprawa to gdy podnoszę podnośnik i już beli podniosą się na max do góry to pompa podaje ciągle ciśnienie oleju na siłowniki podnośnika nawet jak się przełączy przełącznik na ehr na neutralny.
    • Przez losktos
      Pytanie głównie do posiadaczy Massey'ów serii 61XX, ale i posiadacze innych modeli mogą sie wypowiedzieć. Pytanie brzmi:
      Jak dokładnie działa wskaźnik temperatury płynu? Która kreska oznacza jaką temperaturę? I może bardziej ogólnie, jak w ogóle powinien się zachowywać wskaźnik?
      Jestem po wymianie obu termostatów. Płyn osiąga temperaturę około 80 C (mierzone termometrem w chłodnicy), termostaty się otwierają (chłodnica ciepła), wskazówka na wskaźniku dochodzi max do pierwszej kreski poza niebieskim polem (oczywiście przy jeździe bez obciążenia). Ogrzewanie w kabinie już po ok 10 minutach pracy ciągnika na postoju daje ciepłym powietrzem.
      Instrukcja działanie wskaźnika opisuje tak, że temperatura powinna się utrzymywać w zakresie zielonym (nie ma zielonego zakresu ale podejrzewam że jest to poprostu pole poza niebieskim do żółtego). Nasuwa się pytanie czy wskaźnik działa "nie liniowo"? Czyli np. pole niebieskie to temperatury do 70 C, kreski poza kolorami określają temperaturę od pierwszej kreski 80 do ostatniej np. 90, a pola żółte i czerwone to wyższe temperatury.
      Dodam tylko że przed czyszczeniem chłodnicy przy ciężkich pracach wskazówka dochodziła prawie do żółtego pola (z płynem nic się nie działo, ale trzeba było robić przerwy). Po czyszczeniu max połowa wskaźnika (i to nawet nie) a wystarczyło chwilę się zatrzymać na jałowych obrotach i spadała na niebieskie pole. W zimne dni np. przy transporcie trzeba było zasłaniać połowę chłodnicy żeby złapać przynajmniej koniec niebieskiego pola.
      W 3065 sprawa wygląda podobnie. Temperatura ciągle na polu czarno-zielonym niezależnie czy ma ciężko czy lekko. Jedynie przed otwarciem termostatu dojdzie do górnej granicy pola czarno-zielonego. Później utrzymuje się w połowie tego zakresu.
      Pytanie czy ten wskaźnik ma tak działać czy wariuje czujnik? Jak to wygląda u Was?
    • Przez dawid1983
      witam po wielu moich wpisach  o mrugajacej kontrolce cisnienia skrzyni  o wlaczajacym napedzie  stwierdzilem i sprawdzilem cala elektryke po cewki elektrozawory po wymiane pompy hydraulicznej mam padniety autronic  prosze was o jakis namiar naprawy autronica jakie polecacie firmy gosci ktorzy zajmuja sie naprawa
    • Przez Wozzach
      Witajcie, 
      mam problem z hydrauliką z MF3635 (ciągnik 135km, 1993r).
      Problem jest na zimnym oleju, zanim ciągnik się nie rozgrzeje. Początkowo były to tylko drgania i skokowe podnoszenie tylnego podnośnika, kiedy ciągnik był zimny. Obecnie objawy dotyczą całej hydrauliki: tylnego TUZa, układu hydraulicznego i załączania skrzyni biegów.
      Kiedy ciągnik jest zimny (przy temperaturach obecnych, czyli +/- od 1 do 5 stopni C) rano odpalamy ciągnik i hydraulika w zasadzie nie działa. TUZ nie działa, skręcić kołami nie można, kontrolka ciśnienia oleju skrzyni się załącza na chwilę i gaśnie, po czym kontrolki półbiegów skaczą, nie da się załączyć półbiegu. Dopiero po wstępnym nagrzaniu ciągnika, jak sobie ok 30-40 minut pochodzi na wolnych obrotach, to można coś zrobić. Da się załączyć skrzynię, skręcić kołami. Zwykle nadal nie ma pełnej wydajności, tzn kiedy zaczynamy podnosić tylny TUZ, to nie pracuje płynnie, a w tym momencie przestaje być możliwe żeby skręcić koła. Dopiero jak ciągnik pójdzie w pracę w polu, dobrze się zagrzeje, to wszystko działa w bez zarzutu.
      Czy ktoś się z tym spotkał? Jakieś sugestie od czego zacząć szukać?
       
    • Przez jacooo13
      Kupiłem 2 miesiące temu MF i mam problem ze sprzęgłem a dokładniej od spodu jest taki dekiel na dwie śruby pokazała się tam nie wielka ilość oleju i sprzęgło zaczęło tak jak by się ślizgać ciągnik nie może ruszyć dopiero po dodaniu gazu ciągnik jako tako się zaczyna toczyć .     
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.