Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A teraz rozumiem, zapomniałem że olej jest tłoczony przez pompe hydrauliki, a nie elektryczną. Zwracam honor. <_<

To nie potrzebnie kupowałeś ten ciągnik, mogłes sam go złożyc i był by od razu ze wszystkimi bajerami, idealny. :lol:

Masz chłopie łeb. Jak ty sie uchowałeś że cie jakaś fabryka ciagników jeszcze nie zatrudniła?? <_< :lol:

Pozdarawiam

Opublikowano

Twoje pomysły są super oby tak dalej. Wszystko przemyślane lepiej niż w fabryce. Zrobiłeś coś czego ani farmer ani ursus ani mtz ani pronar nipotrafi zrobić bo im się to niekalkuluje czy coś a ty pokazałeś że w polskimciągniku można 'warsztatowym" sposobem zrobić wyposażenie rodem z Valtry czy John deree-a .

Opublikowano

Jestem pełen podziwu dla Ciebie!!!!!!!!!!!!!!!!!! sam profil mówi za ciebie ,, zainteresowania -- ulepszanie maszyn ! " brawa za odwagę i chęć udoskonalania

maszyn niespełniających naszych oczekiwań, więc chylę czoła przed ,, najlepszym mechanizatorem maszyn rolniczych " oby tak dalej!!!!!!

może coś z Twoich pomysłów zastosuję do swojego Farmera!!!!! <_<

Opublikowano

No to pora na rewers:) kup używany elektrozawór dwudrożny, daj jakiś mały siłownik, zamiast tej wajchy ktorą masz od biegów załóż jakiś joystick, bo będziesz potrzebował guzików;) zrób tam przełącznik przód-tył i wywal oryginalną dźwignię rewersu.

Możesz też zrobić w ten sam sposób przełącznik HI-LO, tylko nie wiem ile masz zakresów jeżeli chodzi o biegi:)

proponuję też za pomocą silnika krokowego 12v z reduktorem obrotów (allegro.pl) zrobić coś a'la EHR bosha, sterowany np. włącznikami od szyb elektrycznych:)

Jakby coś, to pisz, mogę Ci to rozrysować:P

Pozdrawiam

Opublikowano

Cypekr jezeli możesz to napisz coś wieej o tym niby EHR. Mniej wiecej na jakiej zasadzia to ma działać i co jest potrzebne do jego budowy. Będe wdzieczny za wszelki informacje.

Opublikowano

Ciekawe czemu nie ma tego oryginalnie nawet w opcji np. właśnie w farmerze, zetorze, NH TD itp. Jeżeli by to komuś usprawniło pracę to by to wziął.

 

Jeden guzik, siłownik jednostronnego działania- pneumatyczny (w zetorze kompresor i tak cały czas chodzi) lub hydrauliczny (olej np. od pompy od wspomagania) + jakieś zabezpieczenie przed szarpaniem przy ruszaniu w postaci sprężyny albo mniejszego otworka wylotowego- podłączyć i gotowe.

 

Teraz Zetor wielce w Proximie Power takie coś zrobił i zadowolony.

Opublikowano

W Forterze pólbiegi to wielostopniowy wzmacniacz momentu, więc on nie rozłącza ci sprzęgła. Musiałbyś zrobić tak jak w tym Farmerze.

Ewentualnie kup siłownik pneumatyczny, elektrozawór i wepnij się w pneumatykę traktora i nie będzie kombinowania ze stycznikami itp.

 

W zetorze 7211 i podobnych było takie coś do wspomagania włączania sprzęgła WOM.

Opublikowano

stasio1 napisalez ze elektro zawory by musialy byc 2 wedlug mnie by wystarczyl 1 taki np. od prasy chydraulicznej, czy wtryskarki. zasada dzialania mniej wiecej taka:  olej caly czas plynie na wciagniecie silownika + przelew, a po daniu impulsu olej zaczyna wypychac silownik i to cala filozofia.  Ale nie powiem twoje rozwiazanie tez jest fajne przemyslane.  Ja sam tez zamiezam zrobic cos takiego w ciapku lub 60, ja takie zawory znalazlem ras na zlomie  mam ich chyba 5 i sa one nowe i kompletne z cewkami jedyny minus to to ze one sa na 24 v ale i to do rozwiazania wystarczy tylko kupic przetwornik z 12/24v koszt jakies 25 zl na allegro , silownik tez raz znalazlem 2 stronnego dzialania wysuw ok 20 cm. Teraz zostalo mi tylko wykonanie tego. i to by bylo na tyle z mojej strony 

 

pozdrowienia dla wszystkich :)

Opublikowano

a gdyby zrobic sprzeglo chydrauliczne? - zamiast do sprzegla pedal polaczony np z orbitolem, a silownik tak jak tu, mielibysmy mozliwosc trzymania pólsprzegla.

cos na zasadzie dzialania orbitolu przy wspomaganiu?

Opublikowano

No tu kolega wykorzystal 'zasade dzialania orbitrola przy wspomaganiu', tyle ze zamiast pedalem sterowac orbitrolem to robi to silnikiem od wycieraczek. Pomysl przyznam ciekawy, wystarczyloby wtedy pokonac opór sprężyny pedalu oraz samego orbitrola co powinno byc mniejsze od oporu sprzegla sterowanego linką czy nawet hydraulicznie. Jednak koledze chodzilo chyba o tą automatykę i elektrykę B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v